تایید ای تی اف های اتریوم

پیش بینی اتریوم 5 هزار دلاری با تایید ای تی اف های ETH

مدیر ارشد سرمایه گذاری بیت وایز، این افزایش قابل توجه اتر را به افزایش تقاضا پیرامون ETF ها نسبت می دهد، مشابه تاثیری که در ETF های بیت کوین مشاهده می شود. با توجه به اینکه محصولات قابل معامله در بورس اتر (ETP) قرار است سه شنبه آینده وارد بازار شوند، کارشناسان صنعت کریپتو پیش بینی می کنند که اتریوم (ETH) به زودی به بالاترین حد خود برسد.

مت هوگان، مدیر ارشد سرمایه گذاری در بیت وایز، سه دلیل کلیدی را بیان می کند که چرا اتریوم ممکن است پس از راه اندازی ETF به بالای 5000 دلار برسد.

خرید و فروش تتر پی98

منابع جدید تقاضا پس از تایید ETF  اتریوم

هوگان توضیح می دهد که اگرچه ETF ها ماهیت بنیادی اتریوم را تغییر نمیدهند، اما منابع جدیدی از تقاضا را معرفی می کنند.

هنگامی که ETF های بیت کوین (BTC) نقطه ای راه اندازی شد، تقاضا به طور قابل توجهی از عرضه جدید تولید شده توسط ماینرها پیشی گرفت و باعث افزایش قیمت بیت کوین شد.

نمودار قیمت روزانه اتریوم
نمودار قیمت روزانه اتریوم

او شباهتی را با اتریوم ترسیم می کند و می گوید:

بیت کوین از زمان راه اندازی سرمایه گذاری قابل مبادله بیت کوین (ETP) در 11 ژانویه 25 درصد و از زمان شروع قیمت گذاری بازار در اکتبر 2023، بیش از 110 درصد افزایش یافته است. آیا ما شاهد همین نوع تأثیر با اترخواهیم بود؟ در واقع، این تاثیر برای اتریوم بیشتر خواهد بود.

هجوم سرمایه گذاران اتریوم

هوگان چندین دلیل برای دیدگاه خوشبینانه خود اعلام  می کند:

 1️⃣نرخ تورم کوتاه مدت پایین تر: رشد عرضه اتریوم در مقایسه با بیت کوین کمتر است.

 2️⃣ فروش غیراجباری سهامداران ETH: برخلاف ماینرها، سهامداران ETH ملزم به فروش فوری دارایی های خود نیستند.

 3️⃣بخش قابل توجهی از اتریوم که در قراردادهای هوشمند استیک می شود یا قفل می شود: امروزه بیش از 33 میلیون اتر ترید میشوند که تقریباً 28 درصد از کل عرضه ارز دیجیتال است. این اتر برای یک دوره مشخص قفل شده است، به این معنی که نمی توان آن را فورا برداشت یا فروخت.

هوگان پیش بینی می کند که راه اندازی ETF های اتریوم می تواند بیش از 15 میلیارد دلار سرمایه گذاری جدید را در 18 ماه اول جذب کند.

نمودار تکنیکال 7 روزه اتریوم
نمودار تکنیکال 7 روزه اتریوم

با توجه به قیمت فعلی اتریوم در حدود 3400 دلار، او معتقد است که اتریوم ممکن است که بالاترین رکورد قبلی خود را به چالش بکشد و به طور بالقوه بیش از 5000 دلار باشد.

اتریوم بر اساس یک الگوریتم اجماع اثبات سهام عمل می کند، به این معنی که برای ایمن نگه داشتن شبکه به عملیات استخراج صنعتی نیاز ندارد.

در عوض، کاربران 32 اتر (به ارزش تقریباً 111000 دلار امروز) را قفل می‌کنند تا اعتبار را حفظ کنند. انتظار می رود این ساختار سود قابل توجهی را پرداخت کند و ETF های جدید را قادر می سازد تا از ای تی اف های بیت کوین بهتر عمل کنند.

خوش بینی بازار نسبت به اتریوم

دیوید بریکل، درمورد خوش بینی هوگان صحبت میکند و موافقت خود را با او اعلام میکند. او پیش بینی می کند که بیت کوین و اتریوم تا پایان ماه ژوئن به بالاترین حد خود خواهند رسید.

تاییدیه‌های ETF اتریوم، چشم‌انداز مثبت‌تر در اقتصاد، و تعداد آرای ارز دیجیتال در کاپیتول هیل نشان می‌دهد که دو ارز دیجیتال پیشرو جهان طی چند هفته آینده از رالی های صعودی قوی‌تری برخوردار خواهند بود.

چارت صندوق گری اسکیل تراست ETH
چارت صندوق گری اسکیل تراست ETH

بریکل، قیمت بیت کوین را 80000 دلار و برای اتریوم 5000 دلار پیش بینی کرده است.

علاوه بر این، جاکوب جوزف، تحلیلگر تحقیقاتی در شرکت داده‌های ارزهای دیجیتال CCData، همچنین انتظار دارد که اتریوم به رکورد جدیدی برسد. او پیش‌بینی می‌کند که سرمایه‌گذاران 3.9 میلیارد دلار در ETF‌های اتریوم در ایالات متحده در 100 روز اول راه‌اندازی آن‌ها سرمایه‌گذاری خواهند کرد، که این مبلغ را از عملکرد 10 ETF اولیه بیت‌کوین نقطه‌ای استنباط می‌کند.

با وجود این، جوزف هشدار می دهد که اتریوم ممکن است به دلیل خروج از صندوق گری‌اسکیل اتریوم تراست با چالش هایی روبرو شود. طبق تحقیقات، صندوق گریل اسکیل بیت کوین تراست از زمان راه اندازی خود در ژانویه بیش از 17.7 میلیارد دلار خروجی داشته است.

منبع: بی اس سی نیوز

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments