هاوینگ بیت کوین

تاکید مجدد بر افزایش قیمت بیت کوین در سه ماه آینده

بیت کوین کمی بیشتر از سه ماه با نصف شدن پاداش خود (هاوینگ) فاصله دارد و تحلیلگران اصلی بازار از یک صعود چشمگیر سخن می گویند. آژانس رتبه بندی Weiss در توییتی در تاریخ یک فوریه، خلاصه ای از عملکرد قیمت بیت کوین را نسبت به دو هاوینگ قبلی ارائه کرده است.

Weiss : هاوینگ به بالا رفتن قیمت بیت کوین کمک می کند.

هاوینگ تعداد بیت کوین های جدید اعطا شده به ماینر ها برای هر بلاک از تراکنش ها که توسط آنها تایید می شود، نصف می کند. در اولین بار هاوینگ، در اواخر نوامبر 2012 بیت کوین فقط 12 دلار معامله شد. چهار سال بعد پاداش 12.5 بیت کوینی برای هر بلاک نصف شد و در آن زمان قیمت بیت کوین 652 دلار بود.

با افزایش قیمت بیت کوین در ژانویه با بیش از 30 درصد افزایش به 9450 دلار رسید، این تصور وجود داشت که این قیمت بیشتر از هر زمان دیگری افزایش یافته است اما در هاوینگ ماه می 2020 قیمت بیت کوین به 12000 هزار دلار خواهد رسید. این یعنی جهشی از 12 تا 12000 دلار در اثر پدیده هاوینگ!

نمودار قیمت بیت کوین در اثر هاوینگ
نصف شدن پاداش بیت کوین و کف قیمت بیت کوین (منبع Weiss Ratings در توییتر)

تاثیر هاوینگ بیت کوین در سال 2016 اندکی دیرتر نمایان شد. در این اتفاق بیت کوین در یک بازار گاوی سال بعد به ATH خود در 20 هزار دلار رسید.

به همین ترتیب برخی از تحلیلگران انتظار دارند که اگر چه با تاخیر اما نصف شدن پاداش ماه می به 6.25 بیت کوین برای هر بلاک، با افزایش قیمت همراه باشد.

همانطور که کوین تلگراف گزارش داده است، باقی آمارها برای سال 2020 در خصوص بیت کوین بسیار جلب توجه می کند. به عنوان مثال از نظر تورم،نصف شدن پاداش بیت کوین، موجب کاهش نرخ بیت کوین به کمتر از طلا خواهد شد. در سال 2021 طبق یک مدل دقیق تاریخی که به تاثیر کاهش قیمت عرضه بین کوین اشاره دارد، قیمت جدید تمام شده بیت کوین باید به 100 هزار دلار برسد.

اگر چه این خبر توضیح مختصری در خصوص تاثیر چشمگیر هاوینگ بر بیت کوین بود، اما شما می توانید با مطالعه تحلیل دقیقتری که در لینک زیر ، برای شما در نظر گرفته ایم، تاثیر هاوینگ های مختلف را به صورت تفصیلی مطالعه بفرمایید :

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments