تحلیلب تکنیکال و رالی صعودی ریپل

جامع ترین تحلیل تکنیکال ریپل: علت وضعیت سبز XRP در بازار قرمز امروز کریپتو 

در این مقاله، آلت کوین ترند این روزها، ریپل را از نظر عملکرد برتر در بازار انتخاب کرده ایم و نمودارها و الگوهای ریپل را از منظر تکنیکال بررسی کرده ایم. در این مقاله همچنین به این موضوع پرداخته ایم که آیا امکان دارد ریپل امسال به 1 دلار برسد؟ رالی صعودی ریپل کی شروع میشود و تا چقدر ادامه دارد؟ اگر ترامپ رییس جمهور شود تکلیف دعوای حقوقی ریپل و SEC و تاثیر آن روی قیمت XRP چطور خواهد بود؟ در ادامه با ما همراه باشید.

خرید و فروش پرفکت مانی

نوسانات ماهانه XRP به پایین ترین حد خود رسیده است

پهنای باند بولینگر (BBW) در نمودار ماهانه ریپل در ماه جولای به پایین‌ترین حد خود رسید که نشان‌دهنده حرکت جفت ارز XRP/USD در محدوده معاملاتی کمتر است.

از دیدگاه تکنیکال، این دوره‌های نوسان کم اغلب می‌توانند قبل از حرکت‌های عمده قیمت باشند. به عبارت دیگر، زمانی که باندها باریک هستند، نشان می‌دهد که با بازگشت بازار به نوسانات بالاتر، ممکن است یک رالی چه صعودی چه نزولی نزدیک باشد.

نمودار تحلیل تکنیکال جفت ارز USDT/XRP
نمودار تحلیل تکنیکال جفت ارز USDT/XRP

به عنوان مثال، باند بولینگر ریپل در طول تاریخ 2016-2017 باریکترین بود، که با یک حرکت قیمتی صاف در محدوده 0.0050-0.0090 دلار همراه بود. به دنبال آن یک شکست قیمت 66000 درصدی همراه شد، با نوسانات ماهانه ریپل، همانطور که توسط نمودارهای باندبولینگر نشان داده شد، از 66.50 به 982.22 افزایش یافت.

این بار، ادغام ریپل دو برابر سال‌های 2016-2017 طول کشیده است، در حالی که نوسانات ماهانه حتی کمتر بوده است. در نتیجه، برخی از تحلیلگران، از جمله تونی سورینو، پیش بینی یک رالی بزرگ قیمت در بازار ریپل را دارند.

آیا ریپل می تواند رالی 60000% خود را تکرار کند؟

در بازه زمانی ماهانه، ارزش فعلی ریپل در حدود 0.62 دلار نزدیک به باند بولینگر متوسط ​​است. این موقعیت در نزدیکی باند میانی معمولاً منعکس کننده نیروهای متعادل بازار است، بدون حرکت صعودی یا نزولی.

  • شاخص قدرت نسبی ماهانه ریپل (RSI) در حدود 53 نشان دهنده همان احساسات خنثی در بازار است.
تحلیل نمودار ریپل و باندهای بولینگر
تحلیل نمودار ریپل و باندهای بولینگر

با این وجود، XRP/USD بالاتر از باند بولینگر میانی معامله می شود که نشان می دهد بازار کمی به سمت رالی گاوی متمایل شده است. همراه با شباهت در انقباض پهنای باند بولینگر در تاریخ 2016-2017، این اندیکاتور احتمال حرکت قیمت قابل توجه دیگری را افزایش می دهد.

جالب اینجاست که مثلث متقارن ریپل ممکن است به همین موضوع اشاره داشته باشد و اگر پس از افزایش قیمت شکل بگیرد، ادامه رالی صعودی را نشان می دهد.

تشکیل الگوی مثلث متقارن در ریپل
تشکیل الگوی مثلث متقارن در ریپل

هدف شکست یک مثلث متقارن با اندازه گیری حداکثر فاصله بین خطوط روند بالا و پایین آن و افزودن آن به نقطه شکست به دست می آید. اعمال همین امر در نمودار ماهانه ریپل، هدف صعودی آن را به 14.75 دلار می رساند که حدود 2200 درصد از سطوح قیمت فعلی افزایش یافته است.

از منظر تحلیل فاندامنتال ریپل ، دلایلی که  ممکن است رپیل را برای ثبت سیگنال رشد هدایت کند،انتخاب مجدد دونالد ترامپ و نتیجه‌گیری شکایت SEC علیه ریپل است.

با این وجود، به وقوع پیوستن رالی صعودی برای ریپل  ممکن است ماه ها طول بکشد، احتمالاً پس از همگرایی خطوط روند بالا و پایین مثلث آن در آگوست 2024 این اتفاق ممکن شود. در این بین، هر گونه شکست نزولی زیر خط روند پایین تر، سناریوی بلندمدت صعودی را باطل می کند.

تحلیل تکنیکال ریپل

در زمان گزارش، قیمت ریپل در 0.6325 دلار با افزایش جزئی 4 درصدی در نوسان بود. در 24 ساعت گذشته، قیمت بین حداقل 0.5933 دلار و حداکثر 0.635 دلار در نوسان بوده است.

جو بازار هر دو روند صعودی و نزولی را با نوسانات قابل توجه نشان داد. حجم معاملات به میزان قابل توجهی 38.56 درصد افزایش یافت و به 1.3 میلیارد دلار رسید که نشان دهنده افزایش فعالیت بازار است.

  • شاخص قدرت نسبی (RSI) در حال حاضر روی 68 قرار دارد که نشان‌دهنده شرایط بالقوه خرید بیش از حد است. احساسات صعودی بیشتر توسط میانگین متحرک نمایی 20 (EMA) که بالاتر از 50-EMA حرکت می کند، حمایت می شود که نشان دهنده یک روند صعودی است.

شاخص های تکنیکال پیرامون جفت ارزXRP/USDT در بایننس روند مثبتی را نشان می دهند. میانگین متحرک واگرایی همگرایی (MACD) یک واگرایی صعودی خفیف را نشان می دهد. خط MACD در 0.0012 بالاتر از خط سیگنال در 0.0019.

شاخص قدرت نسبی و همگرایی واگرایی ریپل
شاخص قدرت نسبی و همگرایی واگرایی ریپل

با افزایش فعلی بازار، اگر حرکت صعودی ادامه یابد، قیمت ریپل می تواند به 0.65 دلار و به طور بالقوه 0.70 دلار در دوره صعودی بعدی برسد.

افزایش اعتماد سرمایه گذاران ریپل

داده های هشدار نهنگ، یک ردیاب تراکنش های بلاک چین، اخیرا چندین انتقال ریپل قابل توجه از بایننس به کیف پول های خصوصی را گزارش کرده است. طی 24 ساعت گذشته، نهنگ‌ها 70 میلیون توکن ریپل به ارزش 42.48 میلیون دلار را از طریق سه تراکنش متمایز جابه‌جا کرده‌اند.

تراکنش نهنگ های ریپل
تراکنش نهنگ های ریپل

این انتقال نشان دهنده اعتماد به آینده این ارز دیجیتال است. سرمایه گذارانی که توکن های خود را به کیف پول های خصوصی منتقل میکنند، معمولاً یک افزایش قیمت خوب را پیش بینی کرده اند. این الگوی رفتاری اغلب در شرایط بازار صعودی مشاهده می شود.

در حالی که چشم انداز صعودی قیمت ریپل منطقی است، سرمایه گذاران باید از افزایش ناگهانی فشار فروش آگاه باشند. اگر توکن نتواند سطح حمایت 0.60 دلار را حفظ کند، ممکن است به 0.58 دلار و بیشتر به 0.55 دلار کاهش یابد.

آیا رالی گاوی ریپل نزدیک است؟

ریپل در ابتدای ماه روند صعودی قابل توجهی داشت و قیمت آن از کمتر از 0.40 دلار به بیش از 0.63 دلار در عرض چند هفته افزایش یافت. با این حال، در اواسط جولای شتاب خود را از دست داد و به زیر 0.55 دلار رسید و بعداً به حدود 0.60 دلار صعود کرد، جایی که در چند روز گذشته تثبیت شده بود.

یکی از تحلیلگران معتقد است که قیمت ممکن است به زودی بر اساس شکل‌گیری یک الگوی تاریخی که قبلاً یک روند صعودی عظیم را نشان می‌داد، افزایش یابد. 

 این تحلیلگر مدعی شد:

باندهای بولینگر ممکن است فشرده تر از اوج قیمت تاریخی با رشد 60000 درصدی ریپل بشوند که در اوایل سال 2018 به ثبت رسید. پیش از فشرده شدن باندهای بولینگر ارزش ریپل در قیمت 0.44 دلار در نوسان بود در حالی که یک هفته بعد، از مرز 0.60 دلار گذشت.

زمان خوبی برای خرید ریپل، هولد یا فروش XRP است؟

یکی دیگر از عوامل مهم در عملکرد اخیر ریپل، دعوای حقوقی ریپل و بورس و اوراق بهادار است. با توجه به اینکه انتظار می رود این شکایت در ماه آگوست به پایان برسد، سرمایه گذاران برای پایان این بخث و جدل عجله دارند و چشم انتظارند. تحلیلگر دن پیش‌بینی می‌کند که:

دعوای حقوقی ریپل و sec
دعوای حقوقی ریپل و sec

 اگرچه ممکن است افزایش قیمت عظیم مانند سال گذشته رخ ندهد، یک نتیجه مثبت همچنان می‌تواند افزایش قیمت مناسبی را برای ریپل ایجاد کند. با این حال، او همچنین در مورد سناریوی “فروش اخبار” هشدار می دهد که در آن قیمت ممکن است به دنبال اخبار مثبت کاهش یابد.

آیا قیمت ریپل برای یک رالی آماده است؟

در حالی که بسیاری از ارزهای دیجیتال افت قابل توجهی را تجربه کرده اند، ریپل توانسته است جایگاه خود را حفظ کند و در اطراف منطقه مقاومت 0.6 دلاری قرار داشته باشد. قیمت ریپل در یک مثلث متقارن گیر کرده است و سعی دارد از مقاومت بالایی عبور کند. گاوها آماده به نظر می رسند و منتظر یک فشار قوی برای حرکت فراتر از این محدوده کلیدی هستند. با این حال، منطقه مقاومت بین 0.67 دلار و 0.71 دلار برای چند ماه دست نخورده باقی مانده است که نشان می دهد گاوها در مرحله انباشت طولانی مدت هستند.

توییت تحلیلگر علی درمورد مثلث متقارن ریپل
توییت تحلیلگر علی درمورد مثلث متقارن ریپل

یکی از مشاهدات دیگر تحلیلگر دن تغییر منفی در نرخ بودجه ریپل است. این تغییر اغلب قبل از افزایش قیمت انجام می شود، که نشان می دهد ریپل ممکن است برای افزایش احتمالی در ماه آگوست آماده باشد. قدرت غیرمنتظره این توکن منجر به گمانه زنی در مورد فعالیت احتمالی داخلی که ثبات قیمت را ایجاد می کند، شده است.

فعالیت نهنگ های ریپل سر به فلک کشیده است!

طبق ارائه‌دهنده داده‌های زنجیره‌ای سنتیمنت، در پنج هفته گذشته افزایش قابل توجهی در تعداد کل کیف‌پول‌هایی که حداقل 10000 ریپل دارند، افزایش یافته است. داده های سنتیمنت همچنین نشان می دهد که در مجموع 279400 آدرس کوسه و نهنگ در حال حاضر در ریپل وجود دارد که نشان دهنده بازگشت به بالاترین سطح شش ماهه است. در سال 2024، تا کنون، همبستگی بین رشد این کیف پول های بزرگ و ارزش بازار آلت کوین به طور قابل توجهی قوی بوده است.

نهنگ ها و کوسه های ریپل
نهنگ ها و کوسه های ریپل

دلیل دیگر افزایش قیمت ریپل این است که تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که SEC حذف سولانا(SOL)، کاردانو(ADA)، پالیگان(MATIC) و سایر آلت‌کوین‌ها از دسته اوراق بهادار از شکایت بایننس، راه را برای سریع‌تر شدن شکایت ریپل هموار میکند.

با این حال، برد گارلینگ هاوس، مدیر عامل ریپل، SEC ایالات متحده را به دلیل اقدامات نظارتی متناقض و قوانین ناروا مورد انتقاد قرار داد. او گفت که تنظیم کننده فدرال در مورد اجرای قوانین ثابت در فضای کریپتو صحبت نمی کند. اصلاحیه اخیر می تواند راه را برای ریپل برای مقابله با شناسایی ریپل به عنوان اوراق بهادار توسط SEC هموار کند.

تشکیل الگوی پرچم صعودی در نمودار ریپل

با جهش 8.05 درصدی در روز گذشته با حجم معاملات 2.76 میلیارد دلار، قیمت ریپل  با موفقیت خط روند حمایت خود را از الگوی پرچم آزمایش کرد. این نشان دهنده افزایش فشار خرید بیش از حد برای آلتکوین در فضای کریپتو است. علاوه بر این، این آلتکوین در هفت روز گذشته 7.44 درصد و در 30 روز گذشته 35.46 درصد افزایش یافته است. قابل ذکر است که توکن ریپل تمام ضررهای خود را بازیابی کرده و بازدهی YTD 3.04 درصدی را به ثبت رسانده است.

الگوی پرچم صعودی ریپل
الگوی پرچم صعودی ریپل

شاخص قدرت نسبی (RSI) افزایش شدیدی را به سمت محدوده خرید بیش از حد به نمایش گذاشته است و خط روند میانگین آن همگرایی صعودی را تجربه می کند. این نشان دهنده افزایش فشار خرید برای ریپل در بازار است.

MACD نقطه خنثی خود را با موفقیت آزمایش کرده و افزایش ثابتی را در هیستوگرام سبز ثبت کرده است. با یک متقاطع مثبت در نمودار قیمت ریپل، این اندیکاتور چشم انداز صعودی آلت کوین را در زمان آینده نشان می دهد.

آیا قیمت ریپل امسال به 1 دلار خواهد رسید؟

اگر بازار قیمت ریپل را بالاتر از سطح حمایت مهم خود یعنی 0.630 دلار نگه دارد، گاوها سطح مقاومت 0.690 دلاری خود را در این هفته آزمایش خواهند کرد. حفظ قیمت در آن سطح، زمینه را برای تلاش قیمت ریپل برای آزمایش بالاترین قیمت 0.7450 دلار فراهم می کند.

  • برای اینکه قیمت ریپل بتواند تارگت 1 دلار را در سال جاری به دست آورد، نیاز به جهش 55.88 درصدی نسبت به قیمت معاملاتی فعلی آن 0.6415 دلار دارد. این منجر به ثبت ارزش بازار 56.627 میلیارد دلاری آن می شود.

از سوی دیگر، اگر یک روند معکوس قیمت رخ دهد، قیمت ریپل شتاب خود را از دست داده و حمایت 0.630 دلاری خود را مجددا آزمایش می کند. علاوه بر این، اگر گاوها نتوانند در آن نقطه قدرت را بازیابند، قیمت به سمت خط روند حمایتی مهم خود یعنی 0.560 دلار سقوط خواهد کرد.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments