پامپ قیمت فانتوم

پامپ قیمت فانتوم: آیا هدف 0.76 دلاری با شکست سطح مقاومت نزدیک است؟

آیا فانتوم(FTM) با گذر از سطح مقاومت 0.50 دلار برای شکست تا 0.76 دلار به روند صعودی سه روزه ادامه خواهد داد؟ فانتوم یک دوره بازیابی جدید را با بازیابی بازار گسترده‌تر بازار کریپتو آغاز می‌کند و برای ازمایش سطح مقاومت آماده است. با این حال، روند صعودی با مقاومت بسیار مهمی روبرو می شود و آماده یک افزایش عظیم در آینده است. آیا این اجرای برک آوت امکان پذیر است؟ در این  مقاله بررسی میکنیم که آیا پامپ قیمت بیشتر برای فانتوم پیش بینی شده است و تارگت قیمت 0.76 دلاری نزدیک است؟

فانتوم نزدیک به تارگت قیمت جدید

با جهش 11 درصدی در 24 ساعت گذشته، توکن فانتوم با قیمت 0.4905 دلار معامله می شود. بر این اساس، ارزش آن اکنون بیش از 1.367 میلیارد دلار است که آن را در رتبه 51 مارکت کپ در بازارکریپتو قرار می دهد. در نمودار روزانه، قیمت فانتوم خط روند مقاومت ثابتی را نشان می‌دهد و علیرغم جریان نزولی روزهای گذشته بازار پامپ شده است.

نمودار قیمت فانتوم

با این حال، با وجود خط روند کاهشی حمایت، عملکرد فانتوم یک الگوی کانال نزولی را نشان می دهد. در چرخه روند صعودی، فانتوم برای حفظ برتری بالای میانگین متحرک نمایی 100روزه تلاش کرد که منجر به عقب نشینی از اواخر آگوست شد. این اصلاح که بین 26 آگوست و 6 سپتامبر اتفاق افتاد، شاهد کاهش 29 درصدی از 0.5229 دلار به 0.3702 دلار بود. بازار در آخر هفته گذشته بازگشت مثبتی را نشان داد، با افزایش 31.02 درصدی فانتوم و تشکیل یک الگوی سرباز سفید سه گانه، که نشانگر حرکت صعودی مجدد بود.

یک شکست صعودی برای فانتوم پیش بینی میشود!

 در بحبوحه رشد بهبود، کریپتو رند،  اخیراً در مورد شکست صعودی فانتوم توییت کرد. وی خاطرنشان کرد که فانتوم به دنبال یک جهش و تشکیل یک سقف بالاتر است، مقاومت روند نزولی محلی را شکسته است.

این پایین ترین سطح به الگوی سرباز سفید سه گانه که قبلاً ذکر شد کمک کرده است. علاوه بر این، RSI در نمودار نشان دهنده یک روند مثبت است که چشم انداز صعودی را تقویت می کند.

آیا فانتوم از 0.50 دلار فراتر خواهد رفت؟

در حال حاضر، فانتوم (FTM) سطح 23.60٪ فیبوناچی را در 0.49 دلار آزمایش می کند. قیمت همچنین میانگین متحرک 100 روزه را به چالش می کشد، که قبلا از میانگین های 20 و 50 روزه پیشی گرفته است، اگرچه دو مورد آخر در یک کانال نزولی باقی می مانند.

با وجود این، شتاب صعودی اخیر منجر به یک تلاقی مثبت بین MACD و خطوط سیگنال شده است که نشان دهنده افزایش احتمال افزایش شکست است.اگر فانتوم به حرکت صعودی خود ادامه دهد، اهداف کلیدی بعدی بر اساس سطوح فیبوناچی، سطح 38.20 درصد در 0.6175 دلار و سطح 50 درصد در 0.7181 دلار هستند. از جنبه نزولی، سطوح حمایت مهم شامل متحرک نمایی 50 روزه در 0.43 دلار و تارگت 0.40 دلار است.

تحلیل کوتاه مدت قیمت فانتوم
تحلیل کوتاه مدت قیمت فانتوم

فانتوم (FTM) یکی از بزرگترین ارزهای پر سود در چند ماه اول سال 2024 بود که تا مارس بیش از 150 درصد افزایش داشت. با این حال، از آن زمان کاهش یافته است و در حال حاضر کمی بالاتر از مبانگین سالانه خود معامله می شود. در 9 سپتامبر، فانتوم 16 درصد افزایش یافت. آیا فانتوم می تواند حرکت خود را حفظ کند و بشکند یا این سطح دوباره رد می شود؟

چالش های رالی صعودی فانتوم

نمودار هفتگی فانتوم کاهش قیمت را در زیر خط روند مقاومتی نزولی از بالاترین سطح سالانه 1.23 دلار در ماه مارس نشان می دهد. این کاهش منجر به کاهش 0.26 دلار در ماه آگوست شد. فانتوم پس از آن رشد کرد و قبل از پایان ماه از خط روند مقاومت خارج شد.

با این حال، فانتوم با وجود شکست، همچنان زیر ناحیه مقاومت معامله می شود. این منطقه بحرانی از ابتدای سال 2023 وجود داشته است.موقعیت شاخص های فنی اهمیت ناحیه مقاومت افقی را تقویت می کند. شاخص قدرت نسبی (RSI) از پایین به 50 نزدیک می شود، در حالی که MACD همین کار را با سطح صفر و یک متقاطع صعودی انجام می دهد. اینها همگی نشانه های صعودی در نظر گرفته می شوند. 

نمودار هفتگی قیمت فانتوم
نمودار هفتگی قیمت فانتوم

اگر قیمت فانتوم به بالای 0.55 دلار بسته شود، احتمالاً اندیکاتورها را بالاتر از این سطوح می برد و روند صعودی را تأیید می کند.بنابراین، این که آیا سطح مقاومت فانتوم شکسته می شود یا رد می شود، می تواند جهت روند آینده بلند مدت را تعیین کند. نگاه کردن به بازه زمانی کوتاه‌تر می‌تواند به تعیین اینکه چه اتفاقی خواهد افتاد کمک می‌کند.

معکوس شدن قیمت یا رالی بهبودی برای فانتوم؟

نگاه دقیق‌تر به تایم فریم روزانه نشانه‌های متفاوتی به دست می‌دهد.طبق بررسی تکنیکال روند بلندمدت نزولی است و هر حرکت صعودی اصلاحی است.

تارگت و سطوح حمایت مقاومت فانتوم
تارگت و سطوح حمایت مقاومت فانتوم

با این حال، قیمت و اندیکاتورها صعودی هستند. در مورد جریان قیمت فانتوم پس از سقوط به زیر آن، منطقه حمایت 0.40 دلار را پس گرفت و در حین انجام این کار، یک سطح پایین بالاتر ایجاد کرد.همچنین برخلاف تایم فریم هفتگی، RSI روزانه و MACD صعودی هستند و به ترتیب بالای 50 و 0 افزایش می یابند.

نزدیکترین ناحیه مقاومت بین 0.75 تا 0.86 دلار است. سطح مقاومت اصلاحی فیبوناچی 0.5-0.618 این مقاومت را ایجاد می کند.در نهایت، بازه زمانی شش ساعته یک چشم انداز صعودی به دست می دهد. قیمت فانتوم یک الگوی سر و شانه معکوس، یک الگوی صعودی ایجاد کرده است. نک لاین آن 0.52 دلار است و حرکتی که کل طول الگو را طی می کند، قیمت فانتوم را به مقاومت در 0.74-0.85 دلار می رساند.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
حمیدرضا
حمیدرضا
8 روز قبل

در حال حاضر خرید فانتوم بهتر است یا کاردانو کدوم یکی سود بیشتری داره؟