جریان بازار کریپتو

ریزش قیمت ارزها را جدی نگیرید | بازار کریپتو مشابه سال 2021 عمل خواهد کرد!

بازار کریپتوکارنسی ضعیف است، دارایی‌های برتر به صورت بی روند معامله می‌شوند، کمترین نوسان و حرکت محدود قیمت دیده میشود.علیرغم این دوره رکود، داده ها نشان می دهد که دارایی هایی که ارزش کمتری در لیست قیمت ارزهای دیجیتال دارند و ریزش قیمت را تجربه کردند به زودی وارد فاز صعودی میشوند.

خرید و فروش تتر پی98

علت سقوط این ارزها چیست؟

طبق داده های بدست آمده از سنتیمنت، نسبت ارزش بازار به ارزش واقعی (MVRV) سی روزه نشان می‌دهد که چندین دارایی از نظر ارزش قیمتی کاهش یافتند. نسبت MVRV پایین تر نشان می دهد که تریدرها دارایی های خود را حتی با سود پایین و وضعیت قرمز هولد کرده اند، که از نظر تاریخی نشان دهنده افزایش احتمال بازگشت قیمت است زیرا شرایط فروش بیش از حد ممکن است علاقه به خرید را افزایش دهد.

نمودار 7 روزه حجم معاملات بازار کریپتو
نمودار 7 روزه حجم معاملات بازار کریپتو

🔸داده های بدست آمده نشان داد که بیت‌کوین (BTC) دارای MVRV 4، اتریوم 4.3 درصد و ریپل 3.5 درصد است که همگی خبر از شروع شرایط صعودی جزیی می‌دهند.

🔺در همین حال، دوج کوین (DOGE) و کاردانو(ADA) با MVRV به ترتیب -16.7٪ و -12.6٪ کمتر از ارزش بیشتری را نشان می دهند که نشان دهنده چشم اندازهای بسیار صعودی برای بهبود قیمت است.

🔹تون کوین(TON) که در چند هفته گذشته یک روند باورنکردنی را تجربه کرده است، MVRV -.6٪ را ثبت کرده و نسبتاً خنثی باقی مانده است. این رقم اساساً نشان دهنده یک بازار متعادل بدون نشانه های قوی از هرگونه حرکت صعودی یا نزولی است.

🔸جالب اینجاست که میم کوین محبوب شیبا اینو (SHIB) دارای کمترین MVRV در بین این توکن‌های با مارکت کپ بالاست با -19.1٪ است که همچنین نشان‌دهنده پتانسیل صعودی قوی برای بازگشت است.

جریان بی روند و بدون نوسان

در راستای  جریان کلی بازار کریپتو، عملکرد قیمت بیت کوین در چند هفته گذشته با وجود تلاش ناموفق برای شکستن سطح 70000 دلار متوقف شده است. کارشناسان معتقدند که این حرکت “خسته کننده” نشان دهنده پتانسیل ثابت شده برترین ارز دیجیتال دنیاست.

نمودار مارکت کپ بازار کریپتو
نمودار مارکت کپ بازار کریپتو

علاوه بر این، عرضه صرافی بیت کوین در نزدیکی سطوح پایین‌ترین رقم دسامبر 2021 قرار دارد، که می‌تواند نشان‌دهنده این باشد که یک الگوی معکوس صعودی ممکن است اتفاق بیوفتد.

تجزیه و تحلیل قبلی همچنین نشان داد که چرخه بازار بیت کوین هنوز به مرحله اوج و سوددهی نرسیده است و شرایط فعلی شبیه مراحل اولیه بازارهای صعودی قبلی است که این تصاویر را تقویت می کند که بیت کوین برای سوددهی بیشتر آماده است. اگر این اتفاق بیفتد، کل بازار ارزهای دیجیتال می‌تواند تا قبل از پایان سال جاری به بالاترین سطح خود دست یابد.

منبع: کریپتو پوتیتو

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments