تاثیر جام جهانی در ارزهای دیجیتال | چه ارزهایی تحت تاثیر جام جهانی در سال 2022 افزایش می یابند؟

تاثیر جام جهانی در ارزهای دیجیتال | چه ارزهایی تحت تاثیر جام جهانی در سال 2022 افزایش می یابند؟

بسیاری از سرمایه گذاران شروع به توجه به ارزهای دیجیتال کرده اند. مجموع ارزش بازار تمام ارزهای رمزنگاری شده، اقتصادهای بزرگی مانند کانادا را از بین می برد. اگرچه برخی از تحلیلگران گفته اند که این غیرقابل دوام است، اما بسیاری انتظار دارند که بازارهای ارزهای دیجیتال به رشد ارزش و محبوبیت خود ادامه دهند.
اما حتی اگر یک سرمایه‌گذار با تجربه هستید که به ارزهای دیجیتال علاقه‌ای ندارید، جام جهانی 2022 می‌تواند برای شما یک تغییر دهنده بازی باشد.
چرا؟ زیرا جام جهانی فوتبال یکی از بزرگترین رویدادهای ورزشی روی کره خاکی است. بسیاری از مردم در این رویداد توجه خود را از فوتبال به رمز ارز معطوف می کنند. این نشان می دهد که علاقه و فعالیت در اطراف ارز دیجیتال افزایش می یابد و باعث می شود بسیاری از مردم برای اولین بار در معرض آن قرار گیرند و نمی توان گفت که چگونه واکنش نشان می دهند.
اگر روندهای قبلی یک معیار باشد، می توانیم انتظار افزایش ناگهانی علاقه سرمایه داران را بعد از هر مسابقه داشته باشیم. با بیش از 200 مسابقه که فقط طی دو ماه در 12 شهر با 12 تیم مختلف درگیر برگزار می شود، می توانید تصور کنید که چقدر علاقه جدید می تواند وجود داشته باشد! این چیزی نیست که بخواهید از دست بدهید!

چگونه جام جهانی بر قیمت ارزهای دیجیتال تاثیر می گذارد؟

چگونه جام جهانی بر قیمت ارزهای دیجیتال تاثیر می گذارد؟

شاید نام کشور میزبان جام جهانی 2022 قطر را نشنیده باشید. این کشور کوچک خاورمیانه ای است که در دنیای ارزهای دیجیتال موج می زند. ممکن است تعجب کنید که آیا این رویداد می تواند بر قیمت ارزهای دیجیتال تأثیر بگذارد یا خیر. به این دلیل است که قطر قبلاً قوانین ارزهای دیجیتال را پیش‌نویس کرده است. بنابراین در ادامه برخی از دلایل تاثیر جام جهانی بر ارزهای دیجیتال را بررسی خواهیم کرد.

برگزاری جام جهانی در یک کشور طرفدار رمز ارز

قطر به دلیل ذخایر گاز طبیعی خود یکی از ثروتمندترین کشورهای روی زمین است، اما اخیراً برای تبدیل شدن به یک رهبر در مقررات رمزنگاری خبرساز شده است. این کشور وایت پیپری را منتشر کرد و در آن قوانینی را ارائه کرد که مشارکت مردم در ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین را آسان تر می کند.

این علیرغم نگرانی‌های سایر کشورها در مورد مسائل امنیتی و شفافیت ارزهای دیجیتال بود. کشورهای کوچک‌ تری مانند موریس نیز تلاش کرده‌اند در مقررات ارزهای دیجیتال رهبران جهانی باشند، حتی اگر خودشان ادعایی در مورد ذخایر گاز طبیعی نداشته باشند.

🔺کدام ارزهای دیجیتال همزمان با جام جهانی پامپ می شوند؟🔺

قوانین مرتبط با ارزهای دیجیتال

قطر نگرش استقبال از ارزهای دیجیتال دارد، زیرا دولت نمی‌خواهد مانع رشد این صنعت ارز دیجیتال شود. علاقه این کشور به فناوری بلاک چین و ارزهای دیجیتال بسیار آشکار است. حتی در همه جا بیلبوردهایی وجود دارد که مضمون آنها نشان می دهد در این کشور بسیار از ارزهای دیجیتال استقبال می‌شود. به نظر می رسد آنها می دانند که با فناوری بلاک چین چه می کنند و همه چیز به خوبی پیش می رود.

آشنایی و افزایش علاقه گردشگران بر کریپتو

با نزدیک شدن به جام جهانی، قطر تصمیم گرفته است تا گردشگری را افزایش دهد و همچنان در صدر مسابقات باشکوه باقی بماند. در حالی که این امر شلوغی را در شهر افزایش می دهد، همچنین فرصتی منحصر به فرد برای ارزهای رمزنگاری شده برای افزایش پذیرش و تأثیرگذاری بر آینده ارز فراهم می کند.

قطر مرکز مبادلات ارزهای دیجیتال است و بسیاری از شرکت‌ها فروشگاه خود را برای تسهیل تراکنش‌ها راه‌ اندازی می‌کنند. آنها انقدر محبوب شده اند که به دلیل سفته بازی توسط کسانی که هیچ سهم واقعی در آنها ندارند، قیمت ها را تحت تاثیر قرار دادند.

توسعه زیر ساختی

جام جهانی 2022 قرار است در قطر برگزار شود و محل یک پروژه زیرساختی عظیم است که از هزاران نفر از سراسر جهان استفاده خواهد کرد.

در حالی که جام جهانی 2022 عمدتاً در شهر دوحه پایتخت قطر برگزار می شود، همچنین برنامه هایی برای مکان ثانویه در نزدیکی پایتخت به نام الوکره دارد. مکان دوم با ایجاد یک نقطه توقف که در آن طرفداران می توانند قبل از رسیدن به دوحه سفر کنند و استراحت کنند، ازدحام در سایت اصلی را کاهش می دهد.

میلیون ها نفر برای خرید بلیط جام جهانی قطر 2022 اقدام می کنند و به آنجا سفر می کنند و پول خود را خرج می کنند و هزاران نفر در توسعه زیرساخت ها مشارکت دارند.

جزئیات خاصی در مورد اینکه چه نوع پیشرفت های تکنولوژیکی این رویداد را همراهی خواهد کرد، وجود ندارد. با افزایش استفاده از ارزهای دیجیتال در اطراف قطر، می تواند به رشد اقتصادی قابل توجهی منجر شود. جالب توجه است که حقوق ها با استفاده از ارز دیجیتال در برخی از نقاط کشور پرداخت می شود.

تاثیر هجوم ناگهانی افراد بر قیمت ارزهای دیجیتال

در تلاش‌های خود برای ساخت استادیوم‌های جام جهانی، گزارش‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد چندین شرکت ساختمانی به کارمندان خود با ارز رمزنگاری شده پرداخت می‌کنند. سپس کارگران آزادند که با این پرداخت ها هر کاری که می خواهند انجام دهند. با این حال، از آنجایی که ارزهای رمزپایه در عرضه محدود هستند و در نتیجه هنگام افزایش تقاضا مستعد افزایش شدید قیمت هستند، بسیاری این پول را به جای نگه داشتن پول نقد یا ارز فیات مانند دلار، در ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری می کنند.

سخت است که متوجه نشدیم این هجوم چقدر می تواند بر بازار ارزهای دیجیتال تأثیر بگذارد. اگر تنها درصد کمی از این کارگران خرید ارزهای دیجیتال را انتخاب کنند، هنوز میلیون ها دلار بیشتر از آنچه تصور می کنید وارد بازار می شود. این امر باعث می شود که قیمت ارزهای دیجیتال اصلی از جمله بیت کوین و سایر رمز ارزها به شدت افزایش یابد.

پروژه های ورزشی فعال در صنعت ارزهای دیجیتال 

پروژه های ورزشی فعال در صنعت ارزهای دیجیتال 

جام جهانی فوتبال 2022 در زمستان برگزار خواهد شد اما تبلیغات و بازاریابی های آن از مدت ها پیش شروع شده است. علاوه بر پلتفرم های مختلف ورزشی فعال در صنعت رمز ارز و توکن های طرفداری گوناگون، ارز دیجیتال رسمی جام جهانی قطر نیز به بازار ارائه شده است.

توکن جام جهانی قطر – ارز FWC

توکن جام جهانی (FWC) بر پایه زنجیره هوشمند بایننس است و اولین بار در دهم مارس 2022 برای خرید و فروش به بازار عرضه شد. مانند سایر ارزهای دیجیتال دیگر، ارز FWC نیز در تمامی صرافی های دیجیتال معتبر مثل بایننس قابل خریداری است. با استفاده از این توکن می توانید بلیط جام جهانی را خریداری کنید، هتل رزرو کنید، در لاتاری ها و شرط بندی های فوتبالی شرکت کنید و نیز از سایر خدمات مربوط به جام جهانی بهره ببرید. 

در مورد سرنوشت این توکن پس از اتمام رویداد جام جهانی باید گفت، طبق وایت پیپر آن، این توکن به X 2026 TOKEN تغییر نام خواهد داد و تبدیل به ارزی می شود که در فناوری های ورزشی مثل AVR و سیستم EPTS قابل استفاده است. 

ارز چیلیز

Socios.com یک برنامه ورزشی غیرمتمرکز است که می‌خواهد طرفداران فوتبال را به باشگاه‌هایشان نزدیک‌تر کند. این به‌عنوان اولین پلتفرم رای‌ دهی و پاداش در جهان که توسط فناوری بلاک چین طراحی شده است، دارای ویژگی های منحصر به فردی است. پلتفرم Socios برای تلفن همراه هم در دسترس است و می توانید آن را در گوگل پلی و اپ استور دانلود کنید.

همچنین ارز رسمی این پلتفرم چیلیز (CHZ) نام دارد که به طرفداران تیم های ورزشی قابلیت خرید توکن های NFT ویژه Socios  را می دهد تا از این طریق از تیم و ستارگان ورزشی مورد علاقه خود حمایت کنند. حق مشارکت در در تصمیم گیری های خاصی که توسط تیم مورد علاقه تان انجام می شود، مانند طرح‌های جدید لباس، آهنگ‌های جشن پیروزی و نام استادیوم‌ بستگی به میزان توکن CHZ که نگهداری می کنید، دارد. 

جمع بندی

به طور کلی، جام جهانی تاثیر زیادی بر بازار ارزهای دیجیتال خواهد داشت. اگرچه رویدادهای دیگری مانند رد ETF بیت کوین توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار، بر بیت کوین تأثیر می گذارد، اما هیچ چیز به اندازه جام جهانی روی قیمت ارزهای دیجیتال تأثیرگذار نبوده است.

می توان حدس زد که در ژوئن یا ژوئیه سال 2022 شاهد افزایش دیگری در قیمت ارزهای دیجیتال خواهیم بود، زمانی که افراد بیشتری از ارزش ارزهای دیجیتال و سرمایه گذاری روی آن آگاه باشند. همچنین می توان تصور کرد که هجوم افراد جدیدی به بازار ارزهای دیجیتال به دلیل علاقه آنها به فوتبال و سایر ورزش های مرتبط وجود خواهد داشت.

همچنین ممکن است این روند رو به افزایش در سراسر سال 2022 ادامه یابد. با افزایش علاقه سرمایه گذاران خرده فروشی و پوشش رسانه ای بیشتر در مورد بیت کوین، افزایش قیمت ثابت می تواند در این دوره اتفاق بیفتد. این می تواند منجر به یک رالی بزرگ دیگر تا مارس 2023 شود، زمانی که آماده سازی بعدی برای جام جهانی آغاز می شود.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

3.3 6 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
مهدی
مهدی
1 سال قبل

CHZ

mahdi
mahdi
1 سال قبل

minifootball#