تحلیل قیمت ارز 12 مرداد

تحلیل قیمت 24 بهمن 98 بیت کوین، اتریوم، ریپل، بیت کوین کش، لایت کوین، تزوس

برای اولین بار از اوایل ماه اوت 2019 ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال از 300 میلیارد دلار هم فراتر رفته است. این موضوع به خوبی نشان می دهد که افراد خوش بین بازار را در دست دارند. جالب اینجاست که نه تنها بازار رمز ارز ها با رشد زیادی رو به رو شده بلکه در سال 2020 حتی بازار بورس ایالات متحده نیز به بالاترین میزان ارزش خود در طول تاریخ رسیده است.

در حال حاضر شاخص Dow Jones در نزدیکی 29500 واحدی قرار دارد. با این همه، تام لی، مشاور و یکی از موسسان Fundstrat Global، بر این باوراست که بیت کوین این رکورد Dow Jones را خواهد شکست و تا 40000 واحد هم پیش خواهد رفت.

اقتصاد دان معروف و مدیر صرافی تجاری شیکاگو، بلوفرد پوتنام ، مجددا بیان کرد که بیت کوین یک دارایی غیر هم بسته به حساب می آید که می تواند افزونه ای ارزشمند به اوراق بهادار باشد. از آنجا که نوسانات قیمت بیت کوین بالاست، پوتنام پیشنهادی ارائه کرده مبنی بر اینکه 2%  از سرمایه خود را به بیت کوین اختصاص دهیم.

اگرچه بیت کوین همچنان بزرگترین رمز ارز مورد توجه است اما در جهشی که اخیرا شاهد آن بودیم بسیاری از آلت کوین ها هم نقش موثری در بازار داشتند. این بدان معناست که فعالان این حوزه علاوه بر بیت کوین به خرید سایر آلتکوین هایی که پتانسیل خوبی دارند روی آورده اند. آیا آلت کوین ها همچنان در این جهش مثبت پیش می روند یا بیت کوین گوی سبقت را از آنها خواهد ربود؟ با هم نمودارهای مختلف را بررسی می کنیم تا پاسخ مشخص شود.

تحلیل قیمت بیت کوین

افراد خوش بین در تلاش اند تا قیمت بیت کوین را به بالای منطقه مقاومت در 10360.89 دلار برسانند. در صورتی که موفق به انجام این کار شوند امکان رسیدن قیمت بیت کوین به خط روندی نزولی بلند مدت در 11500 دلار وجود دارد. میانگین های متحرک رو به بالا و قرار داشتن RSI در منطقه مثبت نشان دهنده قرار داشتن بازار در دست افراد خوش بین است.

در ماه های آگوست و سپتامپر سال گذشته افراد خوش بین تلاشی ناموفق در جهت رساندن قیمت بیت کوین به بالای 11000 دلار داشتند. به همین دلیل انتظار می رود تا موانعی میان سطوح فعلی قیمت و خط روند نزولی وجود داشته باشد.

با این همه اگر افراد خوش بین پیگیر ماجرا باشند و در زمان اصلاحات قیمت خرید های زیادی انجام دهند این امکان به وجود می آید که جهشی ناگهانی به بالای خط روند نزولی را شاهد باشیم. بالا تر از این سطح مقاومت اندکی در قیمت 13973.50 دلار وجود دارد که در صورت عبور از آن امکان رخ دادن آزمایش مجدد (retest) بالاترین میزان در تاریخ وجود خواهد داشت. اولین نشانه ی ضعف پایین رفتن قیمت در یک دوره ی 20 روزه ی EMA و تغییری احتمالی در این روند خواهد بود که نشان می دهد افراد بد بین در تلاش اند تا قیمت بیت کوین را به زیر 9097.15 دلار برسانند. بنابراین تریدرها می توانند دستور فروش را برای جلوگیری از ضرر در 8900 دلار صادر کنند. البته در صورتی که قیمت بالای 10360.89 دلار بماند می توان دستور فروش را در قیمت هایی بالاتری صادر نمود.

نمودار قیمت بیت کوین
نمودارقیمت بیت کوین 24 بهمن 98

تحلیل قیمت اتریوم

اتریوم توانسته مقاومت منطقه 235.75 دلار را به سادگی در هم بشکند و این نشانه ای بسیار مثبت به شمار می آید. این امر به معنای آن است که احساسات بازار به شدت به نفع افراد خوش بین است. سطح های بعدی که باید به ترتیب منتظرشان باشیم 289.221 و 318.238 دلار خواهند بود.

هم میانگین های متحرک و رو به بالا حرکت می کنند و هم RSI در منطقه ای قرار دارد که خرید زیادی انجام می شود و این دو نشان می دهند که افراد خوش بین کنترل بهتری بر بازار دارند. در زمان رشد های سریع قیمت، RSI می تواند برای مدتی طولانی در محدوده ای پر خرید قرار گیرد. بنابراین ما به شما پیشنهاد نمی کنیم که چون RSI در منطقه ای پرخریدی قرار دارد شما دیگر معامله ای انجام ندهید. چراکه هرچه RSI به مدت بیشتری در منطقه پرخرید بماند، در برابر اصلاحات قیمت نیز آسیب پذیرتر خواهد شد. پس عاقلانه است که برای جلوگیری از ضرر دستور فروش را در قیمتی نزدیک به قیمت روز مشخص کنید.

نگاه خوش بینانه ما زمانی بی اعتبار خواهد شد که اتریوم از سطوح فعلی پایین تر رود و در زیر سطح 235.70 دلار باقی بماند. در چنین شرایطی تریدرها می توانند دستور فروش مابقی دارایی خود را در 210 دلار صادر کنند.

نمودارقیمت اتریوم
نمودارقیمت اتریوم 24 بهمن 98

تحلیل قیمت ریپل

پس از چند روز دوره ی اصلاح قیمت، افراد خوش بین توانستند که قیمت XRP را به بالای خط نزولی بلند مدت ارتقاع دهند. این یک نشانه بسیار مثبت است چراکه امکان ایجاد یک روند صعودی جدید در XRP افزایش پیدا می کند. سطح مورد نظر بعدی در 0.31503 دلار خواهد بود.

ما یک الگوی “چرخش به سمت پایین” را مشاهده کردیم که یک شکست مقاومتی را در انجام داده و در بالای 0.31503 به اتمام می رسد. هدف این الگو رسیدن به قیمت 0.45538 دلار است. با این وجود مقاومت اندکی در 0.34229 دلار وجود دارد که انتظار می رود قیمت از آن فراتر برود. دیدگاه خوش بینانه ما در صورتی بی اعتبار خواهد شد که قیمت در منطقه مقاومت پیش رویش یعنی 0.31503 دلار حالتی نزولی پیدا کند و به زیر 0.26363 نزول کند. بنابراین دستور فروش خرید های انجام شده خود را می توانید در 0.26 دلار صادر کنید تا ضرر نکنید.

 نمودار قیمت ریپل
نمودار قیمت ریپل 24 بهمن 98

تحلیل قیمت لایت کوین

قیمت لایت کوین در نزدیکی سطح مقاومت پیش رویش یعنی 80.2731 دلار قرار دارد. اگر افراد خوش بین بتوانند قیمت را از این حد بالاتر ببرند با یک نشانه مثبت رو به رو خواهیم شد. سطح بعدی مورد نظر در چنین شرایطی 96.439 دلار خواهد بود که این میزان هدف الگوی “چرخش به سمت پایین” است.

میانگین های متحرک در شیب رو به بالا قرار دارند و RSI نیز در منطقه پر خریدی قرار دارد که هر دو مورد حاکی از غلبه افراد خوش بین در بازار است.

اولین نشانه ضعف نزول قیمت در یک EMA بیست روزه خواهد بود. در صورتی که قیمت به پایین تر از این سطح برود به منطقه حمایت بحرانی بعدی یعنی 66.1486 دلار بر می خورد. دیدگاه خوشبینانه ما در صورتی بی اعتبار خواهد شده که افراد بد بین بتوانند قیمت لایت کوین را از این منطقه ی حمایتی نیز پایین تر ببرند.

نمودار قیمت لایت کوین
نمودار قیمت لایت کوین 24 بهمن 98

تحلیل قیمت ایاس

EOS توانسته روند صعودی خود به سمت اولین هدف پیش رویش یعنی 6 دلار ادامه دهد. این یک وضعیت بسیار مثبت به حساب می آید. ما پیش بینی می کنیم که افراد بدبین از منطقه 6 دلار به شدت دفاع کنند. میزان RSI در عمق منطقه پر خرید قرار گرفته که این مورد هم می تواند بیانگر احتمال وقوع یک دوره اصلاح چند روزه باشد.

هرگونه بازگشت قیمتی از سطحی مقاومت پیش رو در منطقه ی 4.8719 دلار متوقف خواهد شد. اگر پس از آن قیمت از 4.8719 دلار فراتر برود افراد خوش بیان تلاش می کنند تا این روند صعودی را ادامه دهند. سطح مورد نظر بعد از 6 دلار در 7.60 دلار خواهد بود.

با این همه اگر افراد بدبین بتوانند قیمت را به زیر 4.8719 دلار کاهش دهند، میزان اصلاح قیمت ممکن است همچنان ادامه یابد و به منطقه حمایت بعدی در 4.24 دلار برسد. کاهش بیشتر قیمت از این منطقه روند را به سود افراد بد بین خواهد کرد.

تحلیل قیمت ایاس
نمودار قیمت ایاس 24 بهمن 98

تحلیل قیمت بیت کوین کش

بیت کوین کش توانست روند رو به رشد خود را حفظ کند. حال می تواند به سمت مقاومت روانی خود یعنی 500 دلار یا حتی بالاتر از آن یعنی مقاومت خط کانال صعودی در 522 دلار نیز حرکت کند.

ما پیش بینی می کنیم که افراد بد بین در بازه 500 تا 522 دلار مقاومت زیادی از خود نشان دهند. وجود RSI در عمق منطقه پرخرید نیز بیانگر این مطلب است که احتمال یک دوره اصلاح کوچک وجود دارد. به هر حال تا زمانی که قیمت در کانال صعودی باقی بماند  روند رو به رشد آن با مشکلی مواجه نخواهد شد. اولین نشانه ضعف کاهش قیمت به زیر خط حمایتی کانال صعودی خواهد بود.

  نمودار قیمت بیت کوین کش
نمودار قیمت بیت کوین کش 24 بهمن 98

تحلیل قیمت بایننس کوین

قیمت بایننس کوین در سه روز گذشته در بالای 23.5213 دلار باقی مانده که این امر تایید کننده شکست منطقه حمایتی قبلی است. حال راه افزایش قیمت تا 29 دلار باز شده است. اگه چه روند فعلی صعودی است اما قرار داشتن RSI در عمق منطقه پر خرید بیانگر احتمال وقوع یک دوره اصلاح قیمت است.

هر گونه کاهش قیمتی از سطح فعلی در محدوده 23.5213 تا 21.80 دلار متوقف خواهد شد. اگر قیمت از این محدوده بار دیگر بالاتر برود افراد خوش بین تلاش خواهند کرد تا قیمت را بار دیگر به 29 دلار و حتی سطحی مقاومت بعدی در 32 دلار برسانند.

دیدگاه خوشبینانه ما زمانی بی اعتبار خواهد شد که افراد بد بین قیمت را از محدوده مقاومت فعلی پایین تر ببرند. پس از آن تریدر ها می توانند دستور فروش را در قیمت 21 دلار صادر کنند تا از ضرر جلوگیری کنند.

نمودار قیمت بایننس
نمودار قیمت بایننس 24 بهمن 98

تحلیل قیمت تزوس

تحرکات تزوس سبب افزایش قیمت آن تا بالای 3.35 دلار شده که این میزان هدف تعیین شده شکست منطقه حمایت مثلث صعودی است. اگرچه روند صعودی همچنان ثابت مانده است اما جهش پس از شکستن منطقه حمایت مثلث، حالتی عمودی دارد. چنین جهش هایی معمولا پایدار نیستند.

سرعت زیاد این جهش سبب شده تا RSI در عمق منطقه ی پرخرید قرار بگیرد و این جا هم این مورد نشان دهنده ی احتمال وجود یک بازگشت قیمت است. بازگشت قیمت می تواند تا سطح 2.67141380 دلارادامه یابد که این میزان برابر است با 38.2 % از سطح بازگشت فیبوناچی جهش اخیر از قیمت 1.4576 تا 3.4217 دلار.

ما معتقدیم که نسبت ریسک به ریوارد (پاداش) در سطوح فعلی دارای شیبی رو به پایین است. از همین رو، تریدرها باید با دستور فروش های معقولی برای جلوگیری از ضرر، از دارایی خود نگهداری کنند و هرگز طمع نکنند.

نمودار قیمت تزوس
نمودار قیمت تزوس 24 بهمن 98

تحلیل قیمت بیت کوین SV

بیت کوین SV روند رو به رشد خود را به سمت بالاترین میزان قیمت خود در تاریخ یعنی 458.74 دلار ادامه داده است. در حال حاضر هم میانگین های متحرک آن در شیبی رو به بالا قرار دارند و هم RSI در نزدیک منطقه پر خرید قرار دارد که هر دوی این موارد به نفع افراد خوش بین است. با این وجود افراد بد بین در تلاش خواهند بود تا قیمت را در بازه 373.653 الی 411.074 دلار باقی نگه دارند که این میزان برابر است با 61.80% و 78.60% از نرخ بازگشت فیبوناچی  از قیمت بالای 458.74 دلار اخیر به 236 دلار. هر گونه بازگشتی در قیمت بیت کوین SV در منطقه 337.80 دلار مورد حمایت قرار می گیرد. پایین تر رفتن قیمت از این سطح نشان دهنده کمبود تقاضا در سطوح بالاتر است.

  نمودار قیمت بیت کوین SV
نمودار قیمت بیت کوین اس وی 24 بهمن 98

تحلیل قیمت کاردانو

افراد خوش بین قیمت کاردانو را به بالاتر از منطقه ی حمایت پیش رو در 0.065229 دلار رسانده اند. اگر آنها بتوانند این افزایش قیمت را حفظ کنند کاردانو می تواند به اولین قیمت هدف خود در 0.08 و یا حتی  0.10 دلار نیز برسد.

با این وجود این حرکت رو به رشد سبب شده تا RSI در عمق منطقه ی پر خرید قرار بگیرد، پس احتمال این وجود دارد که بازگشت قیمت کاردانو را مشاهده کنیم. اولین منطقه ی حمایت پایین تر از قیمت فعلی در 0.065229 دلار قرار دارد که اگر قیمت در این سطح جهش داشته باشد احتمال افزایش آن تا 0.08 دلار وجود دارد.

از سوی دیگر اگر افراد بد بین بتوانند قیمت را به زیر 0.065229 دلار بکشانند، این کاهش ممکن است تا 0.0560221 دلار نیز ادامه پیدا کند. شکست این منطقه ی حمایتی نیز سبب می شود تا وضعیت به نفع افراد بد بین پیش برود. تریدرها می توانند برای جلوگیری از ضرر دستور فروش را در 0.06 دلار صادر کنند.

نمودار قیمت کاردانو
نمودار قیمت کاردانو 24 بهمن 98

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments