افزایش عرضه و کاهش قیمت اتریوم

احتمال افزایش عرضه و افت قیمت اتریوم پس از تایید ETF 

بنجامین کاون، بنیانگذار کریپتو ورس می‌گوید اگر عرضه همچنان افزایش پیدا کند، قیمت اتر به سطح مشابه سپتامبر 2022 باز می‌گردد. قیمت اتریوم ممکن است پس از کم شدن سر و صدای اولیه پیرامون صندوق‌های قابل معامله در بورس اتریوم (ETF) کاهش یابد، اگر عرضه با نرخ فعلی افزایش یابد.

بنجامین کاون، در توییتر نوشت:

اگر عرضه ETH به میزان 60 هزار در ماه مانند آنچه از آوریل بوده است، ادامه یابد، تا دسامبر عرضه به همان چیزی که در زمان ادغام بود بازخواهد گشت یعنی همان زمانی که اتریوم ارتقا پیدا کرد و اثبات کار رونمایی شد. 

اتریوم که پس از ادغام دچار تورم زدایی شد و بخشی از توکن های آن سوزانده شد، تا آوریل 2024 شاهد کاهش عرضه آن به میزان تقریبی 455000 ETH بود. یک تحلیلگر دیگر ادعا می کند که اگر عرضه اتریوم با این سرعت به افزایش خود ادامه دهد، ممکن است قیمت به همان چیزی که قبل از ادغام دو سال پیش بود بازگردد.

او اضافه کرد:

اگر جریان از سال 2016 پیروی کند، کاپیتولاسیون نهایی ETH/BTC تا سپتامبر 2024 آغاز نخواهد شد، که زمان کافی برای از بین رفتن هیاهوی جدید بودن ETF نقطه ای نسبت به BTC است.

قیمت اتر ممکن است کمتر از قیمت فعلی آن در ماه سپتامبر باشد!

در حالی که او معتقد است که تا یک سال و نیم دیگر قیمت اتر احتمالاً بالاتر از قیمت فعلی آن خواهد بود، احتمال مناسبی وجود دارد که طی 3-6 ماه آینده  اتریوم کاهش یابد. در حال حاضر قیمت اتریوم در 3507 دلار معامله می‌شود.

در همین حال، تنها چند روز قبل، لیون ویدمن، تحلیلگر آن چین یا همان داده های زنجیره ای اشاره کرد که اتریوم با یک بحران عرضه مواجه است.

چارت افزایش عرضه اتریوم
چارت افزایش عرضه اتریوم

وایدمن در پستی در 16 ژوئیه X اظهار داشت:

شاخص اکسچنج بلنس به 10.2٪ کاهش می یابد در حالی که 39.3٪ از ETH در قراردادهای هوشمند قفل شده است. اکثر سرمایه گذاران متوجه نمی شوند که عرضه اتریوم در تنگنا قرار دارد و شرایط چقدر بحرانی است.

CBOE در 19 ژوئیه اعلام کرد، پنج صندوق قابل معامله در بورس اتریوم (ETF) در 23 ژوئیه معاملات خود را در بورس اوراق بهادار هیئت مدیره شیکاگو آغاز خواهند کرد. تغییرات قانون اجازه لیست شدن چندین ETF نقطه اتر (ETH) را می دهد.

پنج ETF نقطه ای اتر که قرار است معاملات را آغاز کنند عبارتند از:

  • فیدلتی (Fidelity Ethereum Fund)
  • کور اتریوم (21Shares Core Ethereum ETF)
  • اینوسکو گلکسی (Invesco Galaxy Ethereum ETF)
  • ون ایک (VanEck Ethereum ETF)
  • فرانکلین (Franklin Ethereum ETF)

منبع: کوین تلگراف

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments