افزایش قیمت اتریوم

تحلیل تکنیکال اتریوم: ETH از 24 ساعته گذشته در وضعیت سبز ترید میشود!

پس از تجربه بدترین سقوط در سال 2024 در 48 ساعت گذشته، امروز بازار ارزهای دیجیتال به رهبری بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH) به طور قابل توجهی رشد کرد. طبق آخرین داده‌های ارزهای دیجیتال، ارزش کل بازار کریپتو در روز سه‌شنبه در حدود 5 درصد افزایش یافت و دوباره به بالای 2 تریلیون دلار رسید. قیمت اتریوم از سطح حمایت حدود 2171 دلار بازگشت و بیش از 10 درصد افزایش یافت و به بالاترین حد روزانه حدود 2547 دلار رسید. به دنبال افزایش نوسانات ارزهای دیجیتال، در 24 ساعت گذشته تقریباً 633 میلیون دلار در بازار لیکویید شده است.

خرید و فروش تتر پی98

نهنگ های اتریوم از این فرصت استفاده می کنند!

با سقوط بازار کریپتو با شاخص‌های عمده سهام جهانی در روز دوشنبه، شاخص ترس و طمع اتریوم تا 17 درصد کاهش یافت که نشان دهنده ترس شدید از تسلیم شدن بیشتر است.

شاخص ترس و طمع اتریوم
شاخص ترس و طمع اتریوم

با این حال، تجزیه و تحلیل داده های زنجیره ای نشان می دهد که نهنگ ها برای استفاده از این فرصت حریص شده اند. به عنوان مثال، یک نهنگ 16236 اتریوم به ارزش حدود 40 میلیون دلار را از صرافی HTX خارج کرد.علاوه بر این، انتظار می‌رود بازار کریپتو در سه ماهه چهارم پس از ماه آگوست و شاید سپتامبر با چشم‌اندازی صعودی ادامه یابد

داده های اسپات آن چین و خارج کردن سرمایه جاستین سان نهنگ اتریوم
داده های اسپات آن چین و خارج کردن سرمایه جاستین سان نهنگ اتریوم

در همین حال، ETF های اسپات اتریوم مستقر در ایالات متحده در روز دوشنبه جریان نقدی خالص حدود 1.64 میلیون دلار را ثبت کردند که توسط ETHV VanEck و FETH Fidelity رهبری می شد.

پیش بینی قیمت اتریوم در میان مدت

از منظر تکنیکال، قیمت اتریوم در برابر دلار آمریکا در موقعیت مناسبی قرار دارد تا در کوتاه مدت به بالاترین حد خود که توسط عوامل بنیادی مثبت دامن می‌زند، بازگردد. علاوه بر این، این آلتکوین با سرمایه بزرگ، با ارزشی در حدود 302 میلیارد دلار، در حال شکل گیری اوج های بالاتر و پایین ترین است، که ویژگی های یک بازار رو به رشد است.

پیش بینی جریان قیمت میان مدت اتریوم
پیش بینی جریان قیمت میان مدت اتریوم

فروشندگان اتریوم معاملات اهرمی را آغاز کردند!

از آنجایی که قیمت اتریوم به شدت از سطح 2.1 هزار دلار دفاع میکرد، پس از لیکویید شدن 350 میلیون دلار، موقعیت های فروش افزایش یافته است. قیمت ETH شاهد انحلال کلی نزدیک به 21 میلیون دلار در چهار ساعت گذشته بود و فروشندگان حدود 14 میلیون دلار موقعیت را نقد کردند.

جریان خروجی نقدینگی اتریوم
جریان خروجی نقدینگی اتریوم

افت شدید 20 درصدی اتریوم به طور قابل توجهی بر پروتکل های دیفای تأثیر گذاشت و منجر به لیکویید شدن بیش از 350 میلیون دلار در 24 ساعت گذشته شد. فعالان بازار کریپتو در توییتر ابراز نگرانی کرده‌اند که اگر قیمت اتریوم به حدود 1700 دلار کاهش یابد، می‌تواند منجر به دی پگ (depegg) کردن چندین توکن استیکینگ و فشار بر روی چندین پروتکل DeFi شود.

چارت میزان لیکویید شدن پوزیشن های اتریوم
چارت میزان لیکویید شدن پوزیشن های اتریوم

داده‌های اینتو د بلاک نشان می‌دهد که تعداد آدرس‌هایی که از دست داده‌اند اخیراً دو برابر شده است و تنها در یک هفته از 18 میلیون به 36 میلیون رسیده است. این افزایش نشان‌دهنده نگرانی‌های فزاینده در مورد لیکویید شدن موقعیت ها است، زیرا دارندگان ممکن است صبر خود را از دست بدهند و باعث کاهش بیشتر شوند.

طبق داده‌های به دست آمده، صندوق‌های ETF اتریوم 146 میلیون دلار برداشت خالص را ثبت کردند و صندوق گری اسکیل (ETHE) جریان خروجی بیشتری را نسبت به سایر صندوق ‌های ETF اتریوم تجربه کرد.

جریانات صندوق گریل اسکیل تراست ETF اتریوم
جریانات صندوق گریل اسکیل تراست ETF اتریوم

با تثبیت بازار حول سطوح حمایت، به نظر می رسد که علاقه خریداران به اتریوم نزدیک به 2.1 هزار دلار تثبیت می شود. داده های کوین گلس نشان دهنده نرخ بودجه برای ETH منفی است، که نشان می دهد فروشندگان همچنان کنترل خود را حفظ می کنند.

حرکت بعدی برای اتریوم چگونه است؟

قیمت اتریوم به پایین ترین حد 2.1 هزار دلار کاهش یافت. با این حال، خریداران از کاهش بیشتر دفاع کردند زیرا قیمت ETH یک بازگشت قوی داشت. اتریوم به سرعت از سطح فیب 23.6 درصدی خود عبور کرد و اکنون به دنبال حرکت بالای 2500 دلار است. در حال حاضر، قیمت اتریوم در 2,455.27 دلار معامله می شود که در 24 ساعت گذشته بیش از 5 درصد افزایش داشته است.

در 5 آگوست، تشدید فروش، قیمت به سمت حمایت 2000 دلاری هدایت شد. هنگامی که گاوها برای خرید در کف قیمت وارد شدند، یک جریان مثبت خفیف ظاهر شد، که توسط کندل استیک دیده می شود. قیمت اتریوم به بالای 2500 دلار رسید. با این حال، اکنون با فشار فروش جزئی مواجه است.

RSI از شرایط فروش بیش از حد بهبود یافته است و در حال حاضر در سطح 28 معامله می شود، که نشان می دهد ممکن است وقوع یک رالی بهبودی نزدیک باشد. این ممکن است به طور جفت ارز ETH/USD  را به سطح شکست 2800 دلار بازگرداند.

نمودار تکنیکال جفت ارز ETH/USDT و RSI اتریوم
نمودار تکنیکال جفت ارز ETH/USDT و RSI اتریوم

با این حال، اگر قیمت به 2800 دلار نرسد، نشان دهنده عدم خرید قوی از گاوها است. این می تواند خطر کاهش قیمت به زیر 2000 دلار را افزایش دهد. با این حال، افزایش بیش از 2.8 هزار دلار، حرکت را تقویت می کند و ممکن است قیمت را به 3200 دلار برساند.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments