نارضایتی کاربران همستر

چرا شرکت کنندگان همستر از میزان توزیع توکن و قیمت ناراضی هستند؟

زمان زیادی تا  روز ایردراپ همستر باقی نمانده و همستر 2 روز پیش تعداد توکن های کاربرانش را بر اساس معیارهای دریافت ایردراپ در بخشی تحت عنوان کارنامه همستر مشخص کرده است. یکی از دلایل اصلی نارضایتی کاربران تعداد کم توکن های توزیع شده بود. موضوع دیگر اما به قیمت همستر برمیگردد، برخی از پیش بینی ها نشان می دهد که همستر قرار است حتی از کتیزن هم کمتر قیمت گذاری شود. مورد بعدی اما کاربران متقلب و شرکت کنندگانی بود که تقلب نکردند ولی ایردراپ را از دست دادند! در ادامه مقاله برای یافتن جواب هرکدام از این سوالها با ما همراه باشید.

خرید تون کوین

در روز ایردراپ هر کاربر چقدر توکن همستر دریافت میکند؟

کارنامه همستر، در خود بازی منتشر شده است و به تمامی شرکت کنندگان از 2 روز پیش در حال نشان دادن مقدار توکن های همستر شان است. برای اینکه بفهمید بازی همستر کامبت چقدر به شما توکن داده است، باید وارد بخش “Airdrop” شوید و از تب بالای صفحه قسمت “Tokens” را انتخاب کنید. در این قسمت یک سری عدد و نوشته مشاهده میکنید که هر کدام معنای خاص  خودش را دارد:

  • Total HAMSTER$ | کل توکن های شما
  • Claimed | تعداد توکن برداشت شده
  • Next unlock | تعداد توکن هایی که در قفل بعدی باز خواهد شد
  • Unclaimed | تعداد توکن های قابل برداشت
مقدار توکن همستر چجوری حساب شده؟
مقدار توکن همستر چجوری حساب شده؟

پایین همین بخش 5 فاکتور اصلی که توکن ها بر آن اساس حساب شده اند را مشاهده میکنید:

  1. قسمت Passive income: توکن هایی که بر اساس سود ساعتی همستر به دست آورده اید.
  2. قسمت Earn tasks: مقدار توکنی که از تسک ها و وظایف درون بازی به دست آورده اید.
  3. قسمت Friends: میزان توکن همستری که از دعوت دوستان به دست آورده اید.
  4. قسمت Keys: مقدار کلیدهایی که در همستر در بخش مینی گیم و پلی گراند به دست آورده اید.
  5. قسمت Achievements: کل دستاوردهای درون بازی شما در همستر

📌همچنین بخوانید: فرق بین Unclaimed و Next unlock در کارنامه همستر چیست؟

همستر کامبت چند درصد توکن را به شرکت کنندگان اختصاص میدهد؟

توکنومیک همستر کامبت دیروز مشخص شد و نشان داد که چقدر از توکن ها به شرکت کنندگان و چند درصد به دیگر اعضای تیم اختصاص داده میشوند. کل عرضه توکن های همستر 100 میلیارد بوده که در فاز اول 60 میلیارد توکن و در فاز دوم 15 میلیارد توکن توزیع میشود. از این تعداد توکن حدود  63٪ از کاربران به عنوان متقلب شناسایی شده و واجد شرایط برای دریافت پاداش خود از ایردراپ فصل اول همستر نمی باشند.

📌همچنین بخوانید: نکات پایان فصل اول همستر همستر

توزیع توکن های همستر
توزیع توکن های همستر

1️⃣عرضه کل و توزیع اولیه: حداکثر عرضه توکن همستر حدود 100 میلیارد است. برای رویداد تولید توکن (TGE)، تقریباً 64.38٪ از کل عرضه یعنی معادل 64.375 میلیارد همستر، عرضه خواهد شد. 

2️⃣پاداش بازیکنان: 75 درصد از عرضه اولیه برای پاداش بازیکن در نظر گرفته شده است. در واقع 60٪ از توکن ها برای پاداش بازیکنان در فصل 1 و  15٪ برای پاداش های فصل 2 اختصاص داده شده است. این مسئله به تشویق و مشارکت کاربر تأکید می کند.

بقیه توکن ها به موارد زیر اختصاص داده میشود:

  • تیم توسعه همستر: 8%
  • مشارکت ها و کمک های مالی: 6٪
  • نقدینگی: 4%
  • بازاریابی: 4%
  •  لانچ پول بایننس: 3%

علت نارضایتی کاربران متقلب همستر چه بود؟

تیم توسعه همستر کامبت بارها در کارت تقلب همستر آورده بود که تقلب نکنید و عادلانه بازی کنید. اما خیلی از کاربران به این موضوع بی توجهی کردند و با ربات و اتوکلیکر ها کلید و سکه به دست آوردند. همستر کامبت هم این کاربران متقلب را شامل ایردراپ نکرد و کل توکن هایشان از دست رفت.

خیلی از کاربران به خصوص در توییتر باور داشتند که مکانیزم ضد تقلب همستر نا عادلانه است و برخی کاربرانی که متقلب نبودند را هم از ایردراپ حذف کرده است! مثلا یک کاربر توییتر دستاوردی که بعد از 3 ماه بازی در همستر داشت را به اشتراک گذاشت که متقلب شناسایی شده علی رغم عادلانه بازی کردنش!

توییت درمورد متقلب شناخته شدن در همستر
توییت درمورد متقلب شناخته شدن در همستر

برخی توییت ها هم نشان داد که خیلی ها در حال منتشر کردن محتوای طنز تلخ در مورد همستر بودند. مثلا در تصویر زیر همستر و شرکت کنندگانش را مشاهده میکنید.

همستر کاربرانش را نا امید کرد
همستر کاربرانش را نا امید کرد

در فضای مجازی طوماری در حال امضا شدن دیجیتالی است به این منظور که خیلی ها موقعیت خودرا به عنوان کسی که اصلا در بازی تقلب نکرده به اشتراک گذاشتند و از دوستانی که تقلب نکرده بودند با سند و مدرک دفاع کردند در این طومار امده است که همستر باید پاسخگوی این بی عدالتی باشد!

امضای طومار دیجیتالی برای بی عدالتی بازی همستر
امضای طومار دیجیتالی برای بی عدالتی بازی همستر

لیست شدن همستر کامبت در بایننس چه ربطی به نارضایتی کاربران دارد؟

شرکت کنندگان همستر به خوبی به یاد دارند که ماه گذشته اخباری در مورد اینکه توکن همستر مرده است و یا  اسکم است به دلیل حواشی تیم و سرمایه گذاران همستر منتشر شده بود که ممکن بود از همستر کامبت شکایت شود. اخیرا هم که همستر کامبت 63 درصد از کاربرانش را از ایردراپ حذف کرده و حتی کسانی که متقلب نبودند هم از بازی حذف شده اند.

خیلی ها بر این باوردند که همستر کامبت یک بازی ناعادلانه و غیرمنصفانه است و با توجه به اینکه قرار است همستر در پنجاه و هشتمین پروژه لانچ پول بایننس لیست شود. صلاحیتش را ندارد! تعداد کاربرانی که از بازی همستر منصرف شده اند و قرار است در فصل دوم شرکت نکنند هم روز به روز بیشتر میشود. اگر روند به همین صورت پیش برود ممکن است همستر به طور کلی از بازی های پلی تو ارن کنار گذاشته شود.

📌همچنین بخوانید: الماس همستر چیست؟ پیش نیاز فصل دوم و اهمیت آن

توکن های همستر چقدر ارزش دارند؟

معمولا قیمت ایردراپ هایی که اول لیست شوند پایین است و به عنوان یک شت کوین یا نهایتا یک میم کوین در بازار عرضه میشوند. در مورد همستر هم باید ابتدا قیمت را در بازار پیش از عرضه مقایسه کنید تا بتوانید پیش بینی کنید قرار است همستر چقدر قیمت گذاری شود.

قیمت همستر در بازار پیش از عرضه
قیمت همستر در بازار پیش از عرضه

در صرافی گیت آی او همستر با قیمت 0.0925 دلار در حال معامله شدن است که قیمت خوب و نزدیک به 1 دلار است. اینکه همستر کامبت چرا مثل کتیزن قیمت گذاری نشد به این موضوع ربط دارد که تعداد کاربران همستر کامبت و توکنومیک همستر با کتیزن فرق دارد.

کاربران نباید از این پروژه و قیمت نا امید شوند چرا که پس از لیست شدن و نوسانات و تاثیر عرضه و تقاضا برای توکن همستر قطعا قیمت بالا تر میرود. اگر شما 1000 توکن همستر داشته باشید میتوانید حدود 6 میلیون تومان پول از همستر به جیب بزنید، با احتساب این موضوع که هر توکن همستر 0.1 دلار ارزش داشته باشد!

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

5 1 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
حسین
حسین
4 روز قبل

قیمت گذاری اصلی 5 مهر هست؟