وضعیت بازار کریپتو تا 48 ساعت آینده

وضعیت بازار کریپتو و بیت کوین تا 48 ساعت آینده چه میشود؟

به محض اینکه رئیس جمهور سابق ایالات متحده، دونالد ترامپ، حمایت خود را از بیت کوین در کنفرانس بیت کوین در نشویل ارائه کرد، به نظر می رسید که سرمایه گذاران در مورد چشم انداز آینده بسیار مطمئن شده اند. این امر قیمت بیت کوین را نزدیک به 70000 دلار افزایش داد، اما روند نزولی قبل از دستیابی نقطه عطف آغاز شد. جدال بین گاوها و خرسهای بیت کوین تمامی ندارد، خرس ها در سطوح بالاتر فعال بوده اند ولی در وضعیت فعلی بازار و با احتمال انفجار قیمت BTC، قدرت دست گاوهاست!

 پس از یک آخر هفته صعودی، گاوهای بیت کوین قدرت فوق العاده ای به دست آورده اند که انتظار می رود قیمت را در چند روز آینده بالا نگه دارد. با نزدیک شدن به پیش بینی ها پیرامون تارگت ماهانه، انتظار می رود تثبیت در بالای خط روند باعث ایجاد یک رالی خوب در ماه آینده شود.

خرید و فروش تتر پی98

تحلیل تکنیکال بیت کوین

مقاومت 70000 دلاری از همان ابتدا بسیار ضعیف بوده است زیرا گاوها دائماً در حفظ سطوح شکست می‌خورند. در نتیجه، یک عقب‌نشینی قابل‌توجه باعث می‌شود که قیمت را به شدت، بین 18 تا 20 درصد افت بکشاند. در حال حاضر، خریداران پس از افزایش سطوح به 69800 دلار در روز معاملاتی گذشته، ضعیف شده اند و از این رو تریدرها ممکن است انتظار کاهش سرعت رالی را داشته باشند. با این حال، کندل ستاره صبحگاهی دارای یک واگرایی صعودی پنهان است که کلید شروع یک روند صعودی قوی در آینده است.

نمودار تکنیکال بیت کوین
نمودار تکنیکال بیت کوین

نمودار هفتگی بیت کوین نیز در محدوده صعودی قرار گرفته است زیرا قیمت از سطح حمایتی که بیش از یک سال به مقاومت تبدیل شده بود، بالاتر رفت. قیمت به ورود به منطقه مقاومت بین 69750 تا 71916 دلار نزدیک است. اگر گاوها این حرکت را شروع کنند، آن‌گاه فعالان بازار می‌توانند انتظار رالی صعودی را برای ماه در حدود 70800 تا 71500 دلار داشته باشند. از آنجایی که RSI از سطح حمایت صعودی بالاتر رفته است، چشم انداز صعودی همچنان بالاست، اما تشکیل باندهای بولینگر نگرانی هایی را ایجاد می کند.

  • باندها به موازات یکدیگر حرکت می کنند، که نشان می دهد قیمت ممکن است در زیر ناحیه مقاومت تثبیت شود. بنابراین، اگر گاوها نتوانند به بالاتر از منطقه صعود کنند، این می تواند باعث شود که قیمت بیت کوین برای چند هفته دیگر به زیر 70000 دلار تثبیت شود تا زمانی که به اوج برسد.

احتمال دیگر، سقوط به 62000 دلار یا 61000 دلار و بازگشت مجدد به 70000 دلار است که ممکن است الگوی سر و شانه را تکمیل کند و پس از صعود از نک لاین، یک رالی گاوی عظیم ایجاد خواهد شد.بنابراین، این رالی صعودی پس از غلبه بر خط گردن برای افزایش قیمت بیت کوین بسیار مهم است، زیرا تاثیر زیادی بر بقیه معاملات سه ماهه خواهد داشت.

بیت کوین 69000 دلار: ترامپ خوش بینی سرمایه گذاران را احیا کرد!

ترامپ و تغییر احساسات بازار

مداخله دونالد ترامپ در کنفرانس بیت کوین نشویل یک نقطه عطف غیرمنتظره را رقم زد. او با وعده اخراج گری جنسلر و ایجاد یک ذخیره استراتژیک بیت کوین، احساسات مثبت جامعه کریپتو را تقویت کرد. این سخنرانی جسورانه موجی از خوش‌بینی را در بین سرمایه‌گذاران برانگیخت و امید را در جهان بی‌ثبات ارزهای دیجیتال زنده کرد.

برنامه های آینده ترامپ برای BTC

در کنفرانس 2024 بیت کوین در نشویل، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا با اعلام قصد خود برای تبدیل ایالات متحده به پایتخت ارزهای دیجیتال جهان، همه را شگفت زده کرد.

وعده ترامپ در مورد بیت کوین
وعده ترامپ در مورد بیت کوین

اعلامیه های تکان دهنده او، به ویژه اخراج گری جنسلر و ایجاد یک ذخیره استراتژیک بیت کوین، بلافاصله شروع شد. رسانه‌های اجتماعی در تب و تاب اخبار ترامپ هستند. طبق گفته سنتیمنت، احساسات مثبت در مورد بیت کوین به بالاترین سطح خود در ۱۶ ماه گذشته رسیده است:

نسبت احساسات مثبت در مورد بیت کوین در بالاترین سطح خود از مارس 2023 است و اوج های تاریخی بار دیگر قرار است ثابت کنند تاریخ تکرار خواهد شد! 

این افزایش خوش‌بینی، اگرچه در ماه ژوئن منفی بود، اما با توجه به تاثیر ترامپ بر بازارها، تعجب‌آور نیست و این ایده را تقویت می‌کند که بیت‌کوین فقط یک ارز دیجیتال نیست، بلکه نمادی از حاکمیت مالی است.

چارت احساسات سرمایه گذاران بیت کوین
چارت احساسات سرمایه گذاران بیت کوین

حمایت سناتور لومیس از ترامپ و تاثیر آن روی ارزهای دیجیتال

سخنرانی ترامپ با پیشنهادی به همان اندازه انقلابی از جانب سناتور طرفدار ارزهای دیجیتال، سینتیا لومیس دنبال شد. او لایحه ای برای ایجاد یک ذخیره استراتژیک بیت کوین ارائه کرد که در آن دولت ایالات متحده 5 درصد از عرضه بیت کوین جهان را خریداری می کند و آن را برای حداقل 20 سال نگه می دارد.

نظر سناتور لومیس برای ذخیره BTC
نظر سناتور لومیس برای ذخیره BTC
  • این لایحه واکنش های متفاوتی را برانگیخته است، اما رویکرد جدید جسورانه ای را به اقتصاد دیجیتال نشان می دهد:
  • ذخیره 5 درصدی بیت کوین می تواند از اقتصاد ایالات متحده در برابر نوسانات پولی سنتی محافظت کند.
  • این ابتکار موقعیت ایالات متحده را در صحنه ارزهای دیجیتال جهانی تقویت می کند.
  • این چشم انداز استراتژیک به خوبی می تواند خطوط اقتصاد جهانی را بازتعریف کند و ایالات متحده را در خط مقدم نوآوری مالی قرار دهد و ثبات بیشتری را در مواجهه با بحران های اقتصادی ارائه دهد.

در مورد بیت کوین (BTC)، ارز دیجیتال پیش رو، پس از سخنرانی های ترامپ در کنفرانس نشویل، رشد چشمگیری را تجربه کرد و در حال حاضر با قیمت 69,477.09 دلار معامله می شود. بازگشت احتمالی به آخرین اوج تاریخی آن 73800 دلار پیش بینی می شود.

ابتکار دونالد ترامپ، با حمایت رابرت اف کندی جونیور، خبر از اتفاقات شگفت انگیزی می دهد: غنی سازی ایالات متحده از طریق بیت کوین. استراتژی ای که به خوبی می تواند قواعد بازی اقتصاد جهانی را تغییر دهد.

ورود بیت کوین به مرحله کشف قیمت

پس از چهار هفته افزایش، بیت کوین اکنون در تلاش است تا بیش از 74000 دلار وارد فاز کشف قیمت شود. همانطور که با افزایش تسلط یا دامیننس خود تاثیرش را روی آلت کوین ها هم نشان می دهد.

وضعیت امروز آلت کوین ها
وضعیت امروز آلت کوین ها

برای اولین بار از آوریل 2021، سلطه بازار بیت کوین به صورت هفتگی بالای 56 درصد بسته شد. بنجامین کوئن، تحلیلگر کریپتو پیش‌بینی می‌کند که تسلط بیت‌کوین در ماه‌های آینده به افزایش خود ادامه می‌دهد و به حدود 60 درصد قبل از بازگشت خواهد رسید.

نظر تحلیلگران درمورد رالی بیت کوین
نظر تحلیلگران درمورد رالی بیت کوین

آیا عملکرد ضعیف ETF های اتریوم باعث افزایش بیت کوین میشود؟

عملکرد ضعیف اخیر ETF های جدید اتریوم در ایالات متحده به طور ناخواسته بیت کوین را تقویت کرده است. به گفته کاپیتان فایبیک، تحلیلگر محبوب رمزارز، بیت کوین در آستانه یک رالی صعودی است. 

اگر بیت کوین بتواند محدوده مقاومتی بین 70000 تا 73000 دلار را به سطح حمایت تبدیل کند،من هدف میان مدت را حدود 80000 دلار را پیش بینی میکنم. 

در حالی که عملکرد اخیر بیت کوین امیدوارکننده است، مهم است که توجه داشته باشیم که داده های تاریخی نشان می دهد که ماه آگوست معمولا ماه سود ده ای برای بیت کوین نیست. بازار کریپتو در این روند می تواند تحت تاثیر اصلاح احتمالی قبل از رالی صعودی در اکتبر قرار گیرد.

نظر تحلیلگر درمورد هدف قیمت بعدیBTC
نظر تحلیلگر درمورد هدف قیمت بعدی BTC

هجوم سرمایه گذاران به کریپتو مارکت

از زمان چهارمین هاوینگ بیت کوین بیش از سه ماه پیش، سرمایه گذاران نهادی به طور فزاینده ای در محصولات مرتبط با بیت کوین سرمایه گذاری کرده اند. صندوق های ETF بیت کوین مستقر در ایالات متحده در چهار هفته گذشته نزدیک به 3 میلیارد دلار جریان نقدی داشته اند.

جریان نقدی ETF های بیت کوین
جریان نقدی ETF های بیت کوین

در چشم انداز مالی گسترده تر، فدرال رزرو ایالات متحده قرار است تصمیم خود را در مورد نرخ بهره در تاریخ 1 آگوست اعلام کند. طبق داده های پول چایکین CME، احتمال 96 درصد وجود دارد که فدرال رزرو نرخ بهره را بدون تغییر نگه دارد. با این حال، احتمال کاهش 25 واحدی نرخ در 18 سپتامبر 85.8 درصد است. چشم از نمودارها بر ندارید رالی بزرگ بعدی بیت کوین ممکن است نزدیک باشد!

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments