تحلیل تکنیکال قیمت ارز ریپل

تحلیل تکنیکال ارز ریپل (XRP) | آخرین اخبار SEC و تاثیر آن روی قیمت ریپل

با شروع هفته جدید، تحلیلگران از نزدیک نمودار قیمت بیت کوین و نمودار آلت کوین ها را تماشا می کنند. اخیراً، بازار شاهد یکی از بزرگ‌ترین نوسانات تا به حال بود، قابل مقایسه با سقوط بازار در طول کووید و بحران بزرگ مالی و به دنبال آن سقوط ارزها، روایتی از یک دوشنبه سیاه.

با گذشت زمان، بازار به نقطه ای نزدیک می شود که ممکن است از چرخه های تاریخی خارج شود. به عنوان مثال، اوج قیمت ریپل در آوریل 2013 منجر به حرکت عمده ای در سال 2017 شد که 1220 روز را در بر گرفت. در حال حاضر، بازه زمانی از اوج سال 2018، که 1198 روز تا 14 آوریل به طول انجامید، مشابه است. این زمینه تاریخی ممکن است به کسانی که از سرعت کند بازار احساس ناامیدی می کنند کمک کند.

خرید و فروش تتر پی98

تحلیل الگوهای تاریخی ریپل

وضعیت کنونی شبیه شرایط گذشته بازار است، اما جریان کلی بازار زیاد مساعد نیست. باید ببینیم که در هفته های آینده، بازار حرکت مثبت قابل توجهی را نشان می دهد یا خیر. در حالی که اکثر شرکت‌های S&P 500 عملکرد ضعیفی دارند، تغییر در این روند می‌تواند باعث افزایش قیمت در جریان گسترده تر بازار کریپتو شود که به نفع قیمت ارزهای دیجیتال است.

که اخیراً نوسانات بازار جهش زیادی داشته و به دنبال آن افت شدیدی داشته است. این نوع سقوط قیمت قبلاً اتفاق افتاده است، مانند رونق ارزهای دیجیتال در سال 2017  و اغلب منجر به تغییرات بزرگ در بازار می شود. پس از چنین افت هایی، دارایی هایی مانند لایت کوین و ریپل از لحاظ تاریخی دستاوردهای بزرگی را تجربه کرده اند.

چارت الگوهای تاریخی قیمت ریپل
چارت الگوهای تاریخی قیمت ریپل

این تحلیلگر همچنین گفت:

در حالی که بسیاری از جنبه های بازار شبیه به چرخه های گذشته به نظر می رسد، یک تفاوت اساسی وجود دارد: بازار گسترده تر مانند دوره های صعودی قبلی نیست. به طور خاص، بازار فعلی همان سطح حرکت مثبت و رشدی را که در دوره‌های قبلی مشاهده شده بود، نشان نمی‌دهد.

با وجود این، همچنان خوشبین است. این تحلیلگر پیشنهاد می کند:

اگر بازار از روندهای گذشته پیروی کند، باز هم می تواند یک چرخش مثبت را تجربه کند. من معتقدم که چند هفته آینده بسیار مهم خواهد بود زیرا تغییرات قابل توجهی در بازار اغلب در بازه های زمانی مشابه اتفاق می افتد.

توافق اخیر ریپل با SEC ایالات متحده می تواند یک تغییر بزرگ برای ریپل باشد و احتمالاً راه را برای ETF ریپل هموار کند. پس از سال‌ها مبارزه حقوقی، سرانجام این شرکت بلاک چین با SEC به توافق رسید و جریمه مالی را از نزدیک به 2 میلیارد دلار به 125 میلیون دلار کاهش داد.جهان در حال تماشا است و سوالاتی در مورد پیامدهای قیمت ریپل، پتانسیل ETF و موارد دیگر مطرح می شود.

اپدیت اخبار SEC و ریپل

تسویه حساب با SEC به ریپل وضوح نظارتی ارائه کرده است که تعداد کمی از ارزهای دیجیتال دیگر از آن برخوردار هستند. این وضوح برای جذب سرمایه گذاران محتاط که ممکن است قبلاً به دلیل عدم قطعیت های حقوقی مداوم مردد بوده اند، بسیار مهم است. دکتر پروفیت، تحلیلگر کریپتو، این نکته را برجسته کرد و نشان داد که ریپل اکنون موقعیت خوبی برای یک ETF دارد.

پیروزی قانونی ریپل و احتمال لانچ شدن ETF های ریپل

بازار کریپتو در سال 2024 رشد کرد و ETF های بیت کوین و اتریوم در اوایل سال جاری مورد تایید قرار گرفتند. این حرکت باعث بهبودی گسترده‌تر در بازار شده است و سرمایه‌گذاران را به طور فزاینده‌ای نسبت به ارز دیجیتال بعدی خوش‌بین کرده است. با نبرد حقوقی پشت سر آنها، ریپل ممکن است اکنون روی ورود ETF به بازار تمرکز کند.

برخی از ناظران بازار بر این باورند که یک ETF می تواند در جریان راه اندازی باشد، به ویژه با توجه به وضوح قانونی اخیر که ریپل یک توکن امنیتی در نظر گرفته نمی شود. برخی از کارشناسان ادعا می کنند که تا اواسط سال 2024 تا 2025، معرفی ETF های ریپل به بازار مشتقات 1.2 تریلیون دلاری می تواند موقعیت و پذیرش ریپل را به طور قابل توجهی افزایش دهد.

چشم انداز زمان لانچ شدن ETF های ریپل

در حالی که آینده ETF ریپل امیدوارکننده به نظر می رسد، هنوز چالش هایی وجود دارد که باید در نظر گرفت. شایعات مربوط به درخواست تجدیدنظر بالقوه SEC می‌تواند باعث ایجاد ابهام شود، اما در حال حاضر، به نظر می‌رسد که این توافق پرونده را به پایان نهایی می‌رساند. با حل و فصل این دعوی، ریپل اکنون می‌تواند بر روی سرمایه‌گذاری بر این برد نظارتی تمرکز کند و به طور بالقوه ریپل را به ارز دیجیتال اصلی بعدی تبدیل کند که به عنوان یک ETF معرفی می‌شود.

ریپل با افزایش اندکی 0.37 درصدی به 0.5665 دلار رسید، زیرا بازار گسترده تر ارزهای دیجیتال 1.13 درصد افزایش یافت و به ارزش بازار 2.051 تریلیون دلار رسید. با وجود این، ریپل از 0.6434 دلار در میان نگرانی های سرمایه گذاران در مورد درخواست تجدیدنظر بالقوه SEC در مورد ریپل عقب نشینی کرده است. امیدها برای ETF ریپل نامطمئن باقی می‌مانند و صادرکنندگان در انتظار شفافیت قانونی به دلیل تهدیدات تجدیدنظر SEC هستند. ریپل و کمیسیون بورس و اوراق بهادار می توانند ظرف 60 روز نسبت به حکم نهایی اعتراض کنند.

جریان قیمت ریپل در روز گذشته

ریپل در 24 ساعت گذشته با 8 درصد افزایش قیمت و رسیدن به 0.61 دلار در میان ارزهای دیجیتال با عملکرد برتر بوده است.

  • ارزش ریپل 8 درصد افزایش یافت و برای مدت کوتاهی از 0.61 دلار فراتر رفت.
  •  صعود ریپل همزمان با ظهور “صلیب طلایی” در نمودار قیمت آن و صعود کل بازار ارزهای دیجیتال است.
جریان قیمت 24 ساعته ریپل
جریان قیمت 24 ساعته ریپل

چندین کاربر توییتر اشاره کردند که آخرین رالی این توکن اندکی پس از ظهور “صلیب طلایی” در نمودار قیمت آن اتفاق افتاد. این الگو زمانی رخ می دهد که میانگین متحرک کوتاه مدت (میانگین متحرک 50 روزه) از میانگین متحرک بلند مدت (میانگین متحرک 200 روزه) عبور کند.تریدرها عموماً این را به عنوان یک سیگنال صعودی می دانند که نشان می دهد ارزش ریپل ممکن است در آینده نزدیک به روند صعودی خود ادامه دهد.

عامل دیگری که ممکن است بر قیمت توکن تاثیر مثبت بگذارد، سکوت کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) در مورد اعتراض احتمالی تصمیم اخیر دادگاه در شکایت علیه ریپل است. به یاد بیاورید که قاضی تورس حکم داد که شرکت باید 125 میلیون دلار جریمه برای نقض برخی قوانین اوراق بهادار بپردازد، مبلغی که 94 درصد از درخواست اولیه رگولاتور برای 2 میلیارد دلار کسر است.

بسیاری از فعالان صنعت کریپتو، از جمله برد گارلینگ هاوس، مدیرعامل ریپل، این توسعه را یک پیروزی بزرگ برای شرکت می دانستند. SEC حق دارد تا حدودی با این تصمیم مخالفت کند، اما تاکنون هیچ نشانه ای از چنین حرکتی ارائه نکرده است.افزایش قیمت قابل توجه ریپل با افزایش بیشتر در کل بخش ارزهای دیجیتال همزمان است. ارزش بازار جهانی صنعت به بیش از 2.2 تریلیون دلار رسید و بیت کوین (BTC) نزدیک به 61000 دلار و اتریوم (ETH) با قیمت بیش از 2650 دلار معامله شد.

پیش بینی قیمت ریپل در کوتاه مدت

ظهور مجدد سکه باعث ایجاد خوش بینی در جامعه ریپل شده است، به طوری که بسیاری از تحلیلگران انتظار سودهای بیشتر در آینده قابل پیش بینی را دارند.یک تحلیلگر استدلال کرد که قیمت ریپل “به شدت صعودی” بسته شد و نوسانات افزایش یافته و نتیجه صعودی تر از مکان فعلی به رهبری جفت ارز XRP/BTC را در کوتاه مدت پیش بینی کرد.

نمودار جفت ارز BTC/USDT
نمودار جفت ارز BTC/USDT

یک تحلیلگر دیگر نیز وارد عمل شد و ادعا کرد که توکن بومی ریپل در دو نوبت گذشته پیشتاز رالی بازار کریپتو بوده است و حدس می‌زد که ممکن است دوباره تکرار شود. «این یک پارادایم جدید است که بسیاری در گذشته قادر به انطباق با آن نیستند و معمولاً برعکس بوده است. سرمایه گذاران باهوش در حال هولد ارز ریپل هستند.


❌سلب مسئولیت: این مقاله فقط برای افزایش آگاهی کاربران ارائه شده است.از این مقاله به عنوان مشاوره مالیاتی، سرمایه گذاری، یا سایر موارد استفاده نکنید. تصمیم گیری برای سرمایه گذاری روی یک ارز نیازمند مطالعه و تحلیل است و به عهده خود شخص میباشد، پی 98 در قبال سود و زیان و برداشت شما هیچ مسئولیتی ندارد.


امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments