علت به تعویق انداختن هاردفورک واسیل چیست؟ | مشکلات شبکه آزمایشی ADA

علت به تعویق انداختن هاردفورک واسیل چیست؟ | مشکلات شبکه آزمایشی ADA

به گفته بنیانگذار چارلز هاسکینسون، که به دنبال پایان دادن به این مناقشه است، مسائل مربوط به هارد فورک واسیل کاردانو “بسیار آسیب رسان” بوده است.

بنیانگذار کاردانو، چارلز هاسکینسون، به رد ادعاها مبنی بر اینکه شبکه آزمایشی کاردانو “به طرز فاجعه باری شکست خورده است” ادامه داده و این به معنای نیاز به انجام هاردفورک واسیل است که مدت ها به تاخیر افتاده است.

در یک تاپیک توییتری در 21 آگوست، هاسکینسون ناامیدی خود را در مورد برخی از ویدیوهایی که ادعا می‌کرد شبکه آزمایشی کاردانو دارای یک مشکل “فاجعه‌ بار” است، به اشتراک گذاشت که از یک موضوع در 19 اوت از آدام دین، توسعه‌ دهنده اکوسیستم کاردانو نشات می‌گیرد.

توسعه‌ دهنده ادعا کرد که شبکه آزمایشی به‌ دلیل یک باگ کشف‌ نشده در نود v 1.35.2 که فورک های ناسازگاری را ایجاد می‌کند، «به‌طور فاجعه‌باری با شکست مواجه می شود».

به دنبال این باگ، ارز کاردانو نسخه جدید خود، v1.35.3 را در دو شبکه آزمایشی جداگانه منتشر کرد. با این حال، Dean اشاره کرد که از آنجایی که اکثر اپراتورها برای شبیه سازی هارد فورک واسیل به نسخه 1.35.2 ارتقا یافته اند، نسخه 1.35.3 نیز با شبکه آزمایشی اصلی “ناسازگار و ناتوان از همگام سازی” است و این دو شبکه آزمایشی “بدون سابقه بلاک” هستند. 

با این حال، هاسکینسون استدلال کرده است که مشکل کدنویسی یافت شده در آن نسخه گره در به روز رسانی 1.35.3 حذف شده است، و ناامیدی خود را از اینکه آزمایش بیشتر منجر به تاخیر بیشتر در هارد فورک می شود، به اشتراک می گذارد:

البته ما به عنوان یک جامعه می‌توانیم راه‌اندازی Vasil را چند ماه به تعویق بیندازیم تا کدی را که قبلاً ده‌ها بار آزمایش شده و در حال اجرا است، دوباره آزمایش کنیم. آیا این برای همه توسعه دهندگان DApp که تقریباً یک سال است منتظر این به روز رسانی هستند ارزش دارد؟

در جریان هر چیزی میخواهید از من بپرسید در روز جمعه، هاسکینسون همچنین گفت که یک “روایت غیرمنصفانه” در اطراف Cardano و مشکلات شبکه آزمایشی آن وجود دارد که او آن را “فوق العاده خورنده و آسیب‌ رسان” خواند.

شما نمی توانید یک شبکه آزمایشی شکست خورده را با شبکه اصلی ترکیب کنید زیرا شبکه های آزمایشی همیشه در این صنعت ساخته و نابود می شوند. این نکته آنهاست. […] آنها به هیچ وجه به خود کاردانو آسیب نمی رسانند.

وی افزود که یکی از نتایج هارد فورک واسیل، فرآیند حکمرانی جدید و ساختارهای فراگیرتر خواهد بود که منجر به “کد مفیدتر” و “توسعه سریعتر” خواهد شد.

“لحظه هایی که به ما فرصتی برای تغییر و رشد می دهد. بیایید Vasil را با هم به پایان برسانیم و سپس به سطح بالاتری برویم و برخی از ایرادات اصلی پروژه را برطرف کنیم تا کاردانو نیز بتواند به سطح بعدی خود برسد.”

هارد فورک واسیل چندین بار در سال جاری به تعویق افتاده است که آخرین مورد آن در پایان ماه جولای به دلیل مشکلات شناسایی شده در شبکه آزمایشی است. با این حال، هاسکینسون در طول AMA گفت که خوشبین است که هارد فورک Vasil “به زودی” راه اندازی شود. 

فاکتورهای منحصر به فرد وجود دارند، کار کرده‌اند، کاملاً آزمایش شده‌اند، و درجه بالایی از اعتماد به آنها وجود دارد. دلیلی وجود ندارد که فوراً از خط پایان عبور نکند.

قیمت کاردانو در روز دوشنبه 0.44 دلار است که از هفته گذشته 19٪ کاهش داشته است.

منبع: کوین تلگراف

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments