گسترش شبکه های اجتماعی، تمامی کسب و کار ها را متاثر خود کرده است. امروزه برای رونق و پیشرفت در هر شغلی، بایستی از ابزار های مبتنی بر اینترنت کمک گرفت. اینستاگرام به عنوان شبکه ای پر مخاطب یکی از این ابزار هاست. مسلما موفقیت در اینستاگرام و افزایش مخاطب راه و روش خاص خود را دارد. کم نیستند اینفلوئنسر های موفق ایرانی که توانسته اند با کمک اینستاگرام درآمد میلیونی داشته باشند. اگر قصد دارید کسب و کار خود را از طریق اینستاگرام رونق بخشید، در این پست همراه ما باشید.
در هر ماه بیش از 800 میلیون حساب فعال در اینستاگرام وجود دارد و البته هنوز هم موفقیت در اینستاگرام امکان پذیر است. شاید مجبور باشید اندکی بیشتر تلاش کنید اما به شما تضمین می دهیم که ارزشش را دارد.
در ادامه به بیان مهم ترین استراتژی های موفقیت در اینستاگرام اشاره می کنیم. تمامی این نکات قابل پیاده سازی بر روی اکانت های شخصی و هم چنین اکانت های بیزینسی (مخصوص کسب و کار) نیز هست.
1- یک بیو جذاب داشته باشید.
آنچه که شما در بخش بیو اینستاگرام (همان Bio) یادداشت میکنید، باید بازتابی از شخصیت شما، اهداف و در صورت تجاری بودن صفحه، فرهنگ سازمانی شرکت شما باشد.
فراموش نکنید که تعداد کل کاراکترهایی که می توانید در بیو اینستاگرام استفاده کنید محدود به ۱۶۰ کلمه می باشد. پس شما باید بتوانید با این ۱۶۰ کلمه خودتان یا برندتان را به بهترین وجه به کاربران معرفی کنید تا تاثیر خوبی روی آنها داشته باشید.
این کار برای موفقیت در اینستاگرام ضروری است چرا که مخاطب شما را دنبال نخواهد کرد اگر به آن چیزی که شما ارائه می دهید علاقه مند نباشد.
در قسمت بیو می توانید محتوای کلی پست هایی که قرار می دهید، لینک سایت یا کانال تلگرام خود، آدرس شرکت و ساعت کاری را درج نمایید.
2- محتوای جذاب تولید کنید.
پس از آنکه ویترین کار خود را به بهترین شکل چیدید، وقت آن رسیده که باطنی حرفه ای ایجاد کنید. اینستاگرام شبکه ای مبتنی بر اشتراک عکس و ویدیو است. پس لزوم موفقیت در این شبکه، انتشار عکس های با کیفیت است.
عکس با کیفیت همیشه توجه افراد را به خود جلب نموده است. پس از برنامه و قابلیت های ویرایش تصویر اینستاگرام استفاده کنید. تحقیقات نشان داده که تصاویر ویرایش شده ۲۱% بیشتر مشاهده شده و ۴۵% بیشتر از سایر تصاویر نظر کاربران را دریافت نموده اند.
توصیه ما به شما تعیین یک برنامه مشخص در خصوص محتوای ارائه شده به کاربران است. در این برنامه صرفا به معرفی کالا و محصولات خود نپردازید. کاربر با دیدن همواره محصولات شما خسته خواهد شد. در عین حالی که ارسال تصاویر جذاب و خلاقانه از محصولات لزوما باید بخشی از استراتژی کسب و کار شما را تشکیل دهد، به دنبال راه های دیگری برای نشان دادن و معرفی محصولات خود از طریق تصاویر باشید.
برخی از ایده های معمول در رابطه با تصاویر و ویدئو ها:
- تصاویری از فعالیت های پشت صحنه
- تصاویری از کارکنان
- تصاویر شخصی و یا حتی خانوادگی
- تصاویر مربوط به رویدادها
- تصاویری که توسط برخی از دنبال کنندگان شما به اشتراک گذاشته شده است
- نمایشی از محصولات و خدمات خود به منظور معرفی آنها
- مبداء محصولات شما (به عنوان مثال استارباکس گاهی اقدام به ارسال تصاویر از کشاورزانی می کند که مشغول کشت و . . . دانه های مورد استفاده هستند)
- تصاویری اتفاقی که نشان دهنده ارزشها، فرهنگ یا جو حاکم بر کسب و کار شما باشد.
3- به طور منظم فعالیت کنید.
تعداد پست های ارسالی اهمیتی بسیار کمتر از نظم در ارسال پست ها دارد. برای موفقیت در اینستاگرام بایستی به کاربران این اطمینان را بدهید که همواره در فواصل مشخص در کنار آنهایید و این حضور به مشتریان شما این حس را القا می کند که برای آنها ارزش قائل هستید.
تجربه نشان داده است که برندها و صاحبان صفحات در اینستاگرام به طور میانگین روزانه ۱.۵ پست در صفحه اینستاگرام خود قرار می دهند (یک یا دو پست در روز). شما محدودیتی در تعداد پستها ندارید، اما به نظر میرسد تعداد پست های زیاد و پشت هم از یک برند، باعث کاهش میزان تعامل و مشارکت مخاطبان میشود.
توجه داشته باشید که زمان پست گذاشتن در هر شبکه های اجتماعی با هم متفاوت است. ممکن است در ساعاتی از شبانه روز، در یک شبکه بیشترین بازخورد را بگیرید اما در یک شبکه دیگر نه. به کمک نرم افزار های تحلیل حساب اینستاگرام، آمار های بازدید صفحه خود را تحلیل کنید.
هر مطلبی که در صفحه اینستاگرام میگذارید، یک طول عمر دارد؛ یعنی تا وقتیکه پست شما توسط مخاطبان بیشترین بازدید را داشته باشد؛ به حیات خود ادامه میدهد. اگر در ساعتهای اولیه بعد از انتشار، مطلب شما توسط مخاطب دیده نشود، عمر آن روبهزوال میرود و زیر پستهای دیگران میرود و امکان دیده شدن آن به حداقل میرسد. معمولاً ۹۰ درصد لایکها و کامنتهای یک پست در ۱۰ ساعت اول انتشار مطلب اتفاق میافتد و بعدازآن این تعداد کم میشود. توصیه میکنیم برای گذاشتن چندین پست در یک روز، حداقل ۵ تا ۱۰ ساعت میان زمان انتشار آنها، فاصله وجود داشته باشد تا هر پست به شکل مطلوب دیده شود و مخاطبان با آن تعامل داشته باشند.
4- برای موفقیت در اینستاگرام از هشتگ استفاده کنید.
هشتگ بهترین روشی است که از آن طریق افراد خارج از مجموعه دنبال کنندگان شما قادر به پیدا کردن و احیانا دنبال کردن شما هستند. هشتگ گذاری یک ضرورت است و طبق پژوهشی که توسط سایت TrackMaven انجام شده است، پستهایی با ۱۱ هشتگ، بیشترین تبادلات را داشته اند. از دیدگاه یک کاربر، از هشتگ ها برای دسته بندی محتوا استفاده میشود و بهوسیله آنها یافتن مقالات مرتبط یا جدید آسان تر میشود.
فراموش نکنید استفاده درست و مناسب از هشتگ، به مراتب مهم تر از تعداد آنهاست. قرار دادن هشتگ های بی ربط به موضوع پست هیچ ارزشی ندارند.
5- از قابلیت استوری اینستاگرام استفاده کنید.
با استفاده از استوری اینستاگرام میتوانید عکس یا ویدیویی را به صورت موقت (24 ساعت) با مخاطبین خود به اشتراک بگذارید که بعد از این مدت زمان، استوری شما ناپدید خواهد شد. شما میتوانید با اضافه کردن ایفکت ها و استیکرهای مجازی، جلوه ای ویژه به استوری های خود بدهید.
اگر حساب ایسنتاگرام شما بیش از 10 هزار نفر فالور داشته باشد، امکان اضافه کردن لینک نیز برای شما فراهم می شود. با اضافه کردن لینک می توانید به طور موثر تر تبلیغات محصولات خود را انجام دهید.
اضافه کردن نظرسنجی، درج سوال در استوری، به شما کمک می کند تا از نظرات و خواسته های دنبال کنندگان خود آگاه باشید. تعامل با کاربران رمز موفقیت در اینستاگرام است.
6- از متخصصین اینفلوئنسر مارکتینگ استفاده کنید.
بسیاری از شرکت ها و افراد که با تلاش مستمر توانسته اند مخاطب همراه خود را جذب کنند، اکنون با گرفتن تبلیغات از دیگران برای خود درآمد کسب می کنند و روند موفقیت دیگران را سرعت می بخشند. اینفلوئنسر مارکتینگ نامی است که به این نوع بازار یابی گفته می شود. به یاد داشته باشید برای تبلیغ کار خود از اینفلوئنس مرتبط و حرفه ای استفاده کنید زیرا دقت نکردن در نوع بازاریابی تاثیرات منفی به دنبال دارد.
برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.