خرید بیت کوین توسط شرکت اپل

خرید بیت کوین توسط شرکت اپل، حقیقت یا شایعه | قیمت BTC افزایش می یابد؟

اگر بخواهیم اظهارات اخیر مایکل سیلور را باور کنیم، به نظر می رسد که رقابت برای تسلط بر عرصه فناوری از طریق سرمایه گذاری روی بیت کوین مطرح است. رئیس مایکرو استراتژِی طی یک پادکست پیشنهاد کرد که اپل باید 100 میلیارد دلار را به جای خرید سهام، صرف خرید بیت کوین کند. با این حال، پشت این چشم انداز جسورانه، طرحی به همان اندازه جاه طلبانه و جذاب نهفته است که در حال پخش شدن در فضای رمزنگاری است.

خرید بیت کوین توسط اپل سکوی پرتاب این شرکت است!

 برای مایکل سیلر، بیت کوین بسیار بیشتر از یک دارایی پر نوسان است. در جلسه اخیر با یک وبسایت خبرگزاری، او پیشنهاد کرد که اپل از 47 میلیارد ذخایر نقدی خود برای خرید بیت کوین استفاده کند.

به گفته وی، چنین سرمایه گذاری ارزش این مبلغ را در آینده پنج برابر می کند و در عین حال رشد کسب و کار اپل را 20 درصد در سال جدید افزایش می دهد. او گفت: 

 با خرید بیت کوین شما می توانید یک تریلیون دلار به ارزش بازار اپل اضافه کنید.

و این تمام ماجرا نیست. با خرید بیت کوین، شرکت اپل می‌تواند با تبدیل آیفون یا اپل واچ به دستگاه‌های امنیتی برای تراکنش‌های رمزنگاری فراتر از این هم پیش رود.

  •  17.1 میلیارد دلار: این مقدار فعلی ذخایر بیت کوین است که توسط مایکرو استراتژِی نگهداری می شود.
  •  182٪: این درصد افزایش سهام شرکت مایکرو استراتژی از ابتدای سال است.
  •  240 بیت کوین: این تعداد بیت کوین های اضافی است که اخیراً توسط شرکت ژاپنی متا پلنت با نام مستعار “Asia’s Micro Strategy ” خریداری شده است.

آیا حقیقت دارد که شرکت اپل قصد دارد بیت کوین بخرد؟

سرمایه گذاران کریپتو از زمان توییت وایرال شده مایکل سایلر که در آن تصویر یک سیب آبی با آرم بیت کوین را به اشتراک گذاشت و با متن “Take a ₿ite” همراه بود، کلی هیجان زده شدند. این اشاره کافی بود تا حدس و گمان‌هایی در مورد سرمایه‌گذاری اپل روی بیت کوین ایجاد شود. اگرچه هیچ تایید رسمی ارائه نشده است و این موضوع فقط در حد یک پیشنهاد یا دست کم شایعه است، ایده همکاری اپل و بیت‌کوین می‌تواند سهام شرکت ها یا روند قیمت ارزهای دیجیتال در کریپتو مارکت را کلا تغییر دهد!

همکاری اپل با بیت کوین

ژوئن گذشته، سایلر در مورد ایده مالتی سیگ یا چند امضایی در دستگاه های اپل صحبت می کرد. به گفته او، بزرگترین موسسه مالی آینده جهان می تواند اپل باشد. با ترکیب راه حل های ایمن و مرتبط با رمزنگاری در محصولات خود، این شرکت می تواند پذیرش نهادی بیت کوین را تقویت کند و عصر جدیدی از امور مالی دیجیتال را آغاز کند.


آیا قیمت بیت کوین با این خبر تارگت 70 هزار دلاری را میزند؟


علاوه بر این، به نظر می رسد که مایکرو استراتژی در حال توسعه یک طرح جسورانه است که سرمایه بیت کوین خود را به یک تریلیون دلار برساند. جاه طلبی نامتناسب یا آغاز یک دوره مالی جدید؟

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

5 1 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
محمود
محمود
14 ساعت قبل

اگه واقعا حقیقت داشته باشه که قیمت بیت کوین انفجاری میره بالااا