پامپ 5 ارز برتر هفته

5 ارز برتر با احتمال پامپ در این هفته | تحلیل حمایت، مقاومت و تارگت (تیر 1403)

ضعف اخیر بیت کوین چندین آلتکوین را پایین آورده است، اما به نظر می رسد TON، AVAX، KAS و XMR به سمت بالاتر حرکت کنند. بیت کوین در طول هفته به زیر 60000 دلار سقوط کرد، اما سطوح پایین تر، خریدارانی را که در تلاش برای شروع بهبود هستند جذب کرد.

بیت کوین در محدوده 56552 دلار تا 73777 دلار گیر کرده است که نشان دهنده کشمکش بین گاوها و خرس ها است. پیش بینی جهت شکست با قطعیت دشوار است. از این رو،تریدرها  می‌توانند  قبل از ایجاد شرط‌های بزرگ منتظر بمانند تا شکست رخ دهد.

سرمایه گذاران در مورد عملکرد قیمت آینده بیت کوین اختلاف نظر دارند. پیتر تیل، مدیر عامل سابق پی پال معتقد است که بیت کوین فضای زیادی برای حرکت صعودی ندارد. در حین صحبت با CNBC، تیل گفت: 

 قیمت بیت کوین ممکن است کمی افزایش یابد، اما این یک حرکت پرنوسان و پر از دست انداز خواهد بود.

 در مقابل، تریدر محبوب بیت کوآنت نظریه صعودی نسبت به بیت کوین دارد. او در پستی در توییتر گفت:

هربار که بیت کوین را به روش خودم تحلیل میکنم به هدف 95000 دلار اشاره می کند.

افت بیت کوین به 60000 دلار باعث افزایش فروش در چندین آلتکوین شده است، اما تعدادی از آلت کوین های بازار کریپتو هم کاهش قیمت را تجربه کردند.

خرید و فروش تتر پی98

تحلیل تکنیکال بیت کوین

بیت کوین

گاوهای بیت کوین در چند روز گذشته توانسته اند از سطح 60000 دلار دفاع کنند اما در تلاش برای بالا بردن قیمت بیت کوین به بالای 62500 دلار هستند. میانگین متحرک نمایی 20 روزه (63651 دلار) و شاخص قدرت نسبی (RSI) در قلمرو منفی نشان می دهد که خرس ها هنوز متزلزل هستند.

اگر حمایت 60000 دلاری از بین برود، جفت ارز BTC/USDT ممکن است به 56552 دلار سقوط کند. انتظار می رود خریداران با تمام توان از این سطح دفاع کنند زیرا در صورت عدم انجام این کار ممکن است جفت ارز به 50000 دلار کاهش یابد.

نمودار روزانه جفت ارز BTC/USDT
نمودار روزانه جفت ارز BTC/USDT

برعکس، اگر قیمت بالا برود و به بالای 62500 دلار برسد، این نشان می‌دهد که گاوها در حال تلاش برای بازگشت هستند. سپس این جفت می تواند تا مقاومت در 64,602 دلار و متعاقباً به 70,000 دلار برسد.

 20-EMA در نمودار 4 ساعته در حال صاف شدن است و RSI درست بالاتر از نقطه میانی قرار دارد که نشان دهنده تعادل بین عرضه و تقاضا است. اگر قیمت به بالای 62500 دلار برسد، شروع یک بهبود قوی را نشان می دهد. این جفت می تواند تا 64602 دلار افزایش یابد.

نمودار 4 ساعته جفت ارز BTC/USDT
نمودار 4 ساعته جفت ارز BTC/USDT

اولین نشانه ضعف شکست و بسته شدن به زیر 20-EMA خواهد بود. این می تواند درها را برای کاهش حمایت در 60000 دلار باز کند. اگر این سطح کاهش یابد، جفت ارز ممکن است تا 58402 دلار سقوط کند.

تحلیل تکنیکال تون کوین

تون کوین (TON)

تون کوین (TON) در تلاش برای حفظ بالای 7.67 دلار است، اما یک نشانه مثبت این است که گاوها اجازه نداده اند قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (7.43 دلار) برسد. میانگین های متحرک صعودی و RSI در قلمرو مثبت نشان می دهد که مسیر کمترین مقاومت به سمت صعود است.

اگر گاوها جفت ارز  TON/USD  را به بالای 7.67 دلار برسانند، رالی می تواند مقاومت 8.29 دلار را دوباره آزمایش کند. اگر این سطح حفظ شود، جفت ارز ممکن است سعی کند تا 10 دلار حرکت کند.

نمودار قیمت TON/USDT
نمودار قیمت TON/USDT

اگر قیمت به شدت کاهش یابد و به زیر 6.60 دلار برسد، این دیدگاه مثبت در کوتاه مدت باطل خواهد شد. این یک الگوی سر و شانه نزولی را تکمیل می کند که هدف آن 4.91 دلار است. نمودار 4 ساعته نشان می دهد که گاوها در حال خرید شیب به 50-SMA هستند.

 اگر قیمت بالاتر از 7.67 دلار افزایش یابد، جفت ارز ممکن است سفر خود را تا 8.29 دلار آغاز کند. با این حال، بعید است که خرس‌ها به راحتی تسلیم شوند و با قیمت 7.87 دلار و دوباره با قیمت 8.1 دلار، چالشی قوی ایجاد خواهند کرد.

نمودار 4 ساعته قیمت TON/USDT
نمودار 4 ساعته قیمت TON/USDT

اولین نشانه ضعف شکست و بسته شدن به زیر 50-SMA خواهد بود که نشان دهنده فروش توسط تریدرهای کوتاه مدت است. این جفت ارز  ممکن است به 7 دلار و بعداً به 6.77 دلار سقوط کند. انتظار می رود خریداران به شدت از منطقه بین 6.66 تا 6.77 دلار دفاع کنند.

تحلیل تکنیکال آوالانچ 

آوالانچ

آوالانچ بالاتر از مقاومت سقف 29 دلار برای شروع یک بهبود قوی قرار دارد، حرکت صعودی با مقاومت 29 دلاری روبرو است، اما یک نشانه مثبت این است که خریداران زمین را به خرس‌ها واگذار نکرده‌اند. این نشان می دهد که گاوها فشار خرید خود را حفظ می کنند و احتمال شکست بالای مقاومت را افزایش می دهند. اگر این اتفاق بیفتد، جفت ارز AVAX/USDT می تواند تا SMA 50 روزه (32.78 دلار) افزایش یابد.

نمودار قیمت روزانه AVAX/USDT
نمودار قیمت روزانه AVAX/USDT

در مقابل، اگر قیمت اوالانچ به شدت از سطح فعلی کاهش پیدا کند، این نشان می‌دهد که خرس‌ها سطح 29 دلار را به مقاومت تغییر داده‌اند. سپس این جفت ارز می‌تواند پایین‌ترین سطح روزانه ۲۴ ژوئن ۲۳.۵۱ دلار را مجدداً آزمایش کند.

 نمودار ۴ ساعته نشان می‌دهد که این جفت ارز در تلاش است الگوی H&S معکوس تشکیل دهد که در یک شکست کامل می‌شود و بالای ۲۹ دلار بسته می‌شود. این جفت ارز پس از آن می تواند یک رالی را تا هدف الگوی 34.50 دلار آغاز کند.

نمودار قیمت 4 ساعته AVAX/USDT
نمودار قیمت 4 ساعته AVAX/USDT

بر خلاف این فرض، اگر قیمت پایین تر ادامه یابد و به زیر 20-EMA برسد،که کسب  سود توسط  تریدرهای کوتاه مدت ممکن میشود. این جفت ارز ممکن است سپس به 50-SMA و در نهایت به 23.51 دلار سقوط کند.

تحلیل تکنیکال کسپا

کسپا(KAS)

کسپا(KAS) در 29 ژوئن بالاتر از مقاومت سقف 0.19 دلار افزایش یافت و یک الگوی فنجان و دسته را تکمیل کرد. میانگین‌های متحرک صعودی و RSI در منطقه بیش از حد خرید نشان می‌دهد که گاوها کنترل دارند. اگر خریداران قیمت را بالای 0.19 دلار حفظ کنند، جفت ارز KAS/USDT می تواند مرحله بعدی رالی را آغاز کند. این جفت ارز ممکن است تا 0.24 دلار صعود کند و به هدف الگوی 0.28 دلار برسد.

نمودار قیمت روزانه AVAX/USDT
نمودار قیمت روزانه AVAX/USDT

از طرف دیگر، اگر قیمت به شدت از سطح فعلی کاهش یابد و به زیر 0.19 دلار برسد، نشان می‌دهد که شکست اخیر ممکن است یک تله گاوی بوده باشد. این ممکن است قیمت را تا میانگین متحرک نمایی 20 روزه (0.16 دلار) پایین بیاورد.

 نمودار 4 ساعته نشان می دهد که خرس ها سعی کردند با پایین آوردن قیمت به زیر 0.19 دلار، گاوها  را به دام بیاندازند، اما خریداران همچنان موضع خود را حفظ کردند. گاوها سعی خواهند کرد از مزیت خود استفاده کنند و قیمت را به 0.22 دلار و سپس به 0.24 دلار برسانند.

KAS/USDT نمودار 4 ساعته.
KAS/USDT نمودار 4 ساعته.

زمان برای خرس ها در حال اتمام است. اگر آنها بخواهند بازگردند، باید به سرعت قیمت را به زیر سطح شکست 0.19 دلار و سپس 20-EMA برسانند. این ممکن است یک انحلال طولانی را آغاز کند و جفت ارز را به سمت 50-SMA بکشد.

تحلیل تکنیکال مونرو

مونرو

مونرو در حال تلاش برای جهش از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (165 دلار) است، که نشان می دهد که این احساسات در حال افزایش است و سرمایه گذاران  در حال خرید آۀت کوین ها با کاهش قیمت هستند. اگر قیمت به بالای 172 دلار افزایش یابد، جفت ارز XMR/USDT می تواند تا سطح مقاومت در 180 دلار و پس از آن به 190 دلار افزایش یابد.

XMR/USDT نمودار روزانه.
XMR/USDT نمودار روزانه.

از سوی دیگر، اگر قیمت از سطح فعلی پایین بیاید و به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه برسد، نشان می دهد که خرس ها تسلیم نشده اند. این میتواند جفت ارز را به SMA 50 روزه (155 دلار) برساند. شکستن و بسته شدن به زیر SMA 50 روزه، مزیت را به نفع خرس‌ها متمایل می‌کند.

 میانگین‌های متحرک یک متقاطع صعودی را تکمیل کرده‌اند و RSI در محدوده مثبت نمودار 4 ساعته قرار دارد، که نشان می‌دهد گاوها دارای امتیاز هستند. یک مقاومت جزئی در 172 دلار وجود دارد، اما احتمال عبور از آن وجود دارد. سپس این جفت ارز می تواند به سمت 180 دلار حرکت کند.

XMR/USDT نمودار 4 ساعته
XMR/USDT نمودار 4 ساعته

این دیدگاه خوشبینانه در صورت کاهش قیمت و شکستن قیمت به زیر 50-SMA در کوتاه مدت نفی خواهد شد. خرس‌ها سپس سعی می‌کنند قیمت را به زیر محدوده حمایتی 160 تا 156 دلار برسانند.

منبع: کوین تلگراف

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
ندا بابکان
ندا بابکان
2 روز قبل

بازم خوبه که نگفتین نات کوین پامپ میشه، چون بلایی که نات کوین داره سرِ سرمایه گذارا و حتی تریدرها میاره، آمریکا سر هیروشیما و ناکاراکی نباورد