اتهامات ایلان ماسک

ماجرای اتهامات ایلان ماسک چیست و چه تاثیری روی قیمت دوج کوین دارد؟

نبرد حقوقی بین ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و گروهی از سرمایه گذاران دوج کوین با اتهامات آزار و اذیت و تاکتیک های مشکوک تشدید می شود. ایوان اسپنسر، مشاور اصلی دعوای حقوقی علیه ایلان ماسک، پرونده ای را در دادگاه فدرال نیویورک ارسال می کند و تیم حقوقی این میلیاردر را به دستکاری غیر قانونی قیمت دوج کوین متهم می کند. 

خرید ترون پی98

اتهام تریدرهای دوج کوین به ایلان ماسک

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، بار دیگر خود را در قلب یک دادگاه حقوقی می بیند. این بار، گروهی از سرمایه گذاران دوج کوین او را به انجام یک کمپین دستکاری قیمت غیرقانونی دوج کوین متهم می کنند. 

ایوان اسپنسر درخواست خود مبنی بر تعلیق وکلای ماسک از پرونده را تقویت کرد و آنها را به راه اندازی کمپین آزار و اذیت علیه او متهم کرد. به گفته وی:

متهمان از توان مالی نامحدود خود از این حقه ها و ترفند ها برای برد در دادگاه استفاده می کنند.

این جنجال حول نامه ای است که توسط وکیل ایلان ماسک، الکس اسپیرو نوشته شده بود، که توسط نیویورک پست در 15 ژوئن گزارش شد. در این نامه، اسپیرو خواستار پس گرفتن شکایت اصلاح شده ای شد که ادعا می کرد ایلان ماسک مخفیانه دارای دو کیف پول است که میلیون ها دوج کوین در ان هولد کرده است. خیلی از سرمایه گذاران دوج کوین بر این باورند که ایلان ماسک قیمت دوج کوین را دستکاری میکند!

تنش در پرونده ایلان ماسک بالا گرفته است

در 7 جولای، تیم حقوقی ایلان ماسک با توهین خواندن درخواست ایوان اسپنسر و رد هرگونه افشای اطلاعات به نیویورک پست، پاسخ داد. آنها همچنین استدلال کردند که حتی اگر اتهامات صحت داشته باشند، قوانین اخلاقی را زیر پا نمی گذارند.

در پاسخ، اسپنسر اظهار داشت که هیچ رابطه‌ای با خبرنگار پست نداشته و نامه فاش شده تنها می‌تواند از سوی تیم ماسک یا جاسوسی باشد که از طرف آن‌ها اقدام می‌کند. او همچنین به توئیتی از ماسک اشاره کرد که در آن از ایجاد یک بخش دادخواهی سخت‌گیر در تسلا حمایت می‌کرد.

اسپنسر نوشت: 

رفتار نادرست وکلای مدافع، مطمئناً با فریب دادن سرمایه گذاران دوج کوین توسط ایلان ماسک مطابقت دارد.

اسپنسر اعلام می‌کند که حملات بیشتری علیه  ایلان ماسک قرار دارد، با تهدیدات بدنام کردن با هدف لکه‌دار کردن شهرت عمومی او.

در این پرونده آمده است: 

وکلای مدافع با انتشار موفقیت آمیز اظهارات نادرست در مورد من در رسانه ها، یک بار دیگر تهدید کردند که این تحقیر من را دوباره در سوابق عمومی قرار می دهند.

با این حال، او هیچ مدرک مشخصی برای حمایت از این ادعاها ارائه نکرد و عمدتاً بر مقاله پست تکیه کرد. تیم ماسک هنوز به این اتهام اخیر پاسخ نداده است.

نبرد حقوقی بین ایلان ماسک و سرمایه گذاران دوج کوین همچنان در حال تشدید است. دادگاه باید در مورد این موارد اختلافی تصمیم بگیرد و مشخص کند که آیا اتهامات ماسک موجه است یا خیر. در این بین، این اتفاق نظر جامعه کریپتو را به خود جلب می کند که از نزدیک تحولات این حماسه حقوقی را دنبال می کنند.

توییتر رسانه محبوب سرمایه گذاران کریپتو، ویران شده است!

یک سال پس از خرید توییتر در اکتبر 2022، ایلان ماسک معتقد بود که این شبکه اجتماعی را از ورشکستگی نجات داده است. هدف او سودهای نجومی از طریق افزایش پایگاه کاربران و افزایش ویژگی‌های توییتر، که اکنون به نام X شناخته می‌شود، بود. ایلان ماسک، اگرچه ثروتمندترین فرد روی کره زمین است، اما بهای گزافی را برای خرید توییتر در سال 2022 پرداخت کرد 44 میلیارد دلار. در زمان انجام معامله، هر سهم شبکه اجتماعی توییتر 54.20 دلار ارزش داشت. برای به دست آوردن این، میلیاردر مجبور شد حدود 4 میلیارد سهام تسلا را بفروشد و 500 میلیون دلار پیشنهاد شده توسط بایننس را بپذیرد.

X، پلتفرمی که قبلاً با نام توییتر شناخته می شد، کمتر از نصف مبلغی که ایلان ماسک یک سال پیش برای آن پرداخت کرد، ارزش دارد.به گفته یکی از افراد آشنا با ایلان ماسک، ارزش سهام شرکت‌های محدود اعطا شده به کارمندان 19 میلیارد دلار یا 45 دلار در هر سهم است.

بلومبرگ وضعیت مالی شرکت توییتر را بررسی کرد و جزئیاتی را از یادداشت داخلی این شرکت استخراج کرد و مشکلات مالی در دوران تصدی ماسک را برجسته کرد. به غیر از 44 میلیارد دلاری که از طریق بدهی ها و سهام به دست آمده است، این شبکه اجتماعی همچنین از همان ابتدا در زمان مدیریت مدیر عامل تسلا، یک شرکت دارای چندین بیت کوین، 13 میلیارد دلار بدهی جمع آوری کرد.

  • با این حال، رئیس جدید X اقداماتی را اجرا کرده است که بی فایده اند، مانند مطلوب ساختن آن برای پرداخت و تقویت ویژگی‌های پولی. در نتیجه، بدهی‌ها برای این پلتفرم افزایش می‌یابد که می‌خواهد به یک اپلیکیشن همه جانبه تبدیل شود. همچنین توییتر به دنبال کسب عنوان یک غول مالی جهانی و رقابت با مینی اپ تلگرام است. بلومبرگ تخمین می زند که مدیران آن باید سالانه 1.2 میلیارد دلار سود بدهی خود را تسویه کنند.

توییتر و توکن بومی X آینده ای برای ارزهای دیجیتال؟

ایلان ماسک و تیمش در مورد معرفی ارزهای رمزنگاری شده به اکوسیستم ایکس اطلاعات را حفظ کرده اند. اخیراً توسط مدیرعامل مشخص شده است که هرگز یک رمزارز X وجود نخواهد داشت.

  • با توجه به ایده تبدیل X به یک برنامه فوق العاده شامل خدمات مالی، بسیاری منتظر استفاده از دوج کوین در این اپلیکیشن هستند.

برای رسیدگی به این وضعیت، لیندا یاکارینو با بانکداران ملاقات کرد تا برنامه مالی توییتر را ارائه دهد. مدیرعامل در پیشنهاد خود، محصولات و خدمات جدید توییتر را برجسته کرد، به ویژه پرداخت هایی که ممکن است شامل ارزهای دیجیتال و همچنین سطوح تبلیغاتی باشد.

  • همچنین شایان ذکر است که ایلان ماسک قصد دارد اشتراک های پولی را برای برخی از ویژگی های توییتر مانند Twitter Blue برای کاربران معرفی کند. با این حال، تنها حدود 1٪ از کاربران تصمیم به پرداخت برای این ویژگی دارند.

سهم ایلان ماسک از دوج کوین چقدر است؟

ایلان ماسک، یکی از چهره‌های برجسته در بخش فناوری، اغلب در مرکز بحث‌ها درباره ارزهای دیجیتال قرار دارد. اخیرا، چارلز هاسکینسون یک فرضیه جسورانه را مطرح کرده است:

 اگر ایلان ماسک سهم عمده ای از دوج کوین را داشته باشد، چه؟ بدون اثبات، این فرض بیشتر از آن که پاسخ دهد، سؤالات را ایجاد می کند.

چارلز هاسکینسون با پیشنهاد اینکه ایلان ماسک می تواند تا 20 درصد از کل دوج کوین ها را نگه دارد، جامعه کریپتو را متشنج کرد. این بیانیه جسورانه، اگرچه به گفته خود هاسکینسون بی‌اساس است، گمانه‌زنی‌ها در مورد دخالت واقعی ماسک در این میم کوین را تشدید کرده است.

مدیر عامل تسلا که زمانی با نام مستعار «پدر دوج» شناخته می شد، اخیراً مالکیت سهم قابل توجهی از این رمزا رز را تایید کرده است. علاوه بر این، او فاش کرد که اسپیس‌ایکس بیت‌کوین‌ها را نیز در اختیار دارد و دیدگاه استراتژی‌های سرمایه‌گذاری کریپتو شرکت‌هایش را گسترش می‌دهد.

ارتباط بین ایلان ماسک و دوج کوین همیشه واضح بوده است، تأثیر او بر این بازار ارزهای دیجیتال اغلب با نوسانات قیمت در پی توییت ها یا اظهارات وی نشان داده می شود. با این حال، حدس و گمان چارلز هاسکینسون سوالاتی را در مورد میزان دقیق این تعامل ایجاد می کند. این بیانیه تأثیر شخصیت‌های فناوری بر ادراک بازار و همچنین نیاز به شفافیت در سرمایه‌گذاری چهره‌های عمومی در حوزه رمزنگاری را برجسته می‌کند.

دستکاری قیمت دوج کوین توسط ایلان ماسک حقیقت دارد؟

ایلان ماسک و شرکتش تسلا به تازگی یک پیروزی حقوقی بزرگ در برابر سرمایه گذاران دوج کوین به دست آورده اند. قاضی فدرال آلوین هلرستین شکایتی را که ایلان ماسک و شرکتش را به دستکاری قیمت دوج کوین متهم می‌کرد، رد کرد و موفقیت قابل توجهی را برای ایلان ماسک رقم زد.

قاضی فدرال آلوین هلرستین پنجشنبه گذشته شکایت علیه ایلان ماسک و تسلا را رد کرد و به این ترتیب به یک حماسه حقوقی چند ماهه پایان داد. شاکیان این میلیاردر را متهم کردند که قیمت های دوج کوین را 36000 درصد طی دو سال افزایش داده است، قبل از اینکه باعث سقوط آن شود.

این پرونده که خواستار غرامت 258 میلیارد دلاری بود، بر اساس چندین عنصر بود. سرمایه گذاران ماسک را به توئیت هایش، حضورش در شنبه شب لایو در سال 2021 و حتی تغییر موقت لوگوی توییتر در آوریل 2023 متهم کردند.

طبق استدلال آنها، ماسک این اقدامات را برای دستکاری بازار به نفع خود ترتیب می داد. با این حال، قاضی هلرشتین این اتهامات را رد کرد و این اتهامات را خیالی خواند.

او همچنین ماهیت مبهم اتهامات دستکاری بازار و ترید داخلی را برای توجیه رد این دعوی برجسته کرد. این تصمیم که با پیش داوری صادر شده است، راه را به روی هرگونه تلاش در آینده برای تشکیل پرونده مجدد در دادگاه می بندد.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments