نزدیک شدن بیت کوین به اوج قیمت (ATH) سال 2023 | 5 نکته در مورد عملکرد این هفته بیت کوین

نزدیک شدن بیت کوین به اوج قیمت (ATH) سال 2023 | 5 نکته در مورد عملکرد این هفته بیت کوین

بیت کوین به بالاترین حد خود از سال گذشته بازگشته است، اما نوسانات قیمت بیت کوین و این انفجار ناگهانی قیمت هیچ دلیل محکمی ندارد.

بیت کوین هفته آخر اکتبر را به سبک کلاسیک آغاز می کند، زیرا افزایش 3 درصدی قیمت بیت کوین، موجب رشد قیمت ارزهای دیجیتال شد.

در چیزی که هنوز می تواند تبدیل به یک “Uptober” کلاسیک برای بیت کوین و آلت کوین ها شود، BTC/USD به بالاترین حد خود از سال 2023 بازگشته است. آیا گاوها می توانند قدرت را در دست بگیرند؟

این سوال کلیدی برای معامله گران و ناظران بازار است که وارد اولین افتتاحیه هفته وال استریت می شوند، زیرا آسیا زمینه بازگشت ارزهای دیجیتال را فراهم می کند.

با توجه به میزان مقاومتی که برای غلبه بر آن وجود دارد، معامله‌ گران با پیش‌ بینی‌ های بالای قیمت BTC کمتر از حد انتظار مشهود هستند و تعداد کمی معتقدند که قیمت بیت کوین فراتر از 32000 دلار می رود. 

بیت کوین همچنین باید از احساسات منفی بالقوه در قالب چاپ داده های کلان اقتصادی در زمانی که تورم همچنان به بالاتر از انتظارات ادامه می دهد، چشم پوشی کند.

پیش از تصمیم فدرال رزرو ایالات متحده در مورد نرخ بهره در 1 نوامبر، داده های نهایی ماه بسیار مهمتر خواهد بود. در این میان رویدادهای ژئوپلیتیکی دلیل دیگری را به غیر قابل پیش بینی بودن بازار می افزایند.

با توجه به اینکه چنین شرایطی خطرات زیادی برای دارایی‌ های کریپتو و ریسک پذیر دارد، به نظر می‌ رسد این هفته یک ترن هوایی در حال شکل‌ گیری است، زیرا گاوهای بیت کوین به دنبال تغییر روند عمده از طریق خروج از محدوده معاملات چند ماهه هستند.

شاخص RSI به منطقه اشباع خرید رسیده است!

همانطور که کوین تلگراف گزارش داد، برخی از معامله گران با شک و تردید در مورد قیمت های سه ماه اخیر برخورد می کنند و شکستن 32000 دلار را یک چالش دشوار می دانند.

چارت روزانه بیت کوین

معامله‌گر محبوب Daan Crypto Trades در آن روز در X (توییتر سابق) خلاصه کرد: “خوب به سمت اوج قیمت سال 2023 می‌رویم”.

شکست قیمت 31 تا 32 هزار دلار به سمت بالا آسان نخواهد بود، اما پس از انجام این کار، 38 هزار دلار را هدف بعدی قرار خواهم داد.

تحلیل قیمت بیت کوین

در حالی که ساعت ها تا باز شدن وال استریت باقی مانده است، BTC/USD اکنون از بالاترین سطح خود عقب نشینی می کند و در مسیر بازگشت به سمت مرز 30000 دلار است.

معامله‌ گر محبوب علی با تجزیه و تحلیل احتمال یک اصلاح عمیق تر، توجه را به شاخص قدرت نسبی (RSI) جلب کرد.

در بخشی از نظرات او هشدار داده شده است: «به نظر می‌ رسد یک اصلاح قریب‌ الوقوع قیمت در انتظار است، مگر اینکه BTC موفق شود یک کندل روزانه را بالای 31560 دلار ببندد».

با عدد 77 در 23 اکتبر، RSI قبلاً در سطوحی قرار داشت که علی اشاره کرد که از مارس امسال “اصلاحات شدید” را ایجاد کرده است. به عنوان یک قاعده، هر چیزی بالاتر از 70 به عنوان “منطقه اشباع خرید” در نظر گرفته می شود.

دیگران آزادانه خوش بین بودند، از جمله فیلیپ سوئیفت، یکی از بنیانگذاران مجموعه معاملاتی DecenTrader و خالق منبع آمار Look Into Bitcoin.

چارت قیمت بیت کوین با شاخص RSI

در همین حال، معامله گر محبوب CredibleCrypto، شکست بیت کوین را «ممکن» توصیف کرد. او با بروزرسانی یک ایده از اواخر آگوست، پیشنهاد کرد که 30000 دلار سطح کلیدی برای شکستن یک تغییر روند است.

داده‌های Cointelegraph Markets Pro و TradingView نشان می‌دهند که قیمت بیت‌ کوین هفته آخر «Uptober» را با یک افزایش قوی به 31000 دلار آغاز کرد.

جلسه PCE و GDP در آستانه FOMC

داده های شاخص هزینه های مصرف شخصی (PCE) سرفصل داده های کلان ایالات متحده در این هفته است – و زمان بندی آن مشخص است.

قرار است فدرال رزرو برای تصمیم گیری در مورد سیاست نرخ بهره در 1 نوامبر تشکیل جلسه دهد و به عنوان یکی از معیارهای تورم ترجیحی آن، PCE به شدت مورد توجه بازارها قرار گرفته است. رقم تولید ناخالص داخلی برای سه ماهه سوم نیز قابل توجه است.

علی‌رغم اینکه چاپ‌ های اخیر داده‌ های قبلی دائماً بالاتر از حد انتظار بودند و بر تورم تأکید می‌ کردند، احتمال افزایش بیشتر نرخ بهره همچنان ناچیز است. بر اساس داده های FedWatch Tool گروه CME، حتی 1.6 درصد احتمال کاهش نرخ توسط کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) در هفته آینده وجود دارد.

هدف Fed

شاخص Skew و دیگران در عین حال به تقویت دلار ایالات متحده چشم دوخته اند، که روند صعودی افسار گسیخته ای که از اواسط ژوئیه آغاز کرده است.

تاریخ رویدادهای مهم این هفته

در بخشی از نظرات آمده است: به دنبال ادامه روند یا شکست واضح روند 1 بعدی برای مدتی در این هفته یا در ماه نوامبر هستیم.

شاخص Skew همچنین اشاره دارد که یک “حرکت بزرگ” باید به زودی انجام شود.

چارت روزانه دلار

روند واضح معامله ارزها در صرافی ها 

روند کاهش موجودی بیت کوین در صرافی ها اغلب گزارش می شود زیرا آنها به سطوحی رسیده اند که از سال 2018 مشاهده نشده است.

طبق آخرین داده‌های پلتفرم تحلیل زنجیره‌ای CryptoQuant، پلتفرم‌های معاملاتی اصلی اکنون دارای موجودی 2.024 میلیون بیت کوین هستند.

ذخایر بیت کوین صرافی ها

سقوط FTX در نوامبر 2022 سرعت کاهش تعادل را تسریع کرد و علیرغم بهبود قیمت BTC در سال جاری، این روند هنوز معکوس نشده است.

جیمز استراتن، پژوهشگر و تحلیلگر داده در شرکت بینش ارزهای رمزنگاری شده CryptoSlate، خاطر نشان می‌کند که اکنون سپرده‌ های مبادله‌ ای در پایین‌ترین حد خود قرار دارند.

از زمانی که بیت کوین شروع به افزایش قیمت کرده است، واریزی ها به طور مداوم از برداشت ها بیشتر است. با این حال، با سقوط FTX در 22 نوامبر و بحران SVB در 23 مارس، این روند برای اولین بار تغییر کرد.

اکنون، با رسیدن واریزی بیت کوین به صرافی ها به پایین‌ ترین سطح YTD و برداشت‌ها با ثبات و در عین حال بالا، یک روند واضح ظاهر می‌شود: سکه‌ها به‌طور پیوسته از صرافی ها خارج می شوند. در این صورت تقاضا زیاد می شود و احتمال شروع رالی گاوی بیت کوین قابل پیش بینی است.

نمودار تسلط تراکنش مبادلات بیت کوین

نمودار بالا، نسبت تراکنش‌های BTC صرافی ها را نشان می‌دهد که 36 درصد از کل معاملات را تشکیل می‌دهد.

سرمایه گذاران تازه وارد هنوز وارد بازی نشدند!

تحقیقات CryptoQuant هشدار می دهد که عملکرد قیمت بیت کوین، در حالی که برای احساسات بازار مفید است، ویژگی های “مصنوعی” را نشان می دهد.

در یکی از به‌ روزرسانی‌های بازار Quicktake در 22 اکتبر، مشارکت‌ کننده SignalQuant تعداد کمی از ورودی‌های جدید بازار را طی ماه گذشته نشان داد.

SignalQuant از متریک Sum Coin Age Distribution – روشی برای جدا سازی داده های خروجی تراکنش خرج نشده جدیدتر و قدیمی تر (UTXO) استفاده کرد.

او در مورد خروجی‌های بین یک هفته تا یک ماه اخیر که مربوط به “تازه واردان” بازار است، نوشت: جالب است که وقتی این شاخص افزایش می‌یابد، نقطه عطفی برای قیمت بیت‌ کوین در بلند مدت است.

در واقع، زمانی که قیمت بیت کوین در اواخر سال 18 به پایین ترین حد خود رسید، زمانی که در اواخر سال 22 و پس از سقوط Covid مارس 20 به پایین ترین حد خود رسید، شاخص روند ورود 1w~1m بالاتر از خط اصلی بود. اما اکنون، به جای اینکه به سمت خط پایه حرکت کند، پایین می ماند.

نمودار سن سکه بیت کوین

SignalQuant نتیجه گرفت در حالی که هیچ شاخص واحدی نمی تواند توضیحی کلی از رفتار بازار ارائه دهد، اما این داده ها “بیش از آن قابل توجه است که بتوان نادیده گرفت.”

پیش از این، کوین تلگراف اشاره کرد که دارندگان بلند مدت اکنون بیش از هر زمان دیگری عرضه بیت کوین را کنترل می کنند.

ترس از سرمایه گذاری در “منطقه ترسناک”

پس از یک دوره طولانی تقریباً هیچ حرکتی در شاخص ترس و طمع کریپتو نشان دهنده نوسانات نیست. در آخر هفته، سنجش احساسات بازار کریپتو به منطقه “طمع” رسید و عدد 63 را نشان می دهد که بالاترین میزان آن از 12 جولای است.

این افزایش همزمان با تلاش بیت کوین برای عبور از 30000 دلار در آخر هفته بود که اهمیت این سطح قیمت را در ذهن معامله گران تقویت کرد.

شاخص ترس و طمع

در مورد آن موضوع، معامله گر محبوب Altcoin Sherpa، قیمت 30000 دلار را به عنوان یک “منطقه ترسناک” توصیف کرد.

او به دنبال کنندگان خود در X گفت که “ما در میان مدت در حال تماشا نوسانات بین 20 تا 40 هزار دلار هستیم. هدف بعدی قیمت بسیار مهم است.”

Altcoin Sherpa مانند سایرین، 32000 دلار را به عنوان خط نهایی برای گاوهای نر مشخص کرد.

او ادامه داد: اساساً اگر 32k را به شدت بشکنیم به 40k می‌ رویم.

اگر در اینجا یک کف بالاتر تشکیل دهیم یا حدود 32k را با قدرت به سمت بالا بشکنیم، فکر می‌کنم تا 20k اصلاح قیمت رخ دهد. Gut می گوید 32k در کل سطح فوق العاده قوی است و من فکر نمی کنیم که با قدرت شکسته شود. 

منبع: کوین تلگراف

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments