تحلیل 10 ارز برتر

تحلیل تکنیکال بیت کوین، شیبا اینو، ریپل و ارزهای برتر هفته (12 خرداد 1403) 

بیت کوین چند روزی است که در حال طی کردن یک جریان بی روند بوده است که نشان دهنده کشمکش بین گاوها و خرس ها برای برتری است. شرکت بازرگانی موزایک است (Mosaic Asset) معتقد است که «بی روندی بیت کوین» می‌تواند ترید در شرایط ریسکی را تقویت کند و باعث شود بیت کوین در آستانه رالی صعودی بعدی باشد.

خرید و فروش تتر پی98

کی یانگ جو، بنیانگذار و مدیر عامل کریپتو کوآنت (CryptoQuant) در پستی در توییتر گفت که بیت کوین به مدت شش ماه در سال 2020 با فعالیت بالای زنجیره ای نزدیک به 10000 دلار باقی ماند تا اینکه در سال 2021 به 64000 دلار رسید. روند مشابهی در سال 2024 مشاهده شد و 1 میلیارد دلار تراکنش از طریق کیف پول نهنگ ها ثبت شد.

اگرچه بیت کوین در ثبت رالی صعودی شکست خورده است، گاوها در ماه می نزدیک به 11 درصد رالی کسب کرده اند. این اولین اتفاق مثبت پس از سه سال عملکرد منفی در ماه می است و به خریداران شتاب مثبتی برای افزایش عملکرد صعودی در ماه ژوئن می دهد. آیا خریداران می توانند از سطوح پشتیبانی بیت کوین و آلت کوین ها دفاع کنند؟ 

خرید و فروش بیت کوین پی 98

تجزیه و تحلیل قیمت بیت کوین

بیت کوین در 30 می از خط حمایت الگوی مثلث متقارن برگشت، اما گاوها نتوانستند سطوح بالاتر را حفظ کنند.

گاوها باید قیمت بیت کوین را تا بالای مثلث هدایت کنند تا بتوانند کنترل بازار را دست بگیرند. این می تواند یک رالی را تا مقاومت بالای 73777 دلار آغاز کند. انتظار می رود خرس ها در این سطح دفاعی قوی داشته باشند.

BTC/USDT نمودار روزانه
BTC/USDT نمودار روزانه

برعکس، اگر قیمت پایین تر ادامه یابد و تا زیر خط حمایت کاهش پیدا کند، نشان می دهد که خرس ها کنترل را در دست گرفته اند. جفت ارز BTC/USDT می تواند تا 64,600 دلار و در نهایت به حمایت 59,600 دلار سقوط کند. گاوها احتمالاً در منطقه بین 56550 تا 59600 دلار خرید خواهند کرد.

تجزیه و تحلیل قیمت اتریوم

اتریوم یک بار دیگر تلاش می کند تا از سطح شکست 3730 دلاری خود خارج شود و این نشان می دهد که گاوها در حال دفاع از سطح هستند.

خرید و فروش اتریوم پی98

افزایش در میانگین متحرک نمایی 20 روزه یعنی در 3559 دلار و اندیکاتور قدرت نسبی RSI در منطقه مثبت نشان می دهد که گاوها بازار را تحت کنترل دارند. خریداران سعی خواهند کرد تا قیمت را به مقاومت سقف 4100 دلار برسانند. این یک سطح مهم برای دفاع خرس ها است زیرا صعود به  بالاتر از آن مسیر رالی را تا 4868 دلار باز می کند.

ETH/USDT نمودار روزانه
ETH/USDT نمودار روزانه

در عوض، اگر قیمت جفت ارز ETH/USDT کاهش یابد و به زیر 3730 دلار برسد، نشان می‌دهد که حرکت مثبت ضعیف شده است. اگر خرس‌ها قیمت اتریوم را به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه برسانند، این مزیت به نفع خرس‌ها خواهد بود.

تحلیل قیمت بایننس کوین 

خرید و فروش بایننس کوین در پی98

بایننس کوین  به تدریج به سمت خط روند صعودی حرکت میکند که احتمالاً به عنوان یک حمایت قوی عمل می کند.

اگر قیمت بایننس کوین با قدرت از خط روند صعودی خارج شود، گاوها دوباره سعی خواهند کرد جفت ارز BNB/USDT را به مقاومت بالای 635 دلار برسانند. اگر بتوانند بایننس کوین را تا رسیدن به این سطح هدایت کنند جفت ارز یک الگوی مثلث صعودی را تکمیل می کند. این تنظیم صعودی دارای هدف الگوی 775 دلار است.

BNB/USDT نمودار روزانه
BNB/USDT نمودار روزانه

برعکس، اگر قیمت به زیر خط روند صعودی سقوط کند، الگوی صعودی را باطل می‌کند. این می تواند فروش را تسریع کند و جفت ارز را به 536 دلار و متعاقباً به حمایت 495 دلار برساند.

تحلیل قیمت سولانا

خرید و فروش سولانا در پی98

ناکامی گاوها در شروع یک پرش قوی در سولانا  از متحرک نمایی 20 روزه در سطح 165 دلار نشان دهنده کمبود تقاضا در سطوح فعلی است.

خرس ها سعی خواهند کرد با پایین آوردن قیمت به زیر 162 دلار موقعیت خود را تقویت کنند. اگر آنها این کار را انجام دهند، جفت ارز SOL/USDT می تواند به 140 دلار کاهش یابد. حمایت جزئی در SMA 50 روزه یعنی 152 دلار وجود دارد، اما بعید است که حفظ شود.

SOL/USDT نمودار روزانه
SOL/USDT نمودار روزانه

برخلاف این فرض، اگر قیمت از سطح فعلی افزایش یابد و به بالای 174 دلار برسد، نشان می‌دهد که گاوها در تلاش برای حفظ مزیت هستند. سپس این جفت ارز می تواند به 189 دلار و در نهایت به 205 دلار صعود کند.

تحلیل قیمت ریپل

خرید و فروش ریپل پی98

خرس ها ریپل را به پایین تر از میانگین های متحرک می کشند. اگر موفق شوند، توقف بعدی برای ریپل احتمالا سطح حمایت خواهد بود. گاوها در سه نوبت قبلی از خط حمایت دفاع کرده اند، از این رو آنها سعی خواهند کرد دوباره این کار را انجام دهند. اگر قیمت با قدرت از خط حمایت خارج شود، جفت  ارز XRP/USDT می تواند تا 0.57 دلار افزایش یابد. شکستن و بسته شدن بالای 0.57 دلار، الگوی مثلث صعودی را تکمیل می کند، که هدف الگوی آن 0.68 دلار است.

XRP/USDT نمودار روزانه
XRP/USDT نمودار روزانه

برعکس، اگر قیمت ریپل در سطوح پایین تر ادامه یابد و به زیر خط حمایت بشکند، نشان می دهد که گاوها تسلیم شده اند. ممکن است این جفت ارز تا سطح حمایت 0.46 دلار سقوط کند.

تجزیه و تحلیل قیمت دوج کوین

خرید و فروش دوج کوین پی98

گاوها در تلاش برای حفظ دوج کوین بالاتر از میانگین متحرک هستند، که نشان می دهد خرس ها در هر بهبودی جزئی در حال فروش هستند. اگر قیمت دوج کوین به زیر SMA 50 روزه یعنی 0.15 دلار برسد، جفت ارز DOGE/USDT می تواند تا 0.14 دلار کاهش یابد. این سطح ممکن است به عنوان یک سیگنال صعودی عمل کند،که اگر شکسته شود،می تواند قیمت دوج کوین را تا حمایت 0.12 دلار افزایش دهد.

DOGE/USDT نمودار روزانه.
DOGE/USDT نمودار روزانه.

تحلیل قیمت تن کوین

تون کوین (TON) به معاملات نزدیک به میانگین متحرک ادامه می دهد که نشان دهنده عدم خرید یا فروش توسط تریدرها است. میانگین متحرک نمایی 20 روزه ، 6.39 دلار را نشان میدهد و اندیکاتور مقاومت نسبی  RSI نزدیک به نقطه میانی نشان می دهد که قیمت تون کوین بین 4.72 دلار و 7.67 دلار در نوسان است. ممکن است این نوسان تا چند روز دیگر هم ادامه داشته باشد. اگر قیمت به زیر 6 دلار برسد، خرسها میتوانند سودهای کوتاه مدت به دست بیاورند. جفت  ارز TON/USDT می تواند به 4.72 دلار کاهش یابد.

TON/USDT نمودار روزانه
TON/USDT نمودار روزانه

از طرفی، صعود به بالای 6.73 دلار نشان می دهد که گاوها دوباره در بازار فرمانروایی میکنند. ممکن است جفت ارز به همین دلیل  به 7.67 دلار صعود کند.

از طرف دیگر، اگر قیمت به 0.14 دلار بازگشت، نشان دهنده تقاضا در سطوح پایین تر خواهد بود. سپس ممکن است این جفت ارز برای مدتی بین 0.14 تا 0.18 دلار تثبیت شود. شکستن و بسته شدن بالای 0.18 دلار، درهای رالی را به  سمت 0.21 دلار باز می کند.

خرید و فروش شیبا پی98

تحلیل قیمت شیبا اینو

شکست گاوها در تحت فشار گذاشتن شیبا اینو برای رسیدن به بالای مقاومت 0.000030 دلاری منجر به عقب نشینی به میانگین متحرک نمایی 20 روزه یعنی سطح 0.000025 دلار شده است. اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، جفت ارز می تواند تا 0.000033 دلار و پس از آن تا 0.000039 دلار افزایش یابد.

SHIB/USDT نمودار روزانه.
SHIB/USDT نمودار روزانه.

برعکس، اگر قیمت پایین تر از این سطح  ادامه یابد و به زیر خط حمایت بشکند، این نشان می دهد که خرس ها در حال تلاش برای بازگشت هستند. سپس ممکن است جفت ارز به 0.000018 دلار سقوط کند، جایی که خریداران احتمالا وارد عمل خواهند شد.

خرید و فروش کاردانو پی98

تحلیل قیمت کاردانو

کاردانو در سطوح پایین تر ادامه داد و به خط حمایت از الگوی مثلث متقارن رسید. انتظار می رود که گاوها به طور ویژه از این سطح دفاع کنند. اگر قیمت از خط حمایت جهش کند و بالاتر از میانگین های متحرک باشد، نشان می دهد که جفت ارز ADA/USDT ممکن است مدت بیشتری در داخل مثلث باقی بماند. شکستن و بسته شدن در بالای مثلث می تواند یک حرکت صعودی قوی به سمت 0.62 دلار آغاز کند.

ADA/USDT نمودار روزانه
ADA/USDT نمودار روزانه

از طرف دیگر، اگر قیمت کاهش یابد و به زیر خط حمایت سقوط کند، این نشان می‌دهد که عدم قطعیت به نفع خرس‌ها برطرف شده است. این می تواند حرکت نزولی را به سمت حمایت بعدی در 0.35 دلار آغاز کند.

تحلیل قیمت آوالانچ

توکن آوالانچ در چند روز گذشته بین 29 تا 40 دلار محدود شده است، که نشان دهنده تعادل بین عرضه و تقاضا است. اگر قیمت اوالانچ به زیر میانگین متحرک ساده SMA 50 یعنی به سطح 36 دلار برسد، خرس ها تلاش خواهند کرد جفت ارزAVAX/USDT  را به سمت پایین بکشند. حمایت قوی در 29 دلار احتمالاً خرید قوی گاوها را به خود جلب می کند و این جفت ارز  را برای مدت بیشتری در محدوده نگه می دارد.

AVAX/USDT نمودار روزانه
AVAX/USDT نمودار روزانه

حرکت جهت دار بعدی احتمالاً پس از شکستن قیمت به بالای 42 دلار یا کمتر از 29 دلار آغاز می شود. اگر قیمت آوالانچ از سطح 42 دلار خارج شود، این جفت ارز ممکن است تا 50 دلار افزایش یابد. از جنبه نزولی، شکست به زیر 29 دلار میتواند جفت ارز را به 20 دلار کاهش دهد.

منبع: کوین تلگراف

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments