پیش بینی عملکرد بیت کوین در ماه سپتامبر

سپتامبر خونین برای بازار کریپتو | 5 نکته که تریدرهای بیت کوین بهتر است بدانند!

عملکرد قیمت بیت کوین در ماه سپتامبر به روش استاندارد شروع می شود. اما هر برداشتی از بازار بیت کوین نسبت به آنچه بعداً می آید نزولی نیست. بیت کوین سپتامبر را با شرایط وخیم شروع می کند، زیرا بسته شدن ماهانه و هفتگی باعث کاهش قیمت بیت کوین می شود. در این مقاله نمودارهای تاریخی بیت کوین و عملکرد قیمت بیت کوین را در ماه سپتامبر بررسی کرده ایم و سپس در مورد 5 عامل مهم که تریدرهای بیت کوین بهتر است در مورد سپتامبر برای جلوگیری از ضرر بدانند صحبت کرده ایم.

آیا بازار برای رویداد خونین دیگر در سپتامبر آماده است؟

بیت کوین در 57000 دلار، به طور قطع احساسات صعودی ندارد زیرا تجزیه و تحلیل نشان می دهد که علاقه بسیار کمی در بین تریدرها وجود دارد.

 وضعیت این ماه به عنوان یک فاز نزولی برای بازدهی بیت کوین به خوبی تثبیت شده است، اما هر پیش بینی برای بدترین شرایط آماده نمی شود.

چارت 3 ماهه نرخ بیکاری امریکا
چارت 3 ماهه نرخ بیکاری امریکا

محدوده اواسط 60000 دلار همچنان به عنوان یک هدف کوتاه مدت قیمت بیت کوین دارای پتانسیل است، و سپتامبر همچنین آخرین مهلتی برای تکمیل «محدوده انباشت مجدد» بیت کوین پس ازهاوینگ است.

نمودار عملکرد ماهانه بازار سهام
نمودار عملکرد ماهانه بازار سهام

بازار سهام هم قرار است در این هفته آرام بمانند اما نرخ بیکاری همچنان یک موضوع کلیدی برای در نظر گرفتن است.

قیمت بیت کوین پایین ترین سطح ماه اگوست

بیت کوین در آخرین بسته شدن ماهانه نتوانست تحت تاثیر قرار بگیرد و شرایط ضعیف باقی مانده است.

داده‌های تریدینگ ویو نشان می‌دهد که گاوها در غلبه بر فشار فروش ناتوان بوده‌اند، که  یک تریدر محبوب با نام Skew نشان می‌دهد که شرایط بازار در کانال نزولی مشخص می‌ شود.

نمودار ساعتی جفت ارز BTC/USDT و تارگت قیمت بیت کوین
نمودار ساعتی جفت ارز BTC/USDT و تارگت قیمت بیت کوین

او در بخشی از آخرین تحلیل X خود نوشت: 

در بیشتر هفته گذشته خریداران در سطح در حدود 58 هزار دلار وجود داشته اند که زمینه مهمی برای صعود قیمت است.

 در حال حاضر قیمت در حدود تقاضای لحظه ای است، اما نیاز به تایید تقاضا با خریداران فعال و خریداران غیرفعال است.

داده های دفترچه سفارش بیت کوین
داده های دفترچه سفارش بیت کوین

با این وجود، Skew بر عدم علاقه گسترده به بازارهای مشتقات در قیمت‌های فعلی تاکید کرد و نشان داد که نرخ‌های تامین مالی ممکن است در حال حاضر منفی یا پایین باقی بماند.

بازده ماهانه BTC/USD

او ادامه داد: 

من می بینم که به طور کلی تریدرهای بازار در حال بازکردن پوزیشن های شورت هستند. با این حال، از زمان فروش بیت کوین ها در 58 هزار دلار، عملاً هیچ رشدی در موقعیت‌یابی در بازار وجود ندارد. این به آن معنی است  که تریدرها از بازار خارج شده اند و فعلا دست نگه داشته اند.

داده‌های کوین گلس نشان می‌دهد که حمایت کلیدی بیت کوین حدود 56750 دلار است.

سایر تحلیلگران هم نسبت به بیت کوین دیدگاه نزولی دارند با تخمین های 56000 دلار و 54000 دلار، پتانسیل را برای فشار به پایین ترین سطح محلی دیدند.

نمودار 4 ساعته BTC/USDT و سطوح مقاومت، حمایت بیت کوین

تحلیلگر مادرا گفته است: 

بیشتر شبیه آن است که بیت کوین قبل از رالی صعودی،به 56 هزار دلار مشابه روز سه شنبه برسد. به یاد داشته باشید که ممکن است بیت کوین به 49 هزار مشابه رویداد قوی سیاه (دوشنبه 5 آگوست) سقوط کند. گر صعود قیمت بعد از 56هزار دلار اتفاق بیفتد، انتظار من 60.5هزار دلار به عنوان تارگت بعدی قیمت بیت کوین  سپس 65 هزار دلار  است.

تحلیلگر دیگر، کاپیتان فایبیک، پیشنهاد کرد که:

 رالی بهبودی حتی می تواند بازار را تا 68000 دلار در این ماه برساند. اما بیت کوین ابتدا سطح 54 هزار دلاری را ازمایش میکند. گاوها باید از این سطح دفاع کنند. اگر بیت کوین از سطح 54 هزار دلاری سقوط کند در اواخر سپتامبر در 68 هزار دلار ترید خواهد شد.

توییت تحلیلگر فایبیک
توییت تحلیلگر فایبیک

هفته روز کارگر آمریکا قیمت بیت کوین را تحت تاثیر قرار میدهد!

با بسته شدن بازارهای ایالات متحده برای تعطیلات روز کارگر در 2 سپتامبر، تریدرها منتظر پایان هفته خواهند بود تا هرگونه نوسانات کلان مرتبط با آن کاهش یابد.

پیش از نشست فدرال رزرو در مورد کاهش نرخ بهره آمریکا در 18 سپتامبر، داده های کلان از اهمیت کلیدی برخوردار است زیرا با وجود این رویدادهای مهم سپتامبر قیمت ارزهای دیجیتال تغییر میکند.

شاخص جریان پول و بیت کوین
شاخص جریان پول و بیت کوین

آخرین داده ها از فد واچ  نشان میدهد که شاخص پول چایکین در حال حاضر کاهش حداقل 0.25٪ نرخ را به عنوان محتمل ترین نتیجه جلسه نشان می دهد.

این نسبت به انتظارات یک ماه پیش تغییر کرده است، زمانی که در جریان آشفتگی ناشی از ژاپن، کاهش 0.5 درصدی را در کانون توجه قرار داد.

بررسی احتمال کاهش نرخ بهره امریکا

در همین حال، این هفته، این آمار بیکاری در ایالات متحده است که محور اصلی شروع ماه را تشکیل خواهد داد.

منبع معاملاتی  کابیسی لدر (The Kobeissi Letter) به دنبال کنندگان توییتر خود گفت: 

ما انتظار داریم نوسانات بالا و شرایط معاملاتی عالی با تمرکز بر داده های کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در ماه سپتامبر افزایش یابد.

کابیسی میزان بازگشت بازار سهام را از پایین‌ترین حد خود در اوایل ماه آگوست نشان داد، به طوری که S&P 500 از آن زمان به بعد به طور متوسط ​​250 میلیارد دلار در هر روز معاملاتی اضافه می‌کرد.

شاخص اس اند پی
شاخص اس اند پی

در بخشی از پست توییتر دیگری اشاره شد: 

S&P 500 میانگین بازده سالانه خود را در 20 روز معاملاتی اضافه کرده است.

همانطور که کوین تلگراف گزارش داد، سهام و طلا در هفته های اخیر عملکرد قابل توجهی نسبت به بازار کریپتو داشته اند، به طوری که بیت کوین علیرغم اینکه در یک مقطع زمانی 40 درصد بهبود یافت، همچنان به رکود خود ادامه می دهد.

همه تریدرها منتظر سپتامبر خونین هستند!

جفت ارز بیت کوین/دلار در نهایت در ماه آگوست 8.6 درصد کاهش یافت و زمینه را برای سپتامبری تلخ فراهم کرد.

داده‌های کوین گلس نشان می‌دهد که نهمین ماه سال به خودی خود پر ضرر است، با میانگین جریانات نزولی حدود 4.5%. در مقابل، آگوست ماه سبز است ولی امسال به عنوان یک ماهی که کریپتو مارکت عملکرد ضعیفی داشت ثبت شده است.

علی‌رغم این، همه چیز می‌تواند صرفاً یک موضوع زمان‌بندی باشد  و تاریخ همچنان می‌تواند تکرار شود و بول ران 2024 در پیش باشد.

در برخی از آخرین تفسیرهای بازار، معامله گر و تحلیلگر محبوب Rekt Capital پیشنهاد کرد که BTC/USD همچنان در حال کار بر روی شکست پس از نصف شدن خود، مطابق با سال های هاوینگ قبلی است.

چرخه های هاوینگ بیت کوین
چرخه های هاوینگ بیت کوین

او در پست توییتر در 31 آگوست توضیح داد: 

تاریخ نشان می دهد که بیت کوین 150 تا 160 روز پس از هاوینگ تمایل دارد تا شکست بخورد. این بدان معناست که بیت کوین در اواخر سپتامبر 2024 از محدوده انباشت مجدد خود خارج می شود.

رکت کپیتال گفت:

 حتی در بهترین حالت ماه سپتامبر بیت کوین تنها 6 درصد سود داشته است. با این حال، اکتبر می تواند بازار را تغییر دهد، با میانگین بازده ماهانه نزدیک به 23٪.

او در پایان گفت: 

من تعجب نمی‌کنم اگر بیت کوین بعد از اواخر سپتامبر کمی بیشتر در محدوده رنج بماند تا به یک شکست صعودی در اکتبر برسد. به هر حال، اکتبر همیشه از لحاظ تاریخی یک ماه قوی بوده است.

شاخص پوئل (Puell Multiple) فرصت خرید را تحت تاثیر قرار میدهد!

مفهوم بیت کوین در مرحله گذرا در بازار صعودی خود نیز توسط متریک کلاسیک پوئل پشتیبانی می شود.

مالتیپل ارزش تمام بیت کوین های استخراج شده روزانه را با میانگین متحرک 365 روزه آنها مقایسه می کند تا مناطق خرید و فروش نسبی را شناسایی کند.

نمودار شاخص پوئل
نمودار شاخص پوئل

همانطور که کریپتو کوآنت تعریف می کند، شاخص پوئل  به این سوال پاسخ می دهد:

⁉️ اگر تمام بیت کوین های استخراج شده بلافاصله در بازار فروخته می شد، استخرهای استخراج چقدر در مقایسه با یک سال گذشته سودآور هستند؟

در حال حاضر، پوئل نه بیش از حد صعودی و نه نزولی است، در حالی که به آرامی به سمت منطقه سبز بلندمدت «خرید» خود می‌رود و بر روی 0.5 در نوسان است.

همانطور که کوین تلگراف گزارش داد:

 این می تواند مانع از آن شود که ورود قابل اعتماد به بازار خیلی کمتر از قیمت لحظه ای فعلی نباشد.

چارت میانگین هزینه های دلار و بیت کوین
چارت میانگین هزینه های دلار و بیت کوین

تجزیه و تحلیل روندهای دهه گذشته نشان می دهد که وقتی شاخص به زیر آستانه 0.6 می رسد، اغلب یک فرصت ایده آل برای استراتژی های میانگین هزینه دلار (DCA) است. برعکس، شکست بالای سطح 0.8 از لحاظ تاریخی با رفتار صعودی بازار همراه بوده و اغلب قیمت را به سمت بالاترین رکوردهای جدید (ATH) سوق می دهد. در حال حاضر، شاخص چندگانه پوئل بین این دو سطح بحرانی در نوسان است.

مدل یادگیری عمیق به نفع رشد قیمت بیت کوین است

در حالی که سپتامبر به طور کلی یک ماه قرمز برای جفت ارز BTC/USD است، تجزیه و تحلیل جدید نشان می دهد که سال 2024 ممکن است به عنوان یک استثنا تمام شود.

در یکی دیگر از پست های کویک تیک در 1 سپتامبر، کریپتو کوآنت از مدل یادگیری عمیق ویو نت (WaveNet)  برای پیش بینی افزایش نسبی قیمت BTC استفاده کرد.در ماه ژوئن، آزمایش مشابهی به درستی حدس زد که قیمت در ماه آینده کمی کمتر از 60000 دلار خواهد بود.

مدل یادگیری عمیق و شاخص ویو نت
مدل یادگیری عمیق و شاخص ویو نت

برای تحلیلگر کریپتو آن چین که آخرین داده ها را گردآوری کرد، اینها پیش بینی های قابل قبول و نزدیک به واقعیت بودند.برای این منظور، از تمام داده های سال 2012 تا امروز به این منظور استفاده شده است. خروجی مدل ویو نت احتمال افزایش نسبی قیمت بیت کوین را در ماه آینده نشان می دهد.

نمودار همراه از نتایج نشان می‌دهد که عملکرد قیمت به سمت بالا منحرف شده است، با احتمال 50 درصدی که قیمت در ماه سپتامبر به بیش از 65000 دلار برسد.

تحلیلگر کریپتو آن چین توضیح داد:

 محدوده 0.5 منطقه ای را نشان می دهد که احتمال 50٪ وجود دارد که قیمت بیت کوین در آن محدوده باشد و محدوده 0.9 منطقه ای را نشان می دهد که احتمال 90٪ قیمت بیت کوین ممکن است به آن محدوده برسد. 

منبع: کوین تلگراف

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

5 1 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
فرهان
فرهان
5 روز قبل

ممنون از سایت خوبتون واقعا اطلاعات مفید هست.