تحلیل تکنیکال جامع بیت کوین

افت قیمت بیت کوین با تشکیل الگوی فنجان و دسته | بهترین زمان ترید بیت کوین

ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال با کاهش 1.5 درصدی به 2.2 تریلیون دلار کاهش یافته است. در همین حال، یک تحلیلگر بالا رفتن چرخه بیت کوین را در دسامبر 2025 پیش بینی کرد در حالی که تریدر دیگری سطح حمایت کلیدی را برای جهش احتمالی شناسایی کرد. در حالی که تنها 3 روز به پایان ماه پرتلاطم آگوست باقی مانده است، بازار ارزهای دیجیتال به رهبری بیت کوین (BTC)، از احساسات نزولی احتمالی در کوتاه مدت خبر داده است. 

چشم انداز صعودی اخیر که با اعلام فدرال رزرو مبنی بر تغییر سیاست پولی و کاهش نرخ بهره آمریکا  قبل از پایان سال ایجاد شد، به تدریج در حال محو شدن است. علاوه بر این، کاهش 2 درصدی قیمت بیت کوین در 24 ساعت گذشته منجر به کاهش 7.5 درصدی در کل علاقه باز در صرافی ها شد.

خرید ترون پی98

خلاصه سیگنال های بازار

شاخص ترس و طمع بیت کوین نیز در 24 ساعت گذشته از 55 درصد به حدود 48 درصد کاهش یافته است. قابل ذکر است که قیمت بیت کوین در 24 ساعت گذشته به زیر میانگین متحرک 50 (MA) رسیده است که نشان دهنده شتاب صعودی پایین است. بیت کوین چندین روز است که تلاش می کند از مرز 70000 دلار عبور کند. هر بار که به هدف خود نزدیک می شود، چیزی جدید بازار را پر از ترس می کند و بیت کوین در ماموریت شکست می خورد.

آیا بیت کوین می تواند به اوج قیمت خود نزدیک شود؟

در پست اخیر توییتر توسط تایتن آف کریپتو، یک تحلیلگر معروف رمزارز، یک استراتژی ساده اما بالقوه قدرتمند برای زمان‌بندی بازار بیت‌کوین تشریح شد. تجزیه و تحلیل او نشان می دهد که:

بر اساس الگوهای مشاهده شده در چرخه های قبلی، زمان های بهینه برای خرید و فروش بیت کوین را می توان با یک فرمول ساده مشخص کرد: خرید در ترس بازار و فروش در طمع بازار.

الگوهای تاریخی قیمت بیت کوین

با نگاهی به چرخه های گذشته بیت کوین، این رویکرد نتایج امیدوارکننده ای را نشان داده است. بیت کوین پس از رسیدن به اوج خود، معمولاً وارد دوره اصلاح و تثبیت می شود که اغلب چندین ماه طول می کشد. به گفته تایتن آف کریپتو، بهترین فرصت خرید پس از این اوج است، زمانی که بازار به طور کلی آرام شده و قیمت به کف رسیده است.

از طرف دیگر، به نظر می رسد فروش پس از پایین آمدن بازار، با زمان بندی چرخه های قبلی، جایی که قیمت بیت کوین از لحاظ تاریخی به بالاترین حد خود رسیده است، مطابقت دارد. اگر بیت کوین دوباره از این الگو پیروی کند، او پیشنهاد می کند که پایان سال 2025 می تواند زمان ایده آلی برای فروش باشد.

سطوح حمایت/ مقاومت جدید بیت کوین

علی مارتینز، تحلیلگر نمودار کریپتو، 63500 دلار را به عنوان یک سطح حمایتی کلیدی برای بیت کوین معرفی می کند و پیشنهاد می کند که اگر این سطح حفظ شود، بیت کوین می تواند تا 64200 یا 64800 دلار افزایش یابد. اگر شکسته شود، ممکن است تا 62800 دلار کاهش یابد. در همین حال،یک تحلیلگر دیگر خاطرنشان می کند که RSI فعلی بیت کوین 53 در 63500 دلار است، در مقایسه با RSI بالاتر از 87 زمانی که بیت کوین در 18 مارس با همان قیمت بود.

یک تریدر دیگر پیش‌بینی می‌کند که قیمت بیت‌کوین امروز یا فردا کاهش پیدا کند و پیش از از سرگیری افزایش قیمت احتمالاً به حدود زیر 62700 دلار برسد. پس از گذراندن آخر هفته نزدیک به 64000 دلار و پایان مثبت هر روز، این تحلیلگر انتظار دارد که این عقب نشینی جزئی زمینه را برای یک فشار بیشتر فراهم کند.

این برای چرخه فعلی چه معنایی دارد؟

همانطور که بیت کوین به تکامل خود ادامه می دهد، این الگوهای تاریخی یک نقشه راه بالقوه برای سرمایه گذاران ارائه می دهد. اگر چرخه فعلی بیت کوین منعکس کننده چرخه های گذشته باشد، در سال 2025، به ویژه در ماه دسامبر، ممکن است اوج قابل توجه دیگری را شاهد باشیم. بنابراین پیروی از استراتژی او می تواند به معنای سرمایه گذاری بر روی اوج های این چرخه و تضمین دستاوردهای قابل توجه باشد.

با این حال، در حالی که این الگوها بینش مفیدی را ارائه می دهند، ماهیت بی ثبات بازار ارزهای دیجیتال به این معنی است که هیچ چیز تضمین شده نیست. سرمایه گذاران باید این استراتژی را به عنوان یکی از ابزارهای متعدد تصمیم گیری خود در نظر بگیرند.

با نزدیک شدن به پایان سال 2025، نظارت دقیق بر شرایط بازار و زیر نظر گرفتن محیط اقتصادی گسترده تر و تحولات خاص در فضای کریپتو بسیار مهم خواهد بود.

افزایش فشار فروش و اهداف کلیدی قیمت بیت کوین

علیرغم انباشت مداوم بیت کوین توسط سرمایه گذاران ETF بیت کوین به رهبری بلک راک، داده های زنجیره ای نشان می دهد که بیش از 33 میلیون از پوزیشن های شورت لیکویید شدند. حرکت صعودی پایین کریپتو به طور قابل توجهی بر قیمت آلت کوین های تحت رهبری اتریوم تأثیر گذاشته است، به طوری که گروه آمبر و کامبرلند بیش از 12 هزار ETH به ارزش بیش از 34 میلیون دلار در صرافی ها واریز کردند.

در صورت رنج زدن بیشتر بیت کوین، علی مارتینز، تحلیلگر ارزهای دیجیتال، انتظار دارد که قیمت بیت کوین به سطح حمایت ثابتی در حدود 55 هزار دلار دست یابد، جایی که اکثر کاربران بایننس مدت زیادی از ابزار معاملاتی استفاده کردند.

تارگت قیمت بعدی بیت کوین چیست؟

به گفته بنجامین کوئن، تحلیلگر ارزهای دیجیتال، صنعت آلت کوین در کوتاه مدت به جریان بیت کوین ادامه خواهد داد. شایان ذکر است که این تحلیلگر انتظار دارد که تسلط بیت کوین به زودی قبل از معکوس شدن پیش بینی شده در سال 2025 به 60 درصد افزایش یابد.

علاوه بر این، کاون تکرار کرد که سلطه بیت کوین در گذشته تا زمانی که فدرال رزرو کاهش نرخ بهره را آغاز نکرد و اقدامات کاهش کمی (QE) خود را آغاز کرد به اوج خود نرسید.

الگوی فنجان و دسته بیت کوین نشان دهنده چیست؟

نمودار هفتگی بیت کوین یک الگوی فنجان و دسته را نشان می دهد. این الگو نشان دهنده ادامه روند صعودی پس از تشکیل کامل دسته است. با نگاهی به نمودار، به نظر می رسد که این الگو در شرف اتمام است، به این معنی که افزایش قیمت در راه است. با این حال، کاملاً ممکن است قبل از اینکه بیت کوین سفر خود را برای ایجاد یک ATH  دیگر شروع کند، کمی عقب نشینی را مشاهده کنیم.

در زمان نوشتن، قیمت بیت کوین نسبت به روزگذشته خود 1.77 درصد کاهش نشان می دهد و نزدیک به 63093 دلار حرکت می کند. آخرین حمایت اصلی را می توان در حدود 61693 دلار مشاهده کرد که به این معنی است که می توانیم شاهد کاهش 2.24 درصدی دیگر در قیمت باشیم. فقط دو روز پیش، بیت کوین 7.79 درصد افزایش قیمت داشت و به 64988 دلار رسید و در نهایت در 64085 دلار بسته شد.

سیگنال های صعودی نمودار روزانه بیت کوین

نمودار روزانه بیت کوین جالب تر از نمودار هفتگی به نظر می رسد. در اینجا، ما می توانیم چندین شاخص را ببینیم که به سمت افزایش قیمت در آینده نزدیک اشاره می کنند. با این حال، یک عامل منفی وجود دارد که در شکست الگو نیز سیگنال می دهد.

از مارس امسال تا زمان کنونی، حرکت بیت کوین یک الگوی کانال نزولی ایجاد کرد. این الگو به همراه نشانه های MACD نشانه افزایش قیمت در آینده است.

چیزی که سیگنال منفی می دهد صلیب مرگ است. عبور میانگین متحرک 200 روزه بالاتر از همه MA های دیگر، از جمله 50 روزه، از ایده عقب نشینی قیمت بیت کوین حمایت می کند. جدا از این همه چیز صعودی است. این شامل عبور خط MACD بر روی خط سیگنال است. افزایش رنگ سبز در نمودارهای بیت کوین به ما این امید را می دهد که قوی بمانیم و انتظار تقریباً به پایان رسیده است.

چشم انداز کوتاه مدت آینده بیت کوین

بیشتر سیگنال ها به یک جهت اشاره می کنند که به زودی شاهد افزایش چشمگیر قیمت بیت کوین خواهیم بود. ماه های آگوست و سپتامبر برای بیت کوین از نظر تاریخی ماه های نزولی بوده اند. اما به نظر می رسد که بیت کوین این بار تغییر خواهد کرد. با این حال،تریدرها باید همچنان محتاط بمانند، زیرا چنین احساسات صعودی می تواند به شدت آسیب ببیند وقتی بازار به سمت سقوط می رود.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments