نرخ بهره فدرال رزرو

نرخ بهره فدرال رزرو اعلام شد | آیا قیمت ارزها افزایش می یابد؟

قیمت بیت کوین به دلیل تصمیم قابل توجه فدرال رزرو ایالات متحده برای کاهش نرخ بهره تا 50 واحد پایه به 61000 دلار افزایش یافت. این اولین کاهش نرخ بهره در چهار سال گذشته است. در این مقاله به این موضوع می پردازیم که باهاش کاهش 0.5 درصدی نرخ بهره آمریکا، آیا قیمت ارزهای دیجیتال افزایش می یابد؟

فدرال رزرو در نظر دارد در دسامبر مجدد نرخ بهره را کاهش دهد!

فدرال رزرو آمریکا در روز چهارشنبه 28 شهریور نرخ بهره را 50 واحد پایه کاهش داد و به 4.75٪ -5٪ رساند که اولین کاهش نرخ در چهار سال بود.

در بیانیه مطبوعاتی آمده است: 

کمیسیون فدرال رزرو اطمینان بیشتری پیدا کرده است که تورم به طور پایدار به سمت 2 درصد حرکت می‌کند واعلام می‌کند که ریسک‌های دستیابی به اهداف اشتغال و تورم تقریباً در تعادل هستند. چشم انداز اقتصادی نامشخص است ولی کمیته به ریسک تصمیمات خود توجه دارد.


📌اخبار مرتبط: آیا کاهش نرخ بهره آمریکا جرقه انفجار قیمت آلت‌کوین‌ها خواهد بود؟


اعضای فدرال رزرو پیش‌بینی می‌کنند که میانگین نرخ بهره تا پایان سال به 4.4 درصد کاهش یابد، که نشان‌دهنده کاهش 50 واحدی اضافی در طی دو نشست بعدی کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) طبق پیش‌بینی اقتصادی است.

چارت تغییرات نرخ بهره آمریکا تا سال 2024
چارت تغییرات نرخ بهره آمریکا تا سال 2024

جدا از کاهش نرخ های اضطراری در طول کووید، FOMC آخرین بار در سال 2008 در طول بحران مالی جهانی، نرخ ها را به نصف کاهش داد. پیش‌بینی‌های تک تک مقامات همچنین یک درصد کامل دیگر در کاهش تا پایان سال 2025 و نیم درصد تا سال 2026 را نشان می‌دهد.

قیمت ارزها ممکن است با نوسان ۲ تا ۳ درصدی روبرو شود!

لحظاتی پس از تصمیم FOMC، بیت کوین (BTC) قبل از کاهش سود خود با 1.4 درصد افزایش به 61000 دلار رسید. بزرگترین ارز دیجیتال در 24 ساعت گذشته 0.15 درصد کاهش داشته است. سهام ایالات متحده نیز با افزایشی بین 0.6 تا 0.8 درصد نزدیک به S&P حرکت کردند.

داده های CPI آمریکا
داده های CPI آمریکا

سهام مرتبط با ارزهای دیجیتال در روز چهارشنبه به دنبال کاهش نرخ افزایش یافت. مایکرو استراتژی(MSTR) در طول روز 3.77٪ افزایش یافت، در حالی که سهام صرافی کوین بیس(COIN) و شرکت سرمایه گذاری گلکسی 2.1٪ -3٪ افزایش یافت.


📌اخبار مرتبط: کاهش نرخ بهره آمریکا| بیت کوین به چند دلار می رسد؟


بازارها انتظار داشتند که سیاست پولی آسان‌تر از سپتامبر شروع شود، پس از آن که جروم پاول، ماه گذشته گفت که:

 به دلیل کاهش تورم و افزایش نرخ بیکاری زمان تعدیل سیاست‌ها فرا رسیده است.

تریدرها در مورد اینکه آیا فدرال رزرو نرخ بهره را 25 واحد در ثانیه یا بیشتر 50 واحد در ثانیه کاهش می دهد، اختلاف نظر داشتند. قبل از تصمیم روز چهارشنبه، ابزار فد واچ شانس 40% برای کاهش نرخ بهره تا 0/25 و 60% شانس برای کاهش بیشتر نرخ تا 0/5 را نشان می داد.

نرخ بیکاری امریکا
نرخ بیکاری امریکا

این عدم قطعیت منجر به یک جلسه پرنوسان شد. وینترموت، پیش‌بینی کرد که:

 بیت‌کوین می‌تواند پس از تصمیم‌گیری بین 2 تا 3 درصد در هر دو جهت چه صعودی چه نزولی نوسان داشته باشد.

آرتور هیز هشدار داد که:

 کاهش نرخ بهره فدرال رزرو می تواند بازارها را به دلیل کاهش اختلاف نرخ وام بین دلار آمریکا و ین ژاپن به سقوط برساند. این موضوع می‌تواند منجر به بازگشایی معاملات مبتنی بر ین توسط سرمایه‌گذاران شود، که باعث سقوط 5 آگوست شد که برای مدت کوتاهی بیت کوین را به زیر 50000 دلار رساند.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

5 1 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
جاوید
جاوید
7 ساعت قبل

چقدر احتمال داره که قیمت ارز ها بالا بره؟