تحلیل عملکرد بیت کوین | افزایش نرخ بهره، CPI و جنگ در اروپا

تحلیل عملکرد بیت کوین | افزایش نرخ بهره، CPI و جنگ در اروپا

تحلیلگران هشدار می‌دهند که نشانه های بدی از محرک‌های کلان روی بیت‌کوین قرار می‌گیرد و دارایی‌های ریسکی چند روز غیر قابل پیش بینی را پیش رو دارند.

بیت کوین (BTC) هفته جدیدی را در سایه یک کابوس ژئوپلیتیکی عمیق در اوکراین آغاز می کند. با رشد تلافی جویانه برای تهاجم به اوکراین و عواقب کلان اقتصادی، ارزهای رمزنگاری شده به طور کلی در تلاش برای ادامه دادن هستند.

یک پارادوکس عجیب در این ماه خود را نشان داده است. علیرغم اینکه سرمایه‌ گذاران و کسانی که مستقیماً تحت تأثیر جنگ قرار گرفته‌اند، به‌ عنوان یک پناهگاه امن به دنبال آن هستند، اما به طور کلی بیت کوین یا حتی استیبل کوین‌ها نبوده است.

در عوض، سهام که به لطف تحریم ها و عواقب آن ضربه خورده اند، اکنون راهنمای اصلی عملکرد BTC/USD را تشکیل می دهند.

چه چیزی می تواند اوضاع را تغییر دهد؟ کوین تلگراف نگاهی به چندین عامل می اندازد که ارزش توجه به آن ها را در جریان درگیری بی سابقه اروپا دارد.

قدرت داده های کلان نشانگر نوسانات در هفته آینده هستند

گذشته از سابقه تاریخی، مشخص شده است که بازار سهام خصومت های کنونی اروپا را دوست ندارد. از این رو زیان هفته گذشته افزایش یافت و ارزش سهام جهانی در مجموع 2.9 تریلیون دلار کاهش یافت. همچنین لازم است بدانید سهام ها هنوز برای محیط کنونی گران به نظر می‌رسند و تصویر میان مدت به طور قطعی ناخوشایند به نظر می‌ رسد.

نه تنها آنچه قبلاً رخ داده است عامل محرکی می باشد بلکه تحریم های جدید علیه روسیه روی میز است، از جمله برخی از مسائل جدی که در صورت تحقق آنها در بازه های زمانی طولانی تر احساس می شود.

از جمله ممنوعیت واردات نفت روسیه مطرح است، اقدامی که برای برهم زدن وضعیت موجود جهانی و ایجاد یک تغییر تکان دهنده در نحوه تامین انرژی اقتصاد انجام می‌شود.

تاجر و تحلیلگر محبوب، پنتوشی به اخبار مربوط به این ایده که در آخر هفته کاهش یافت واکنش نشان داد و گفت: اگر این اتفاق بیافتد من فکر می کنم احتمال زیادی وجود دارد که سهام بلافاصله پس از انتشار اخبار محدود شود.

پنتوشی قبلاً زنگ خطر را برای سهام در آینده به صدا درآورده بود، و مفهوم رویدادی از نوع سقوط وال استریت را مطرح کرده بود که همتای امروزی رکود بزرگ را آغاز می کند.

در حالی که یک سناریوی افراطی است، با این وجود، تا زمانی که درگیری حل نشده باقی بماند و پیامدها بدتر شود، نمی توان نسبت به آن ابراز خوش بینی کرد.

برای مایک مک گلون، استراتژیست اصلی کالا در بلومبرگ، عملکرد روزانه بیت کوین به این معنی است که هفته آینده باید واقعاً برای دارایی های ریسک “نوسانی” باشد.

توییت مایک مک گلون

در مقایسه BTC/USD با نزدک، به ویژه، در سال جاری، مک گلون این نظر را نداشت که تنها راه پایین است.

در بخشی از نظرات توییتر روز جمعه آمده است: «بیت‌کوین پس از افراط در سال 2021 با نیروهای کاهش‌ دهنده تورم مواجه می‌شود، اما کریپتو قدرت متفاوتی از خود نشان می‌دهد».

با کمتر از نصف ضررهای سال 2002 برای نزدک 100، بیت کوین ممکن است به سمت وثیقه دیجیتال جهانی بالغ شود.

CME Gap رالی جدیدی به سمت 40000 دلاری را راه اندازی می کند

اگر اینطور باشد، دارندگان بیت کوین در روزهای آتی در یک سفر پر تلاطم هستند. سهام حساس همراه با افزایش قیمت کالاها – به گفته برخی، فضای رکود تورمی در حال شکل گیری است – به سختی زمینه مناسبی را برای احساسات صعودی فراهم می کند.

در روز یکشنبه، BTC/USD در صرافی Bitstamp به 37,592 دلار کاهش یافت که پایین‌ ترین سطح خود از اواخر فوریه را نشان می‌دهد و به طور کامل سودهای بعدی خود را از بین می‌ برد.

حتی ناامید کننده تر این است که کل حرکت تکرار حرکت قبلی بود و محدوده قیمت فعلی را به عنوان حمایت و مقاومت قطعی تر تثبیت کرد.

نگاهی به نمودار روزانه TradingView نشان می‌دهد که دامنه چقدر پایدار بوده و برای خروج از آن، یک شکست بالاتر از بازه سالانه 46200 دلار مورد نیاز است.

چارت روزانه بیت کوین

با این حال، برای معامله گر متیو هایلند، تصویر فوری نشان می دهد که چنین حرکتی بعید است. او روز دوشنبه هشدار داد: “بیت‌کوین به زیر منطقه حمایت حیاتی سقوط کرده است.”

توییت

با توجه به تمایل بیت کوین برای بازگشت به سطوح بسته جمعه هفته بعد، منطقه درست زیر 40000 دلار می تواند در روز دوشنبه متمرکز شود و در صورت افزایش حرکت گاوها، پایه های یک تلنگر حمایت/مقاومت را ایجاد کند.

مایکل ون دی پوپ، یکی از همکاران کوین تلگراف، خلاصه می‌کند: “حرکات بیت کوین عالی است، اما در نهایت به قیمت CME پایانی عصر جمعه بازمی‌گردد.”

معامله گران برای CPI آماده می شوند، افزایش نرخ ها دو برابر شد

روایت فعلی بدون موضوع تورم کجا خواهد بود؟ چیزی که به عنوان یک پدیده “موقت” آغاز شد، امسال به صورت قارچ گونه به یکی از ویژگی های اصلی چشم انداز اقتصادی تبدیل شد – چیزی که بسیاری از شرکت کنندگان صنعت کریپتو از قبل پیش بینی کرده بودند.

فدرال رزرو اکنون با آن گیر کرده است و به دلیل کوتاهی در اقدام سریع به اندازه کافی مورد انتقاد قرار گرفته است.

بنابراین، علی‌رغم شکست روسیه، قانون‌گذاران منتظر افزایش نرخ در این ماه هستند و تصمیمی در 16 مارس اتخاذ خواهد شد.

توییت

اگر یک افزایش ۲۵ واحدی برای حفظ وضعیت موجود بیت کوین کافی باشد، ممکن است خیلی دیر شده باشد.

قبل از اعلام فدرال رزرو، آخرین داده های شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) برای ایالات متحده قرار است منتشر شود. هر گونه انحراف عمده از پیش بینی می تواند تعادل را بر هم بزند.

احساسات مثبت به اندازه کافی قوی نیست!

چهره‌ای آشنا نشان می‌دهد که در روزهای اخیر چقدر احساسات ارز دیجیتال تاثیرگذار بوده است.

زمانی که بیت کوین/دلار از بالاترین حد خود سقوط کرد، شاخص ترس و طمع کریپتو با آن سقوط کرد و درست به منطقه «ترس شدید» بازگشت.

صعودی در اوایل ماه مارس به وضوح در شاخص قابل مشاهده است، که بیش از دو برابر امتیاز احساسات نرمال شده خود را افزایش داد و به 51/100 رسید قبل از اینکه دوباره همه چیز را از دست داد و فقط به 22/100 رسید.

شاخص ترس و طمع

شاخص ترس و طمع از داده هایی برای نشان دادن حال و هوای کریپتو استفاده می‌کند و در حال حاضر نشان می‌دهد که فضایی برای وخامت بیشتر وجود دارد، زیرا پایین‌ترین بازارهای محلی معمولاً با امتیازی در حدود 10/100 همراه هستند.

ون دی پوپ در مورد راه اندازی فعلی افزود: “این یک بازار با دید کوتاه است، به این معنی که روند صعودی ممکن است چند روزه باشد و احساسات تغییر می کند.”

معامله‌گر محبوب کریپتو دان، در تلاشی برای دست‌های ضعیف، استدلال می‌کند که حتی سقوط به 20000 دلار نمی‌تواند یک نقض روند اصلی در بازه‌های زمانی کافی برای بیت‌کوین باشد.

از نظر تکنیکال یک بک تست به سمت 20 هزار دلار بد نیست. او یکشنبه در توییتی نوشت: برای احساسات بازار خوب نیست، اما از نظر تکنیکالی خوب به نظر می رسد.

شاخص Reserve Risk سبز می شود

مثل همیشه، مرز مشخصی بین سرمایه‌ گذاران بلندمدت و کوتاه‌مدت بیت‌کوین وجود دارد که سرمایه‌ گذاران اولی همچنان سرسختانه از بالاترین سطح خود در ضرر هستند. 

یکی از معیارهای کلیدی که از این دیدگاه حمایت می کند که اعتماد به بیت کوین با قیمت مطابقت ندارد، ریسک ذخیره است.

Reserve Risk که در سال 2019 ایجاد شد، احساسات را در مقابل قیمت قرار می‌دهد به گونه‌ ای که نشان می‌دهد چه زمانی باید سرمایه‌ گذاری کرد تا شانس خوبی برای تولید آنچه سایت تحلیل زنجیره‌ای LookIntoBitcoin آن را بازدهی «بیش از اندازه» می‌نامد، داشته باشیم.

در حال حاضر، BTC/USD در حال بازگشت به منطقه «خرید» سبز است، که نشان می‌دهد شرایط یک بار دیگر به نفع سرمایه‌ گذاران بلند مدت است.

شاخص Reserve Risk

فیلیپ سوئیفت، خالق LookIntoBitcoin، در مورد داده‌های Reserve Risk «بسیار مفید» اظهار داشت: «اکنون با کاهش روند قیمت، ارزش btfd را در بازه‌های زمانی کلان وارد می‌کند.

منبع: کوین تلگراف

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments