رالی گاوی بیت کوین با عبور از سطح 60 هزار دلاری

عبور BTC از مقاومت 60 هزار دلاری می تواند باعث افزایش قیمت بیت کوین شود؟

قیمت بیت کوین (BTC) هفته گذشته پس از چندین بار رد شدن به قیمت حدود 60 هزار دلار، در یک کندل بسته شد. با این حال، بیت کوین به دفاع از سطح حمایت در حدود 58 هزار دلار ادامه داده است که می تواند مبنایی برای احساسات بلندمدت صعودی باشد.علاوه بر این، از اوایل ماه مارس امسال، قیمت بیت کوین یک پرچم صعودی را تشکیل داده است.

علیرغم انباشت قابل توجه بیت کوین توسط سرمایه گذاران نهادی از زمان تصویب ETF های بیت کوین مبتنی بر IS، تریدرها با ترس از تسلیم شدن بیشتر مواجه شده اند.شاخص ترس و طمع بیت کوین در چند وقت اخیر زیر 30 درصد باقی مانده است که نشان دهنده ترس شدید از تسلیم شدن بیشتر ارزهای دیجیتال است.

خرید و فروش تتر پی98

اهداف میان مدت قیمت بیت کوین

به گفته جیسون پیزینو، تاجر کلان و سرمایه گذار ارزهای دیجیتال، قیمت بیت کوین در یک چشم انداز صعودی قرار دارد که از نزدیک منعکس کننده شکست طلا و شاخص های سنتی سهام است. شایان ذکر است، با وجود تقاضای کم در صنعت کریپتو، قیمت طلا در هفته گذشته در برابر دلار آمریکا در بالاترین ارزش خود بسته شد.

چارت تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین
چارت تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین

با ادامه روند قیمت بیت کوین در الگوی تثبیت نزولی، تحلیلگر ارزهای دیجیتال تاکید کرد که بسته شدن قیمت بیت کوین به زیر 56 هزار دلار در ماه اوت، فشار نزولی بیشتری را در ماه سپتامبر به همراه خواهد داشت.

در جنبه روشن تر، این تحلیلگر ارزهای دیجیتال تاکید کرد که بسته شدن بالای 60 هزار دلار در دو هفته آینده، بیت کوین را به بالاترین حد خود در ماه های بعدی خواهد رساند.

توییت جیسن درمورد افزایش قیمت و ثبت ATH برای بیت کوین
توییت جیسن درمورد افزایش قیمت و ثبت ATH برای بیت کوین

تصویر کلی بازار کریپتو چگونه است؟

قیمت بیت کوین در چند ماه گذشته با وجود افزایش قابل توجه تقاضا از سوی سرمایه گذاران نهادی، با فشار نزولی شدید مواجه شده است. هفته گذشته، هیئت سرمایه گذاری ایالت ویسکانسین، 447,651 سهم اضافی از ETF بیت کوین بلک راک را خریداری کرد، بنابراین کل دارایی خود را به 2,898,051 سهم به ارزش 98.9 میلیون دلار افزایش داد.گلدمن ساکس از طریق تشکیل پرونده SEC فاش کرد که بیش از 400 میلیون دلار ETF بیت کوین در اختیار دارد.

ETF های بیت کوین
ETF های بیت کوین

کاهش ذخایر بیت کوین: آیا رالی گاوی در حال شکل گیری است؟

در آگوست 2024، ذخایر بیت کوین در صرافی ها به پایین ترین سطح خود از سال 2020 رسید و به حدود 2.6 میلیون بیت کوین کاهش یافت. این کاهش قابل توجه ذخایر در زمانی اتفاق می‌افتد که قیمت بیت کوین در تلاش برای به دست آوردن مجدد حرکت صعودی است. با این حال، این کاهش ذخایر می تواند سیگنال مثبتی برای آینده بیت کوین باشد. افزایش تقاضا برای بیت کوین حاکی از یک شکست صعودی در سه ماهه چهارم سال 2024 است که ناشی از انتخابات آتی ایالات متحده و کاهش احتمالی نرخ بهره در ایالات متحده است.

کاهش ذخایر بیت کوین چه ارتباطی با افزایش قیمت BTC دارد؟

ذخایر مبادله نشان دهنده مقدار بیت کوین موجود برای ترید است. هنگامی که این ذخایر بالا باشد، افزایش عرضه در مبادلات را نشان می دهد که می تواند منجر به فشار فروش و به طور کاهش قیمت شود. برعکس، زمانی که ذخایر کاهش می‌یابد، عرضه موجود برای معاملات کاهش می‌یابد، که می‌تواند به دلیل کاهش فشار فروش، از افزایش قیمت حمایت کند.

 در حالی که هنگ کنگ می‌خواهد یک ذخیره استراتژیک BTC داشته باشد، تحلیل‌های اخیر نشان می‌دهد که ذخایر ارزی از بیش از 3.2 میلیون بیت‌کوین کاهش یافته است. در اوایل سال 2020 به حدود 2.6 میلیون بیت کوین در سال 2024 رسید. این روند نزولی احتمالاً نشان می دهد که سرمایه گذاران بیت کوین خود را از صرافی ها خارج می کنند تا آنها را در کیف پول های خصوصی ذخیره کنند. این تغییر می تواند منجر به کاهش فشار فروش در بازار و ایجاد فضای مساعد برای افزایش قیمت بیت کوین شود.

چالش ها و موانع افزایش قیمت بیت کوین

بیت کوین در حال حاضر در حدود 59945 دلار معامله می شود که اندکی بیش از 0.22 درصد افزایش یافته است. با این حال، در سطوح قیمتی 61532.51 دلار و 62679.20 دلار با مقاومت قابل توجهی مواجه شد. علیرغم شاخص های نزولی فعلی در نمودار BTC، ادامه کاهش ذخایر ارزی نشان می دهد که ممکن است سناریوی دیگری در حال رخ دادن باشد.

کاهش ذخایر بیت کوین در صرافی ها می تواند نشان دهنده کاهش فشار فروش باشد و در نتیجه پتانسیل افزایش قیمت را ایجاد کند. سرمایه‌گذارانی که بیت‌کوین خود را از صرافی‌ها خارج می‌کنند تا آن‌ها را در کیف پول‌های خصوصی ذخیره کنند، می‌تواند نشان‌دهنده افزایش اعتماد به ارزش بلندمدت بیت‌کوین با وجود چالش‌های فعلی بازار باشد.


❌سلب مسئولیت: این مقاله فقط برای افزایش آگاهی کاربران ارائه شده است.از این مقاله به عنوان مشاوره مالیاتی، سرمایه گذاری، یا سایر موارد استفاده نکنید. تصمیم گیری برای سرمایه گذاری روی یک ارز نیازمند مطالعه و تحلیل است و به عهده خود شخص میباشد، پی 98 در قبال سود و زیان و برداشت شما هیچ مسئولیتی ندارد.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments