ارز OVR چیست؟ | بررسی نحوه عملکرد و ویژگی های بازی او وی ار

ارز OVR چیست؟ | بررسی نحوه عملکرد و ویژگی های بازی او وی ار

ارز دیجیتال OVR، پلتفرمی مبتنی بر تکنولوژی های واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR) است که بر بستر بلاک چین اتریوم ساخته شده است. این پروژه زمین‌های OVRLand را ارائه کرده است. به این شکل دیگر هر کسی می‌تواند جهان متاورس را تجربه کند. علاوه بر این، کاربران می‌توانند تجربیات واقعیت مجازی خود را از طریق بازار OVR به فروش برسانند و درآمد کسب کنند.

ارز دیجیتال OVR چیست؟

ارز OVR، یک توکن ERC-20، یک پلتفرم متن‌باز، مبتنی بر واقعیت افزوده و در مقیاس جهانی است که یک زیرساخت غیرمتمرکز را بر بستر شبکه بلاک چین اتریوم ایجاد کرده است. کاربرانی که در مدیریت اکوسیستم بازی OVR مشارکت می کنند، می توانند توکن OVR را به عنوان پاداش دریافت کنند و به این ترتیب، درآمد غیر فعال داشته باشند. کاربران در صورتی که این توکن را داشته باشند می توانند زمین های OVRLand را خریده، اجاره داده یا به فروش برسانند. همچنین، می‌توانند با استیک کردن توکن OVR، پاداش دریافت کنند.

علاوه بر این، کسانی که محتوای واقعیت افزوده و واقعیت مجازی را تولید می کنند، می‌توانند در قبال محتوایی که تولید می کنند، توکن‌ OVR دریافت کنند. اگر کاربران این توکن چند کاربردی را داشته باشند، می‌توانند به نودهای OVR رای دهند.

بازی OVR چیست؟

OVR یک جهان دیجیتالی و مجازی است که کل کره زمین را پوشش می‌دهد. 1.6 تریلیون زمین شش‌ضلعی منحصر به‌فرد به نام OVRLand، جهان OVR را درست کرده اند. در این پلتفرم، شما می توانید به خرید و فروش زمین های OVRLand پرداخته و از این طریق کسب درآمد کنید.

بازی OVR، دنیای فیزیکی و دنیای مجازی را در کنار هم قرار داده و ابزارهای لازم را فراهم می کند تا کاربران بتوانند در تعامل و ارتباط با یکدیگر باشند.

فناوری OVR، با موبایل و عینک‌های هوشمند سازگار است. بنابراین، بازی OVR تجربه جدیدی از واقعیت افزوده را برای گیمرهای بازهای دیجیتال، تولیدکنندگان محتوا، هنرمندان، طرفداران آنها و کاربران ارائه می‌کند.

بازی OVR از دو پروتکل بسیار مهم استفاده می‌کند:

🔰پروتکل اتریوم که یک لایه اولیه را برای بازی OVR فراهم کرده است. توکن OVR نیز روی بلاک چین اتریوم اجرا می‌شود.

🔰سیستم فایل بین سیاره‌ای (IPFS)؛ یک سیستم توزیع فایل همتابه‌همتا و غیرمتمرکز است که بازی متاورسی OVR برای ذخیره‌سازی غیرمتمرکز تجربیات بازی از آن استفاده می‌کند.

زیرساخت غیر متمرکز بازی OVR دنیای واقعی و مجازی را از طریق واقعیت افزوده ادغام کرده و یک بعد جدید را ایجاد کرده که در آن همه چیز امکان پذیر است. 

نحوه عملکرد توکن OVR 

نحوه عملکرد توکن OVR 

توکن OVR بستری را فراهم می کند تا هنرمندان بتوانند راحت تر با طرفدارانشان در تعامل باشند و در عین حال، تجربه‌ای از یک دنیای مبتنی بر واقعیت افزوده (ترکیبی از واقعیت موجود و اطلاعات تولید شده توسط کامپیوتر) را برای آنها فراهم می‌آورد.

توکن OVR و نودهایی که برای آن تعریف شده (OVRNodes) از بازی متاورسی OVR محافظت می‌کنند.

گذشته از این نودهای OVR موظفند تا رفتار اعضای جامعه را در کل اکوسیستم بازی او وی ار زیر نظر داشته باشند.

نودهای OVR

همانطور که در بالا نیز به آن اشاره کردیم، این نودها مسئول محافظت از بازی متاورسی OVR هستند. آنها دارایی‌های مبتنی بر واقعیت افزوده و واقعیت مجازی را در این اکوسیستم میزبانی می کنند. این نودها یک شبکه IPFS را تشکیل می‌دهند که برای پردازش و اجرای تراکنش‌ها مفید هستند. نودهای OVR نیز مانند بیشتر مدل‌های اعتبارسنجی، برای مشارکت در این شبکه، ارز OVR پاداش می‌گیرند.

حداقل توکن مورد نیاز برای اجرای یک نود OVR، پانصد ارز OVR است. با این حال، آن دسته از گیمرهای بازی OVR که مایلند از این اکوسیستم حمایت کنند، اما فضای ذخیره‌ سازی، پهنای باند یا حداقل توکن مورد نیاز را ندارند و نمیتوانند یک نود OVR را مستقیما اجرا کنند، می‌توانند توکن‌های OVR خود را استیک کنند. با این کار، هولدرها می توانند در مدیریت این اکوسیستم و رای‌گیری‌ها مشارکت داشته باشند.

نودهای OVR بر اساس دو معیار اصلی امتیاز می گیرند:

  1. تعداد کل توکن‌های OVR که به طور مستقیم و غیرمستقیم روی نود قرار می‌گیرند.
  2. منابع (پهنای باند، فضای ذخیره سازی و …) که نود آنها را مستقر کرده است.
برنامه های پلتفرم OVR و کسب درآمد از آن‌ها

برنامه های پلتفرم OVR و کسب درآمد از آن‌ها

برنامه OVR برای سیستم عامل‌های گوگل و iOS (آیفون) عرضه شده است. شما میتوانید با نصب این برنامه وارد بازی متاورسی OVR شده و درآمد غیرفعال کسب کنید. این برنامه ها به شرح زیر است:

جستجوی صندوق‌های گنج در پلتفرم ارز OVR

یکی از گزینه‌هایی که در پلتفرم OVR وجود دارد، جستجوی صندوق‌های گنج است. در بازی محبوب و مبتنی بر واقعیت افزوده پوکمون گو (Pokémon Go) نیز همین برنامه پیاده شده است. در صندوق‌های گنج، توکن OVR وجود دارد. در صورتی که این صندوق‌ها را پیدا کنید، توکن‌های موجود در آنها به شما تعلق می گیرد.

خرید و فروش زمین در OVRLand

خرید و فروش و اجاره زمین های OVRLand در این پلتفرم نیز یکی از برنامه هایی است که کسب درآمد کاربران را امکان پذیر می کند. این زمین‌ها، توکن‌های غیرقابل تعویضی (NFT) هستند که با استاندار ERC-721 ایجاد شده‌اند.

 این بازی برای اینکه در شبکه اتریوم ازدحام ایجاد نشود و به منظور کاهش هزینه گس اتریوم، از سایدچین XDai برای پردازش تراکنش‌های OVRLand استفاده می کند.علاوه بر این ساید چین XDai از امنیت شبکه اتریوم نیز بهره می‌برد.

کاربران برای اینکه بتوانند دارایی‌های خود را از XDai به بلاک چین اتریوم منتقل کرده و آن‌ها را در بازارهای NFT به فروش برسانند، از قراردادهای پل هوشمند (Smart Bridge Contracts) استفاده می کنند.

برنامه های زنده در پلتفرم OVR

در حال حاضر کاربران می توانند فناوری بلاک چین را با واقعیت افزوده ترکیب کنند و به این ترتیب برنامه های هنرمندان مورد علاقه خود را به طور زنده در خانه به تماشا بنشینند.

هنرمندان با کمک فناوری واقعیت افزوده پلتفرم OVR می توانند به صورت آنی و با جزئیات بسیار دقیق محتوای خود را ضبط و بازتولید کنند و سپس، برای طرفداران خود پخش کنند. بنابراین، کسانی که در رویدادهای زنده OVR شرکت می کنند، احساس می کنند که هنرمند مورد نظرشان به طور مستقیم برای او اجرا می‌کند. علاوه بر این، هنرمندان هم می‌توانند به شیوه‌ای بسیار امن‌تر و صمیمی‌ تر از یک کنسرت واقعی، مستقیماً با طرفداران خود تعامل داشته باشند.

رویدادهای زنده OVR نیز مانند کنسرت‌های دنیای واقعی، بلیط‌ ورودی نیاز دارند که کاربران باید برای خرید آن‌ها توکن‌ OVR داشته باشند.

علاوه بر این، اگر طرفداران بلیط‌های امتیاز دار تهیه کنند، حقوق انحصاری به دست می آورند مانند تعامل با هنرمند، ضبط آن برنامه برای اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی یا فرصت عکس‌ گرفتن با هنرمند مورد علاقه شان. 

بازار OVR

 بازار OVR یا به عبارتی OVRMarket، محل معامله و خرید و فروش زمین‌های OVRLand است. شما می توانید با استفاده از توکن بومی این پلتفرم (توکن‌ OVR) به خرید و فروش زمین ها پرداخته، در مزایده‌های OVRLand شرکت کرده و کسب درآمد کنید.

البته قبل از هر چیز، کاربران باید یک حساب کاربری در یک کیف پول مانند متامسک (MetaMask) ایجاد کنند و آن را به بازار OVR متصل نمایند. به این ترتیب، در صورتی که کاربر در یک مزایده برنده شود، می تواند هزینه های زمین را از کیف پول خود پرداخت کند.

مالکان زمین های مجازی OVRLand می‌توانند به بازار OVR مراجعه کرده و از تجربیات ارزشمند دیگران برای بهبود زمین خود، استفاده کنند.

زمین‌های OVRLand

زمین‌های OVRLand

همانطور که گفتیم، در بازی متاورسی OVR در حدود 1.6 تریلیون زمین OVRLand به شکل شش‌ضلعی وجود دارد. حال این سوال پیش می آید که چرا این زمین ها به شکل شش ضلعی هستند؟ 

علت اینکه تیم توسعه دهنده این پلتفرم شکل شش‌‌ضلعی را برای پوشاندن سطح کره زمین انتخاب کرده اند این است که شش‌ضلعی بیشترین ضلع را دارد و در نتیجه، کاربر بیشترین تعداد همسایه را در کنار زمین خود خواهد داشت. به این شکل کاربران تعامل بیشتری با همسایه‌های خود دارند.

زمین‌های OVRLand توکن های ان اف تی منحصربه‌ فردی هستند که با استفاده از استاندارد ERC-721 ایجاد شده‌اند.

سخن پایانی

بازی متاورسی OVR، بخش عظیمی از تجربیات را ارائه می دهد که مبتنی بر واقعیت افزوده و واقعیت مجازی هستند. کاربرانی که این بازی درآمدزا را نصب کرده و انجام می دهند در کنار تفریح و سرگرمی، ارز دیجیتال OVR  را به دست می آورند.

OVR در سال 2019 راه اندازی شد و 650000 زمین مجازی را به بیش از 15000 کاربر فروخته است. در مقایسه، سندباکس 17000 مالک زمین دارد. کاربران در حال حاضر بیش از 6000 تجربه را بارگذاری کرده اند که می توانند به صورت زنده در دنیای واقعیت افزوده OVR آزمایش شوند. این اپلیکیشن بر روی اتریوم، بزرگترین بلاک چین اپلیکیشن هوشمند در صنعت ارزهای دیجیتال اجرا می‌شود و اخیراً به شبکه پالی گان (Polygon) که شبکه‌ای مشابه اما ارزان‌تر برای استفاده می باشد، گسترش یافته است.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments