omni layer چیست

omni layer ، یک لایه بالاتر از بیت کوین

شاید omni layer واژه ای نا آشنا برای شما باشد اما یکی از پروتکل های مهم روی بلاک چین است. omni layer که پیشتر با نام mastercoin شناخته می شده است یک پروتکل ارز دیجیتال است که هدف از ایجاد آن ، امکان انجام تراکنش های پیچیده رمز نگاری شده است. امنی لایر ارتباط بسیار نزدیکی با بیت کوین دارد. در این مقاله قصد داریم به بررسی اهمیت امنی لایر برای بیت کوین بپردازیم و به این سوال پاسخ دهیم چرا ارز تتر (SDT) با امنی لایر مرتبط است؟

برای فهم بیشتر ارتباط امنی لایر و بیت کوین به مثال زیر توجه کنید:

اگر با مفهوم HTTP آشنایی داشته باشید می دانید که Hyper Text Transfer Protocol پروتکلی است که برای ایجاد ارتباط، دریافت، و ارسال داده ها بین سرور و کلاینت استفاده می شود. HTTP از پروتکل TCP/IP برای بستن پلی میان سرور و کلاینت استفاده می کند. TCP/IP در اینجا مانند بیت کوین است و HTTP نقش omni layer را دارد.

تعریف Omni Layer

امکان انجام معاملات به کمک توکن در بلاک چین بیت کوین و سایر ارز های دیجیتال از طریق پروتکل omni layer مقدور است. امنی لایر آینده ارز های دیجیتال است چرا که بالاترین و اصلی ترین لایه برای دنیای رمز ارزها محسوب می شود.

به کمک شبکه omni layer شما می توانید بر روی شبکه بیت کوین، ارز بفرستید، دریافت کنید و به انجام معاملات خود بپردازید. این شبکه کاربردی و مهم اولین بار در سال 2012 توسط J.R.Willet مطرح شد. وایت پیپر این شبکه در ژانویه همان سال تحت نام mastercoin منتشر شد. در وایت پیپر این شبکه آمده است که امنی لایر پایه و اساس پروتکل بیت کوین باشد اما در ساختار آن تغییری ایجاد نکند.

در سیزدهم جولای 2013 امکان خرید مستر کوین فراهم شد. کاربران می توانستند با ارسال بیت کوین، مستر کوین بخرند. حجم مستر کوین خریداری شده با بیت کوین در آن زمان حدود 500 هزار دلار براورد شده بود. با استقبال مردم از مستر کوین، کوین مارکت کپ در سال 2014 ای ارز را هفتمین ارز بزرگ دنیا معرفی کرد.

اما این تنها اولین و اخرین نقطه اوج مستر کوین بوده است. شرکت Maidsafe در سال 2014 سرمایه مسترکوین را جذب کرد و این گونه شد که روند نزولی برای رشد منفی مسترکوین رقم خود. کل سرمایه مستر کوین در ان سال به 5.5 میلیون دلار کاهش پیدا کرد.

اندکی بعد نام مستر کوین به امنی Omni تغییر یافت .

تفاوت omni layer و بیت کوین در چیست؟

امنی لایر برای بیت کوین به عنوان یک کیف پول اختصاصی عمل می کند اما توصیه می شود اگر شما یک تریدر حرفه ای هستید برای نگهداری بیت کوین از کیف پول پیش فرض بیت کوین استفاده کنید. مناسب است از کیف پول omni layer برای معامله های امنی لایر استفاده شود.

امنی لایر از چه ارز هایی پشتیبانی می کند؟

مهمترین ارزی که بر روی امنی لایر فعالیت می کنند ارز تتر USDT است. در حال حاضر coinomi از USDT و OMNI پیشتیبانی می کند.

تتر و کیف پول کوینومی

پیشتر بیان کردیم که کیف پول coinomi قابلیت ذخیره سازی تتر را دارد. این کیف پول از ورژن های متفاوت تتر پشتیبای می کند. برای اضافه کردن توکن های متفاوت از تتر بر روی کیف پول از گزینه “add token” استفاده میشود. به عنوان مثال ترون ورژن دیگری از تتر در کوینومی ذخیره می شود.

در ادامه به بررسی نحوه دریافت و ارسال تتر می پردازیم:

نحوه دریافت و ارسال تتر USDT

برای خرید Tether از آدرس تتر استفاده کنید. در نسخه امنی لایر برای اعتبار معامله مقدار اندکی بیت کوین نیز همراه با توکن تتر ارسال می شود. فراموش نکنید که توکن های یک بلاک چین مخصوص فقط قابلیت ارسال به همان chain را دارند. به عنوان مثال امکان ارسال USDT در امنی لایر به آدرس اتریوم وجود ندارد.

پس حتما به یاد داشته باشید در زمان ارسال تتر کیف پول شما بایستی اندکی بیت کوین نیز باشد و گرنه معامله با خطا مواجه می شود.

خطای کمبود موجودی بیت کوین

برای افزایش موجودی بیت کوین می توانید از روش های متفاوتی استفاده کنید. شما می توانید با پرداخت ریالی و در ازای کارمزد های مشخص و اندک نسبت به خرید بیت کوین از صرافی پی 98 اقدام به شارژ حساب خود نمایید.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments