فروش عکس در وبسایت شاتر استوک

فروش عکس در سایت های خارجی مانند شاتر استوک و کسب درآمد از این طریق

پیش از این به معرفی یکی از سرویس های فعال در زمینه ارائه محتوای تصویری به نام شاتر استوک و روش خرید عکس از این وبسایت پرداختیم. اما در نقطه مقابل کاربران این وبسایت می توانند افرادی باشند که آثار خود را برای کسب درآمد در این سرویس به اشتراک می گذارند. بسیاری از عکاسان در استفاده از سرویس هایی مانند شاتر استوک، می توانند درآمد های آنچنانی داشته باشند و به همین منظور در این نوشته سعی داریم تا علاوه بر معرفی شاتر استوک به عنوان یک منبع کسب درآمد برای عکاسان از طریق فروش عکس به سرویس دهندگان مشابه دیگر مانند فتولیا، آی استاک فوتو و پوند 5 بپردازیم و آموزش استفاده از این سرویس دهندگان را ارائه کنیم.

کسب درآمد از طریق فروش عکس در شاتر استوک

Shutterstock.com یک فروشگاه جهانی برای خرید و فروش عکس و ویدیوی با کیفیت بالاست. این وبسایت در سال 2003 کار خود را شروع کرد و مرکز آن در نیویورک است. بنابراین این گروه 10 سال است که به این کار مشغول می باشد و مشتریانی در سراسر جهان دارد. در حال حاضر این گروه در بیش از 150 کشور فعالیت دارد و لایسنس استفاده از تصاویر را ارائه می کند. پایه ای ترین هدف این گروه کمک به هنرمندان و خریداران است تا از این طریق به هم متصل شوند و تراکنش موفقی بینشان صورت بگیرد. دو نوع حساب کاربری (اکانت) در شاتر استوک وجود دارد؛ اکانت مشتری (Customer Account) و مشارکت کننده (Contributer Account). مشارکت کنندگان محتوای دیجیتالی که خلق کرده اند، که می تواند عکس یا ویدیو باشد، را به اشتراک می گذارند و مشتریان آن ها را می خرند.

ساز و کار شاتر استوک چیست؟

از آن جایی که نوشته آموزشی ما در رابطه با فروش عکس و ویدیو در شاتر استوک به منظور کسب درآمد است، بنابراین بر روی بخش مشارک کننده تمرکز می کنیم.

کسب درآمد از طریق عکاسی
کسب درآمد از طریق عکاسی

برای ثبت نام در شاتر استوک به عنوان مشارکت کننده بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

ثبت نام به عنوان مشارکت کننده

اما انواع محتوایی که می توانید در وبسایت شاتر استوک به فروش برسانید به شرح زیر است.

  • فروش عکس – می توانید به تعداد زیادی عکس در فرمت JPG و با حداقل 4 مگاپیکسل بفروشید. بنابراین نیاز به یک دوربین با رزولوشن بالا خواهید داشت.
  • وکتور و ایلاستریشن – می توانید علاوه بر عکس، وکتور و ایلاستریشن بسازید و در این وبسایت بفروشید. می توانید به این منظور فایل های با فرمت EPS و با حداکثر اندازه 15 مگابایت یا عکس JPG با حداقل رزولوشن 4 مگاپیکسل بفرستید.
  • ویدیو – یکی دیگر از انواع محتوایی که می تواند در شارت استوک به فروش برسد فایل ویدیویی است. ویدیو باید بین 5 تا 60 ثانیه باشد.

انواع روش کسب درآمد

شاتر استوک چندین روش برای کسب درآمد از راه فروش محتوای دیجیتال ارائه می کند.

  • دانلود روزانه – مشتریان این امکان را دارند که به صورت ماهانه عضو شوند و در طی یک مدت 30 روزه عکس های مورد نظر را دانلود کنند. هر بار که تصویر شما در چنین حالتی دانلود می شود، 25 سنت دریافت می کنید. این کیمیسیون می تواند از 25 تا 38 سنت افزایش پیدا کند.
  • دانلود در زمان تقاضا – مشتریان می توانند عضویت در زمان درخواست داشته باشند که این امکان را می دهد که تا یک سال بتوانند تصاویر را دانلود و استفاده کنند. در این مدل به ازای هر بار دانلود 1.88 دلار دریافت می کنید. همچنان که بازدید و دانلود بیشتری دریافت می کنید، میزان دریافتی هم افزایش می یابد.
  • دانلود های پیشرفته تر – مشتریان می توانند از لایسنس Enhanced Downloads استفاده کنند که به آن ها امکان دانلود تصاویر برای استفاده های تجاری را می دهد. در چنین حالتی به ازای هر دانلود 28 دلار می گیرید.
  • مشتریان جذب شده از طریق بازاریابی – با معرفی مشتریان بیشتر به شاتر استوک هم می توانید 20 درصد کمیسیون دریافت کنید.
  • یک بار دانلود – اگر تصویر شما به صورت تکی و بدون هر گونه عضویتی به فروش برسد، 20 درصد از قیمت فروش را دریافت می کنید.

نقد کردن درآمد شاتر استوک

شاتر استوک کمیسیون خوبی به افرادی که قصد کسب درآمد دارند می دهد. و به سه روش پی پل، اسکریل و چک بانکی این کمیسیون را پرداخت می کند. حداقل میزان قابل پرداخت الکترونیکی 35 دلار و برای چک های بانکی 300 دلار است. مبالغ قابل پرداخت در ابتدای هر ماه محاسبه و دو هفته بعد پرداخت می شود.

اما نقد کردن درآمد شاتر استوک برای کاربران ایرانی کار دشواری است چرا که سیستم های پرداخت بین المللی مانند پی پل امکان سرویس دهی به ایرانیان را به دلیل وجود تحریم های مالی ندارند و به همین منظور برای نقد کردن این گونه درآمد ها نیاز به یک سرویس دهنده واسط مانند Pay98 است.

نقد کردن درآمد ارزی اسکریل

نقد کردن درآمد ارزی پی پال

معرفی وبسایت فوتولیا (متعلق به ادوبی)

از نظر تبلیغات، وبسایت فوتولیا تبلیغات وسیعی انجام داده و این کار همیشه برای افرادی که انتظار کسب درآمد از طریق این وبسایت را دارند، کار خوشایندی است. البته این به این معنا نیست که همیشه سود هم تحت تاثیر این موضوع قرار می گیرد.

کمیسیون دریافتی در وبسایت فوتولیا خوب است و برای تصاویر غیر منحصربفرد 20 درصد است و می توانید امید داشته باشید که این رقم حتی به 46 درصد نیز برسد.

برای فروش های منحصربفرد، بین 35 تا 63 درصد دریافت می کنید.

معرفی وبسایت آی استاک فوتو

سرویس دهنده ای مشابه است که می توانید از طریق فروش عکس در آن کسب درآمد کنید. برای پذیرفته شدن در این وبسایت ابتدا می بایست آزمون دهید. آزمونی که از شما گرفته می شود برای تایید این است که با قوانین و جنبه های کیفی کار آشنا شوید. اگر کمی مطالعه داشته باشید، قبول شدن در این آزمون کار سختی نیست.

به محز قبول شدن در آزمون، از شما خواسته می شود که مدارک هویتی و سه تصویر از کار هلای خود را بفرستید و تا زمانی که سه تصویر شما تایید نشود به عنوان مشارکت کننده نمی توانید فعالیت داشته باشید.

معرفی وبسایت پوند 5

درآمد فروش عکس در این وبسایت هم مانند دیگر وبسایت های معرفی شده خوب است و پیش نیاز ها نیز به وضوح مشخص شده است. در خلق تصاویر، لنز دوربین تمیز، شرایط نوری خوب و تنظیم درست دوربین موارد مورد نیاز است.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
15 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
saara
saara
2 سال قبل

سایت خیلی خوبی دارید
امیدوارم موفق باشید

Soroor
Soroor
3 سال قبل

سلام توی سایت شاتر استوک به عنوان کریتور عضو شدم اما بخشی به عنوان اضافه کردن آدرس میاره که بعد از پر کردنش اکانتم را بلاک میکنه؟ چطور میشه این مورد را حل کرد؟

پرستو کاشانی
پاسخ به  Soroor
2 سال قبل

با سلام و احترام. باید یک آدرس خارجی وارد کنید.

سارا
سارا
3 سال قبل

دورود
من سعی کردم عضو بشم اما اکانتمو بعد از وارد کردن آدرس کامل
مسدود کرد
دلیلشو میدونین؟
ممنون میشم راهنماییم کنین

مهلا امامی
ویرایشگر
پاسخ به  سارا
3 سال قبل

با سلام و عرض ادب
اگر از مشخصات ایرانی برای ایجاد اکانت استفاده کنید، حساب شما مسدود خواهد شد. با این حال در این مواقع بهتر است با تیم ساپورت سایت مورد نظر در ارتباط باشید.

مریم
مریم
3 سال قبل

وقت بخیر، من توی آی استاک فتو به عنوان کانتریبیوتر پذیرفته شدم ولی داشتم روش‌های پرداخت رو نگاه میکردم یه کد مالیاتی میخواد. اون کد مالیاتی مشکلی ایجاد نمیکنه؟

احمد
احمد
4 سال قبل

از وب مانی هم ساپورت میکنند سایت های فروش عکس یا خیر

آرتین محسنی
آرتین محسنی
پاسخ به  احمد
4 سال قبل

بستگی به سایتش داره ولی تا به حال سایت فروش عکسی رو ندیدم که از وب مانی پشتیبانی کنه

بی تا
بی تا
4 سال قبل

سلام در مورد (انواع کسب در آمد در شادتر استوک )آیا «ی تونیم همزمان برای عکسمون چند روش فروش را باهم داشته باشیم ؟ آیا در زمان آپلود عکس سوالی مبنی بر انتخاب روش در آمدی خواهیم داشت ؟

احمد
احمد
پاسخ به  بی تا
4 سال قبل

سایت های فروش عکس رو چطور میشه فهمید از چه سیستم ترنسفری استفاده و پشتیبانی میکنند

آرتین محسنی
آرتین محسنی
پاسخ به  احمد
4 سال قبل

یک راهش اینه که در وبسایتشون عضو بشید و در پنل کاربری قسمت برداشت رو بررسی کنید. ممکنه در بخش سوالات متداول یا بخشی تحت عنوان Payment در وبسایتشون داشته باشند که در این باره توضیحاتی داده

کامران
کامران
5 سال قبل

سلام میشه بیشتر در مورد نقد کردن درآمد توسط pay98 توضییح بدین ؟
و اینکه موقع ثبت نام حتما باید حساب pay pal داشته باشیم یا میتونیم بعد از مدتی که مثلا درآمد به 1000 دلار رسید از طریق شما نقدش کنیم ؟

آرتین محسنی
آرتین محسنی
پاسخ به  کامران
5 سال قبل

درود، به طور کلی امکان نقد کردن درآمد از هر وبسایتی که یکی از روش های پرداختی ما رو پشتیبانی کنه امکان پذیر هست (پی پل، ویزا، مستر کارت و…) نیازی نیست، حسابی داشته باشید. برای بهتر شدن روند پاسخگویی پیشنهاد می کنم با پشتیبانی تماس بگیرید.

mrzi
mrzi
5 سال قبل

من عضو شدم ولی بلد نیستم عکسامو اپلود کنم

آرتین محسنی
آرتین محسنی
پاسخ به  mrzi
5 سال قبل

درود، پس از عضویت و تکمیل پروفایل، بالای صفحه گزینه Upload رو دارید.