3 رویداد مهم کریپتو مارکت

رالی گاوی بازار کریپتو شروع نمیشود مگر پس از مشخص شدن تکلیف این 3 رویداد!

هفته گذشته، بازار کریپتو یکی از سقوط های بزرگ خود را در سال 2024 تجربه کرد. از آن زمان به بعد، بازار نشانه هایی از بهبود را نشان داده است، اگرچه همچنان به نوسانات نزدیک به سطوح مقاومت ادامه می دهد. این بی‌ثباتی به دلیل گزارش پیش‌بینی‌شده CPI، مصاحبه ایلان ماسک و ترامپ و نرخ بهره جدید توسط فدرال رزرو است که در این مقاله آپدیت اخبار این 3 رویداد را بررسی میکنیم، که می‌تواند منجر به نوسانات بیشتر در قیمت‌های کریپتو شود.

تاثیر مستقیم تورم آمریکا روی احساسات تریدرها

قیمت ها در بازار کریپتو برای پنجمین روز متوالی افزایش یافته است که ناشی از کاهش ترس از رکود در ایالات متحده پس از مشخص شدن نرخ  بیکاری است. بازار غرق در وضعیت سبز بود و بیت کوین و چندین آلتکوین بیش از 35 درصد از پایین ترین سطح هفتگی خود افزایش یافتند.

افزایش اخیر در بازارهای رمزنگاری و سهام عمدتاً توسط گزارش نرخ بیکاری ایالات متحده منتشر شد که در 8 آگوست منتشر شد. بر اساس این گزارش، افراد کمتری در هفته گذشته درخواست بیکاری کردند و تعداد آنها از 250000 هفته قبل به 233,000 کاهش یافت.

تورم در امریکا و قیمت مصرف کننده
تورم در امریکا و داده های CPI

این داده اندکی پس از آن منتشر شد که گزارش دیگری نشان داد که نرخ بیکاری به 4.3 درصد افزایش یافته است، بالاترین میزان از سال 2021.

داده‌های CPI در ماه ژوئن کاهش اندکی 0.1 درصدی در قیمت‌های کلی را نسبت به ماه قبل نشان می‌دهد و افزایش جزئی 0.1 درصدی در CPI اصلی را نشان می‌دهد که قیمت‌های مواد غذایی و انرژی را شامل نمی‌شود، زیرا تمایل به تغییر زیادی دارند. گزارش ماه ژوئن همچنین نشان داد که نرخ تورم سالانه در کل 3 درصد و برای اندازه گیری های اصلی 3.3 درصد بوده است.

میزان نرخ بیکاری در امریکا
میزان نرخ بیکاری در امریکا

با نگاهی به آینده، 14 آگوست تاریخ کلیدی برای صنعت کریپتو خواهد بود، زیرا ایالات متحده آخرین گزارش شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) خود را منتشر خواهد کرد. اقتصاددانان انتظار دارند که این گزارش کاهش جزئی در تورم را نشان دهد و انتظار می‌رود که شاخص کل قیمت مصرف کننده از 3.0 درصد به 2.9 درصد در ماه جولای کاهش یابد. همچنین انتظار می‌رود که CPI اصلی، که شامل قیمت‌های مواد غذایی و انرژی نمی‌شود، زیرا می‌تواند بسیار غیرقابل پیش‌بینی باشد، از 3.3 درصد به 3.2 درصد کاهش یابد.

بیت کوین می تواند از کاهش نرخ بهره سود ببرد

کاهش تورم می تواند خبر خوبی برای بیت کوین و قیمت آلت کوین ها باشد زیرا بر تصمیمات اتخاذ شده توسط فدرال رزرو تاثیر می گذارد. در جریان نشست در ماه جولای، فدرال رزرو پیشنهاد کرد که ممکن است نرخ بهره را در ماه سپتامبر کاهش دهد. در حال حاضر، تحلیلگران در مورد اینکه آیا این کاهش نرخ 0.25 درصد یا بیشتر از 0.50 درصد خواهد بود اختلاف نظر دارند.

آخرین پیش بینی های بانک فدرال رزرو کلیولند نشان می دهد که انتظار می رود نرخ تورم کلی (CPI) برای ژوئیه 0.24٪ باشد و نرخ تورم اصلی که بدون قیمت مواد غذایی و انرژی است، 0.27٪ باشد.

نرخ بهره فدرال رزرو
نرخ بهره فدرال رزرو
  • برخی بانک ها مانند ING Bank و Citi کاهش 0.50 درصدی نرخ بهره را پیش بینی می کنند، در حالی که برخی دیگر مانند Goldman Sachs و Societe Generale انتظار کاهش 0.25 درصدی کمتری دارند.

زمانی که فدرال رزرو نرخ بهره را کاهش می دهد، ارزش ارزهای دیجیتال معمولاً افزایش می یابد. به عنوان مثال، در مارس 2020، فدرال رزرو نرخ رسمی نقدینگی را به صفر رساند. به دنبال آن، ارزش بیت کوین افزایش یافت و در سال 2021 به بالاترین رقم تاریخ 69000 دلار رسید.اگر فدرال رزرو این بار نرخ بهره را به میزان قابل توجهی کاهش دهد، ممکن است تا آخر هفته شاهد افزایش قیمت بیت کوین به سمت مرز 70 هزار دلار باشیم.

از مصاحبه ایلان ماسک – دونالد ترامپ چه انتظاری باید داشت؟

در حالی که همه درباره مصاحبه ایلان ماسک و دونالد ترامپ هیجان زده هستند، ماسک قبلاً گفته است که این یک مصاحبه کاملاً بدون فیلتر و سانسور خواهد بود و هیچ محدودیتی در مورد موضوع وجود ندارد.

  • دونالد ترامپ احتمالاً در طول مصاحبه، درمورد پروژه DeFi توسط پسرش صحبت می کند.
  • ایلان ماسک گفت که این یک مصاحبه کاملا بدون از قبل برنامه ریزی شدن و بدون محدودیت موضوعی خواهد بود.
  • بازار کریپتو قبل از مصاحبه دونالد ترامپ با توجه به CPI ایالات متحده در ماه ژوئیه دچار آشفتگی می شود

همه نگاه ها به مصاحبه دونالد ترامپ

با دو نفر از محبوب ترین شخصیت ها در ایالات متحده و در سراسر جهان برای مصاحبه، این می تواند بزرگترین رویداد پلتفرم توییتر در تاریخ رسانه های اجتماعی باشد. ایلان ماسک از قبل با تیم خود آماده شد.

توییت ایلان ماسک درمورد زمان مصاحبه با ترامپ

این مصاحبه می‌تواند بحث‌های پیرامون طیف گسترده‌ای از موضوعات مانند امور مالی، فناوری، اقتصاد کلان، رمز ارز و سایر مسائل ژئوپلیتیکی را در برگیرد. این دو همچنین ممکن است در مورد نگرانی‌های مربوط به رکود اقتصادی ایالات متحده در بازار صحبت کنند. ایلان ماسک با آغوش باز از دونالد ترامپ در این مبارزات انتخاباتی ریاست‌جمهوری حمایت کرده است. از سوی دیگر، ترامپ از هر فرصت ممکن برای تحت تاثیر قرار دادن صنعت کریپتو استفاده می کند و این را نیز رها نمی کند! جالب اینجاست که ترامپ همچنین موافقت کرده است ماه آینده در ماه سپتامبر با کامالا هاریس مناظره کند.

  • هفته گذشته، پسر دونالد ترامپ گفت که در حال کار بر روی یک پلتفرم رمزنگاری DeFi برای رفع نابرابری در فضای بانکی است. بنابراین، هر احتمالی وجود دارد که رئیس جمهور سابق ایالات متحده در مصاحبه روز دوشنبه در این زمینه صحبت کند.

نتیجه مصاحبه ترامپ و ایلان ماسک قیمت ارزها در بازار تغییر می دهد!

در این زمینه، مصاحبه آتی بین دونالد ترامپ و ایلان ماسک، توجه زیادی را به خود جلب کرده است. این بحث که برای دوشنبه در ساعت 20 در توییتر تنظیم شده است، انتظار می‌رود موضوعات مختلفی از جمله آینده کریپتو را پوشش دهد. در حالی که پیش بینی تاثیر مصاحبه بر انتخابات دشوار است، حمایت گذشته ماسک از ترامپ و دیدگاه مثبت او نسبت به بخش کریپتو، این رویداد را به ویژه مهم می کند.

دیروز دوشنبه چه اتفاقی برای مصاحبه ترامپ و ایلان ماسک افتاد؟

درست قبل از مصاحبه دونالد ترامپ، پلتفرم رسانه اجتماعی ایلان ماسک با وجود تمام تست هایی که روز قبل انجام شده بود، با یک حمله DDoS قوی مواجه شد. طبق گفته ماسک، ترافیک زیادی برای مصاحبه وجود داشت، زیرا پلتفرم X شاهد 8 میلیون شنونده همزمان به این پلتفرم بود.

حملات هک به توییتر و مصاحبه ایلان ماسک و ترامپ

علیرغم اینکه کمیسیون اتحادیه اروپا ماسک را تهدید کرد، این دو نفر در مورد طیف وسیعی از موضوعات از تورم و وضعیت اقتصاد ایالات متحده بحث کردند. ماسک در مورد هشدار اتحادیه اروپا در مورد انتشار اطلاعات نادرست گفت:

تلاش‌های زیادی برای اعمال سانسور بر کشورهای دیگر وجود دارد.

هشدار اتحادیه اروپا به ایلان ماسک

از سوی دیگر، ترامپ از دولت بایدن در مورد مسائل تورم انتقاد کرد. او گفت:

مردم توسط تورم از بین رفته اند و تحت فشارند. ما باید قیمت ها را پایین بیاوریم.

علاوه بر این، رئیس جمهور سابق ایالات متحده همچنین FDA و وزارت آموزش و پرورش را مورد انتقاد قرار داد. ماسک با اشاره به روند تایید دارو گفت که ” روند تایید دارو درFDA بیش از حد طول می کشد”. 

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments