جریان قیمت ریپل

تحلیل قیمت ریپل : آیا اصلاح قیمت XRP در پیش است؟ یا یک رالی گاوی؟

آلت‌کوین‌های برتر افت شدید روزانه در سقوط بازار کریپتو را ثبت می‌کنند که نشان‌دهنده FUD است. با این حال، قیمت ریپل کاهش قابل توجهی کمتر و رد قیمت کمتر را نشان می‌دهد، که نشان می‌دهد این آلت‌کوین آماده بازگشت مجدد است. تحلیلگر وایز ادوایس خاطرنشان کرد که تنها در دو هفته، قیمت ریپل با افزایش ماهانه 66 درصد رشد کرده است.

  • ریپل در ماه گذشته شاهد افزایش قیمت قابل توجهی بوده است و تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که در صورت فراتر رفتن از سطوح قیمتی کلیدی، افزایش قیمت بیشتری خواهد داشت.
  •  عوامل حمایت کننده از افزایش قیمت ریپل عبارتند از: RSI مطلوب، بهره باز بالا و تحولات احتمالی در دعوی حقوقی ریپل علیه SEC.

 رشد 27 درصدی، آن را به یکی از بزرگ‌ترین برندگان در بازار کریپتو تبدیل کرده است. این رشد ناگهانی باور سرمایه گذاران را به پتانسیل ریپل تقویت کرده است و شایعاتی مبنی بر تایید اولیه ریپل ETF وجود دارد. با این حال، به دلیل پرونده ریپل، ETF های ریپل مورد تردید هستند. با این حال، رویدادهای اخیر و گاوهای بزرگ که آشکارا ازETF ریپل حمایت می‌کنند، می‌توانند بازی را به کل تغییر دهند و باعث رالی صعودی شوند.

خرید و فروش تتر پی98

هدف بعدی ریپل (XRP) 

ریپل یکی از بهترین ارزهای رمزپایه پیشرو است که قیمت آن تقریباً 30 درصد در مقیاس ماهانه افزایش یافته است. اخیراً قبل از اینکه به 0.60 دلار فعلی برسد، به بیش از 0.63 دلار افزایش یافت.

بسیاری از تحلیلگران، پیش بینی کردند که حرکت صعودی می تواند در آینده ادامه یابد و منجر به اوج های جدید شود. یک تریدر پیش بینی کرد که اگر ریپل هفته را بالای 0.6044 دلار ببندد و به سمت 0.66 دلار (به عنوان ابرهای ایچیموکو) پیش برود، افزایش قابل توجهی خواهد داشت.

نمودار تحلیل تکنیکال ریپل
نمودار تحلیل تکنیکال ریپل

در اوایل این هفته، کریپتو بول ادعا کرد که اتفاقات بزرگی  برای این ارز دیجیتال در راه است. آنها اعتراف کردند که اخیراً حجم زیادی از ریپل را انباشت کردند و قرار است تا زمانی که قیمت به 1 دلار برسد (حداقل) به این مقدار هولد شده دست نزنند. یک تحلیلگر دیگر استدلال کرد که ریپل در محدوده 0.55-0.65 دلار ثابت مانده است.

 شایان ذکر است که برخی از فعالان صنعت سناریوهای بدبینانه تری را متصور بودند. یک تحلیلگر دیگر دیدگاه منفی خود را اعلام کرد که ارزش قیمت ریپل ممکن است در روزهای بعد به 0.52 دلار سقوط کند. این تریدر افزود، با این حال، صعود بالای 0.64 دلار پیش بینی منفی را باطل می کند.

فاکتورهای رالی صعودی ریپل

یکی از سیگنال های مهم که ریپل می تواند به زودی رشد کند، شاخص قدرت نسبی (RSI) است. نوسانگر مومنتوم از 0 تا 100 متغیر است و برای شناسایی شرایط خرید یا فروش بیش از حد در بازار استفاده می شود. امتیاز بیش از 70 نشان می دهد که ممکن است سقوط قیمت در راه باشد. این نسبت در حال حاضر حدود 46 تعیین شده است، در حالی که در اوایل ماه جاری، به پایین ترین سطح یک سال اخیر یعنی 12.3 کاهش یافت.

اندیکاتور مومنتوم ریپل XRP
اندیکاتور مومنتوم ریپل XRP

علیرغم کاهش اندکی از اوج ثبت شده در 24 ژوئیه، سود کلی XRP (تعداد کل قراردادهای مشتقه معوق، مانند قراردادهای آتی یا اختیار معامله، که تسویه نشده اند) همچنان بالاست و تقریباً 600 میلیون دلار است. افزایش آن عموماً پیش درآمد یک حرکت نزولی یا صعودی است.

ریپل در سال گذشته سه برد حیاتی (و در عین حال جزئی) دادگاه را به دست آورد که قیمت آن پس از هر یک جریان صعودی طی کرد. با این حال، یک نتیجه مثبت برای ریپل ممکن است بار دیگر به نفع هولدرهای ریپل  باشد.

برخی شایعات وجود دارد مبنی بر اینکه ممکن است در جریان آخرین جلسه غیرعلنی کمیسیون SEC در 25 ژوئیه، یک توافق مورد بحث قرار گیرد. با این حال، تنظیم کننده هنوز هیچ تحولی در این زمینه اعلام نکرده است.

نهنگ های ریپل

در پست اخیر وایز ادوایس در توییتر تاکید کرد که XRP لجر رشد فعالیت‌ها را به‌ویژه در ایجاد آدرس‌های جدید و تعداد کل آدرس‌های فعال نشان می‌دهد. این معیارها از ماه مارس به بالاترین سطح خود رسیده اند، به طوری که یک روز شاهد ایجاد 1721 کیف پول و یک روز دیگر به 47000 آدرس فعال رسیده است. به علاوه، نهنگ‌های کریپتو بیش از 140 میلیون XRP به ارزش 84 میلیون دلار خریداری کرده‌اند که به رشد کلی کمک کرده است.

نمودار تراکنش نهنگ های ریپل
نمودار تراکنش نهنگ های ریپل

تاثیرات لانچ ETF در ژاپن روی ریپل

با توجه به توییت های وایز ادوایس، حضور قدرتمند ریپل در ایالات متحده باعث شده است که SBI Holdings یک سرمایه گذاری مشترک با فرانکلین تمپلتون برای معرفی ETF های بیت کوین به ژاپن و به طور بالقوه ETF های ریپل به ایالات متحده برنامه ریزی کند. 

این فناوری، به سال 2016 بازمی‌گردد که SBI Ripple Asia را ایجاد کرد و بعداً با بانک‌های ژاپنی درگیر شد تا مکانیک پرداخت ریپل را اتخاذ کند. این پیشینه احتمال قوی ای را نشان می دهد که SBI Holdings از ETF ریپل در بازار ایالات متحده دفاع کند.

چالش های تایید شدن ETF ریپل

علیرغم شتاب مثبت، چالش هایی برای تایید فوری ETF ریپل وجود دارد. در کنفرانس بیت کوین 2024، رابرت میچنیک، رئیس دارایی های دیجیتال بلک راک، نسبت به تصویب کوتاه مدت ETF های سولانا و ریپل ابراز تردید کرد و دلیل آن عدم سررسید و نقدینگی آنها بود.

علاوه بر این، شکایت جاری SEC علیه ریپل، که در سال 2020 به دلیل اتهامات ارائه اوراق بهادار ثبت نشده آغاز شد، همچنان یک مانع مهم است. فرد ریسپولی، وکیل ریپل، انتظار دارد که این پرونده در این ماه، احتمالاً تا 31 ژوئیه 2024 به پایان برسد.

زمان تایید ETF ریپل

برای تایید ETF ریپل، باید تقاضای قوی، پشتیبانی نظارتی و نقدینگی کافی وجود داشته باشد. در مقایسه با اتریوم، حجم معاملات ریپل به طور قابل توجهی کمتر است، که یک چالش است. با این حال، گمانه زنی هایی وجود دارد مبنی بر اینکه اطلاعات دونالد ترامپ ممکن است ETF های سولانا و ریپل را در کمپین ریاست جمهوری خود قرار دهد، که در صورت پیروزی او به طور تایید آنها را تسریع می کند.

به طور خلاصه، در حالی که رشد اخیر ریپل چشمگیر است و پتانسیلی برای ETF در آینده وجود دارد، موانع متعددی از جمله تایید مقررات و افزایش نقدینگی بازار باید برطرف شوند.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments