معکوس شدن قیمت ریپل و کاهش بهره باز | رالی صعودی XRP  در راه است؟

روز چهارشنبه، قاضی آنالیسا تورس حکم داد که آزمایشگاه ریپل به دلیل جریمه های مدنی با جریمه 125 میلیون دلاری روبرو خواهد شد و شرکت را از نقض مقررات اوراق بهادار در آینده منع کرد. این پایان نبرد طولانی بین SEC و ریپل بود و قیمت ریپل را به سمت بالاترین ماهانه جدید افزایش داد. با این حال، در ساعات اخیر، قیمت ریپل با اصلاح مواجه شده است زیرا چندین اندیکاتور به دنبال فشار فروش نزدیک به قله ها، نزولی شده اند.

خرید و فروش تتر پی98

کاهش 10 درصدی  نرخ بهره باز ریپل

در ساعات اخیر، قیمت ریپل کاهش قابل توجهی داشته است که ناشی از حضور فروش قوی در نزدیکی اوج ماهانه اخیر 0.64 دلار است. به گفته کوین گلس، لیکویید شدن پوزیشن های لانگ افزایش یافته است و مجموع لیکوئید ها به 1.3 میلیون دلار رسیده است. خریداران در چهار ساعت گذشته تقریباً 1.2 میلیون دلار از پوزیشن هایشان لیکویید شده است.

پیش از این، در جولای 2023، قاضی تورس حکم داد که در حالی که فروش ریپل به موسسات، قوانین اوراق بهادار را نقض می‌کند، تراکنش‌هایی که از طریق صرافی‌های ارز دیجیتال به عموم مردم انجام می‌شود، قانونی است. این هفته، قاضی با تعیین یک جریمه 125 میلیون دلاری برای ریپل، درگیری بین SEC و ریپل را حل کرد.

چارت میزان لیکویید شدن پوزیشن های شورت و لانگ ریپل
چارت میزان لیکویید شدن پوزیشن های شورت و لانگ ریپل

اگرچه این تصمیم در ابتدا باعث ایجاد یک روند صعودی برای ریپل شد، این آلتکوین برای حفظ علاقه خریداران تلاش کرد. این امر اعتماد فروشندگان را افزایش داد و منجر به کاهش کنترل خریدار بر قیمت ریپل شد. داده ها حاکی از کاهش قابل توجهی در بهره باز XRP است که نزدیک به 11 درصد کاهش یافت و به 456 میلیون دلار رسید. کاهش بهره باز همراه با کاهش قیمت می تواند مقاومت قوی ایجاد کند و شانس بهبود را کاهش دهد.

حجم معاملات کاهش شدیدی را تجربه کرده و بیش از 65 درصد کاهش یافته و به زیر 5 میلیارد دلار رسیده است. با وجود این، احساسات غالب نشان‌دهنده یک بازگشت صعودی بالقوه در قیمت ریپل است که ناشی از افزایش قابل‌توجه در نسبت پوزیشن های لانگ به شورت است. در حال حاضر، این نسبت روی 1.181 قرار دارد که 54 درصد از پوزیشن ها لانگ هستند که حکایت از افزایش زودتر از انتظار قیمت ریپل دارد.

آینده قیمت ریپل چگونه است؟

ریپل بالاتر از میانگین های متحرک صعود کرد تا مقاومت سقف را در 0.64 دلار لمس کند که نشان دهنده علاقه خرید قوی گاوها است. با این حال، گاوها نتوانستند حرکت خود را حفظ کنند زیرا تسلط فروش نزدیک به آن سطح افزایش یافت. این امر قیمت را به زیر کانال فیب 23.6% کاهش داد و در نتیجه سطح قیمت برای ریپل مجدداً آزمایش شد. در حال حاضر، قیمت ریپل با 0.58 دلار معامله می شود که در 24 ساعت گذشته بیش از 2 درصد کاهش داشته است.

نمودار تکنیکال جفت ارز USDT/XRP + RSI
نمودار تکنیکال جفت ارز USDT/XRP + RSI

اگرچه خرس‌ها تلاش می‌کنند قیمت را به زیر 0.57 دلار بفرستند، گاوها با حفظ قیمت در اطراف متحرک نمایی 20 روزه (0.59 دلار) یک لبه جزئی را حفظ می‌کنند. اگر قیمت از موقعیت فعلی خود بازگردد، احتمال افزایش بیش از 0.64 دلار افزایش می یابد و به طور بالقوه جفت XRP/USDT را به سمت 0.74 دلار سوق می دهد. از سوی دیگر، اگر قیمت کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه بسته شود، می تواند نشان دهد که این جفت ارز ممکن است برای مدتی بین 0.43 تا 0.64 دلار در نوسان باشد.

منبع: کوین پدیا

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments