فومو سرمایه گذاران در آستانه آلت سیزن | تحلیل آغاز رالی آلت کوین ها

پس از هیاهوی بالایی در مورد آلت سیزن و انتظارات برای یک صعود بزرگ در بازار آلتکوین، فومو در نهایت کاهش یافت. در هفته گذشته، شاهد بودیم که آلتکوین‌ها بین 10 تا 20 درصد اصلاح شدند اما برخی هم مانند اتریوم افزایش قیمت محدودی داشتند یا بی روند بودند.

خرید و فروش تتر پی98

🔹شرکت ارائه‌دهنده داده‌های زنجیره‌ای سنتیمنت نشان می‌دهد که افت FOMO و افزایش ترس از هجوم سرمایه گذاران به بازار نشان از پایین آمدن قیمت ها میدهد.

🔸احساسات نسبت به آلتکوین های بزرگ مانند، شیبا ، دوج کوین و ریپل به طور قابل توجهی کاهش یافته است.

🔺این تغییر می تواند فرصتی برای خرید برای تریدرهای صبور باشد زیرا سطوح FOMO قرار است به پایین ترین حد سال 2024 می رسد.

جریان قیمت ارزها در این آلت سیزن

طبق داده های شرکت سنتیمنت روند قابل توجهی در بازار آلت کوین شناسایی شده است. بر اساس تجزیه و تحلیل آن، جریان صعودی آلت سیزن در بازار کریپتو معمولا با اوج قیمت همراه است. این نشان می‌دهد که سرمایه گذاران با علاقه خود به افزایش آلت‌کوین بیش از حد حریص شده‌اند.. با این حال، پس از اوج بازار در ماه مارس، ترس از دست دادن (FOMO) به طور قابل‌توجهی کاهش یافته است.

نمودار تحلیل اوج های بازار
نمودار تحلیل اوج های بازار

 طبق داده‌های سنتیمنت،ترس از هجوم سرمایه گذاران می‌تواند ما را به پایین‌ترین سطح بازار نزدیک‌تر کند و در نتیجه فرصت بزرگی را برای سرمایه‌گذاران فراهم کند. علاوه بر این، کاهش قابل‌توجهی در ورود سرمایه گذاران به بازار وجود دارد. 

آلتکوین هایی از جمله شیبا اینو (SHIB)، دوج کوین (DOGE) و ریپل (XRP) به دنبال کاهش قیمت اخیر ثابت میکند که این تغییر احساسات می تواند فرصتی برای خرید در قیمت پایین توسط تریدرهای صبور باشد.

نمودار تحلیل احساسات سرمایه گذاران
نمودار تحلیل احساسات سرمایه گذاران

با رسیدن سطوح FOMO به پایین ترین سطح خود در سال 2024، سرمایه گذارانی که در حاشیه منتظر کاهش قیمت ها در لیست ارزهای دیجیتال بودند، ممکن است به فکر کسب سود و درآمد بیشتری از بازار بوده باشند.

زمان رالی صعودی بازار کریپتو

علیرغم اینکه قیمت بیت کوین در حال نوسان است، اکثر آلت کوین ها به ترید شدن زیر قیمت قبلی و ATH خود ادامه دادند. بنجامین کوئن، تحلیلگر مشهور ارزهای دیجیتال، اظهار داشت که:

 اشتیاق برای یک روند صعودی در آلت سیزن ممکن است باعث شود رالی صعودی آلت کوین ها زودتر شروع شود.

وی همچنین افزود:

 تا زمانی که فدرال رزرو آمریکا کاهش مجدد نرخ بهره را آغاز نکند، احتمال افزایش قابل توجهی وجود ندارد. از نظر تاریخی، آلت کوین ها همیشه پس از کاهش نرخ بهره فدرال رزرو بازدهی قوی داشته اند.

 بنجامین اظهار داشت:

 کاهش در اکثر آلت‌کوین‌ها در کاهش شاخص پیشروی/نزولی منعکس می‌شود، که بازتابی از سال 2019 است. این شاخص قبل از شروع کاهش نرخ توسط فدرال رزرو در جولای همان سال شاهد کاهش شدید بود. 

منبع: کوین گیپ

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

5 1 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
ایمان
ایمان
3 ماه قبل

با ترس بازار بخر با طمع بازار بفروش