احتمال رشد قیمت بیت کوین تا 70 هزار دلار

تحلیل بیت کوین امروز | آیا قیمت بیت کوین تارگت 70 هزار دلاری را میزند؟

قیمت بیت کوین (BTC) این دوشنبه 5 درصد افزایش یافت و به 66000 دلار نزدیک شد. این افزایش امید سرمایه گذاران را برای رسیدن به رکوردهای جدید این ارز دیجیتال پرچمدار در هفته های آینده زنده می کند.در این مقاله به تحلیل بیت کوین امروز پرداخته ایم و بررسی میکنیم که افزایش قیمت بیت کوین تا کجا ادامه دارد؟ آیا بیت کوین می تواند تارگت 70 دلاری را بزند؟

افزایش شدید تقاضا برای بیت کوین

افزایش اخیر قیمت بیت کوین تا حد زیادی با افزایش قابل توجه تقاضا توضیح داده شده است. بر اساس داده‌های کریپتو کوآنت، تقاضا برای بیت کوین، در حال حاضر با سریع‌ترین نرخ ماهانه خود از آوریل 2024 در حال رشد است. ETF های بیت کوین فقط برای روز 23 مهر 257 میلیون دلار سرمایه جدید جذب کردند که یک سیگنال قوی از علاقه روزافزون سرمایه گذاران نهادی به بیت کوین است.

علاوه بر این، داده‌های زنجیره‌ای نشان می‌دهد که تریدرهای حاشیه که بین 10 تا 1000 بیت کوین دارند از ابتدای ماه مقدار ثابتی بیت کوین هولد کرده اند. این پویایی می‌تواند فشار صعودی بیشتری بر قیمت‌ها در روزهای آینده وارد کند.

تحلیل بیت کوین امروز بر اساس الگوهای تکنیکال

از منظر نمودار تکنیکال، اف ایکس استریت گزارش می دهد که، بیت کوین در حال حاضر در یک کانال نزولی در نمودار هفتگی قرار دارد. بسته شدن بالاتر از سطح کلیدی 66849 دلار، شکست صعودی این الگو را تایید می کند.

تحلیل تکنیکال بیت کوین
تحلیل تکنیکال بیت کوین

در کوتاه مدت، اندیکاتور MACD علائم دلگرم کننده ای را با نوارهای هیستوگرام قرمز کوچکتر نشان می دهد. یک تقاطع صعودی از خط MACD در بالای خط سیگنال آن می‌تواند یک روند معکوس را تایید کند.

به نظر می‌رسد که بیت کوین با قیمت فعلی تنها 12 درصد کمتر از بالاترین قیمت خود یعنی 73777 دلار، موقعیت خوبی برای بازگشت به اوج خود دارد. با این وجود، نوسان ذاتی بازار کریپتو احتیاط را توصیه می کند. شکستن حمایت 62457 دلاری این سناریوی صعودی را در کوتاه مدت باطل می کند.

جریان ETF های بیت کوین

جریان  روزانه ETF بیت کوین به 556 میلیون دلار می رسد که نشان میدهد بیت کوین برای یک شکست آماده شده است. بیت کوین در روز معاملاتی دوشنبه 555.86 دلار ورودی ثبت کرد که بالاترین میزان در چند ماه گذشته است.

جریان روزانه ETF های بیت کوین
جریان روزانه ETF های بیت کوین

سرمایه گذاران بسیار خوشبین هستند که بیت کوین تا پایان سال به بالاترین حد خود در تاریخ خواهد رسید. طبق داده های سوسو ولیو، صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله بیت کوین (ETF) روز دوشنبه 555.86 میلیون دلار ورودی داشتند. این یک رکورد چند ماهه برای جریان ورودی ETF است، زیرا آخرین باری که بیت کوین ورودی بالاتری را ثبت کرد در 4 ژوئن بود که به 886.75 میلیون دلار رسید.

بررسی رالی صعودی بیت کوین

براساس داده‌های کوین دسک، بیت کوین در 24 ساعت گذشته 2.2 درصد افزایش یافته است. یک شاخص فنی به نام نمودار سه خط شکست نشان می دهد که بیت کوین می تواند در مسیر عبور از 73000 دلار باشد که نشان دهنده بازگشت به روند صعودی پس از ماه ها جریان بی روند قیمت است.

چارت روزانه قیمت بیت کوین
چارت روزانه قیمت بیت کوین

در سیستم نظر سنجی پلی مارکت هم بسیاری از تریدرها بنا را بر رالی صعودی و تارگت 70 هزار دلاری بیت کوین گذاشته اند. با این حال، داده‌های تاریخی گلس ند نشان می‌دهد که وقتی ورودی بیت‌کوین ETF از 450 میلیون دلار فراتر می‌رود، نشان‌دهنده برتری در بازار است.

سطوح مقاومت کلیدی بیت کوین در جهت صعودی کدامند؟

بیت کوین در حال نزدیک شدن به سطوح مقاومت بحرانی است که می تواند مسیر کوتاه مدت آن را مشخص کند، به طوری که این توکن در حال حاضر 11 درصد پایین تر از بالاترین رکورد خود قرار دارد. نقاط مقاومت کلیدی در 66,377 دلار و 70,015 دلار قرار دارند و بسته شدن هفتگی بالای 66,377 دلار برای شکست بسیار مهم است. با این حال، شکست در این سطح می‌تواند منجر به تثبیت یا عقب‌نشینی جزئی شود.

سطوح کلیدی بیت کوین ( حمایت+ مقاومت)
سطوح کلیدی بیت کوین ( حمایت+ مقاومت)

همانطور که قیمت ارزهای دیجیتال با موانعی روبرو می شود، پویایی بازار در حال تغییر است و افزایش تقاضا از سوی سرمایه گذاران کوچکتر و معامله گران خرده فروشی نقش برجسته تری ایفا می کنند. داده‌های اخیر نشان می‌دهد که تقاضای توکن، عمدتاً از طریق ورودی ETF‌های بیت‌کوین که در 14 اکتبر به 257 میلیون دلار رسید، افزایش یافته است.


آیا بیت کوین آماده بازپس گیری تارگت‌ 70 هزار دلاری است؟


در همین حال، نهنگ‌ها، موقعیت‌های خود را کاهش داده‌اند، که نشان‌دهنده تغییر در رفتار بازار است که در آن تقاضای خرده‌فروشی به یک محرک مهم تبدیل می‌شود. این افزایش فعالیت خرده‌فروشی می‌تواند فشار خرید کافی ایجاد کند تا بیت کوین در کوتاه‌مدت از سطوح مقاومت خود عبور کند.

احساسات مثبت سرمایه گذاران بیت کوین

علاوه بر این خوش‌بینی، شاخص‌های فنی مانند واگرایی میانگین متحرک هم‌گرایی، تضعیف شتاب منفی را نشان می‌دهد. افت قیمت به زیر 60000 دلار می تواند سودهای اخیر را به ضرر برای تریدهایی که روی بیت کوین پوزیشن لانگ باز کرده اند تبدیل کند و شکستن زیر سطح 62465 دلاری مشابه 12 اکتبر احتمالاً چشم انداز صعودی را باطل می کند.

احساسات سرمایه گذاران بیت کوین
احساسات سرمایه گذاران بیت کوین

با این حال، طبق شاخص قدرت نسبی روزانه برای بیت کوین که در 61 قرار داد، فضایی برای رشد بیشتر بدون خرید بیش از حد دارایی وجود دارد که از پیش بینی های مثبت قیمت بیت کوین حمایت می کند.

خوش بینی ماه مهر-آبان برای بیت کوین

عملکرد مثبت بیت‌کوین در ماه اکتبر بحث‌ها را در مورد روند قیمت برای ماه مهر-آبان ایجاد کرده است، جایی که ارزهای دیجیتال به طور تاریخی در طول این ماه افزایش داشته اند. با توجه به افزایش بیش از 3 درصدی بیت کوین در ماه اکتبر، تحلیلگران منتظرند ببینند آیا این الگو ادامه خواهد داشت یا خیر.

سوابق تاریخی، مانند رالی قوی قبل از انتخابات 2020 ایالات متحده، نشان می دهد که بیت کوین می تواند در آستانه یک حرکت قابل توجه باشد. با افزایش تقاضا و احساسات صعودی بازار، امید است تمام عوامل به موقع اجرا شوند تا بیت کوین تارگت 70 دلاری را بزند.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

5 1 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
اکبری
اکبری
2 روز قبل

سلام ممکنه به خاطر جریانات انتخابات دوباره روند نزولی داشته باشه؟