تحلیل روزانه قیمت بیت کوین

چند روز دیگر بیت کوین به 10 هزار دلار می رسد؟

قیمت بیت کوین به 9335 لار افزایش یافته است و گاو ها دوباره نشان دادند که آنها قصد ندارند اجازه دهند تا با ارزش ترین دارایی بازار ارزهای دیجیتال زیر قیمت 9000 دلار بماند.

قیمت روز ارز های دیجیتال
قیمت روزانه بیت کوین (منبع : Coin360)

در اوایل روز، قیمت بیت کوین به زیر 9000 دلار رسید. پایین ترین نرخ روزانه 8879 دلار ثبت شد و همین موضوع باعث شد برخی از تحلیلگران خواستار تجدید نظر و ادغام مجدد محدوده 8300 دلار به 8500 دلار شوند.

حداقل سناریو مورد انتظار تریدر ها، Pullback بوده است که با توجه به مقاومت قوی بیت کوین در 8200 دلار در آغاز هفته، کاملا منطقی به نظر می رسد.

پیش از این Michaël van de Poppe یکی از همکاران کوین تلگراف توضیح داد که پس از شکسته شدن سطح مقاومت اصلی و کلیدی، دارایی ها اغلب قبل از شروع روند صعودی نیاز به بازگشت به سطح پشتیبانی دارند. بنابراین همانطور که از شاخص های Crypto Fear و Greed Index (شاخص ترس و طمع) مشخص است، امروز حرکت بالای 9000 دلار فشار زیادی بر افزایش احساسات تجاری نداشته است.

شاخص های متفاوت بیت کوین
شاخص ترس و طمع بیت کوین (منبع : Alternative.me)

نمودار ساعتی نشان می دهد که جدیدترین نرخ افزایش 9439 دلار با حجم زیاد Spik به جلو حرکت داده شده است و کندل حجم فروش زیر نشان می دهد که این حرکت به میزان 3.4 درصد موجب شده است تا افزایش حجم فروش کندل تا میزان 3.4 درصد باعث افزایش تعداد سفارشات فروش تریدر ها شده است که پیش بینی می کنند 9500 دلار به صورت سطح مقاومت ارائه می دهد.

نمودار یک ساعته قیمت بیت کوین
نمودار یک ساعته قیمت بیت کوین (منبع: TradingView)

بیت کوین از زمانی که از 6400 دلار در تاریخ 18 دسامبر 2019 شروع به افزایش کرد حرکت خوبی را برای قوی شدن در مقابل سطح پشتیبانی جدید در نظر گرفت. اخیرا 8600 دلار به عنوان سطح پشتیبانی مشخص شده است و حرکت امروز بیت کوین ممکن است 9200 دلار را به سطح جدیدی از پشتیبانی تبدیل کند.

اکنون یک نرخ بالاتر در سال 2020 تعیین شده است. تریدر ها می توانند ببینند که آیا گاوها افزایش حمایت را برای 9400 دلار ایجاد می کنند تا پایه جدیدی برای 9600 دلار و 9948 دلار پدید آید.

نمودار 6 ساعته قیمت بیت کوین
نمودار 6 ساعته قیمت بیت کوین (منبع: Tradingview)

در زمان نگارش این خبر، تایم فریم های 4 و 6 ساعته انبرک بالای کندل استیک را نشان می دهد که به طور معمول رابطه معکوس با قیمت دارد. شاخص مقاومت نسبی RSI روند معکوس را کاهش داده است که در منطقه ریخته شده پایین تر است.

در صورتی که تریدر ها سود ود را حفظ کنند و قیمت بیت کوین یک اصلاح خفیف را تجربه کند؛ خواهیم دید که حمایت های زیر 9100 دلار، 8900 دلار و 8650 دلار نگه داشته می شود.

نمودار قیمت 6 ساعته بیت کوین
نمودار 6 ساعته قیمت بیت کوین (منبع: Tradingview)

در حال حاضر قیمت بیت کوین بالاتر از بازوی باند بلوینگر درست تا نزدیکی انبرک بالا رفته است. پس از حرکت صعودی شدید، بازگشت قیمت به میانگین در حال حرکت از شاخص باند بولینگر، غیر معمول نیست.

اگر 9100 و 8900 دلار نتواند به عنوان پشتیبانی عمل کند، تریدر ها ممکن است به دنبال یک گزاف گویی در این میانگین متحرک باشند که با حمایت 8650 دلاری تطابق دارد.

نمودار قیمت روزانه بیت کوین
نمودار قیمت روزانه بیت کوین (منبع: کوین 360)

در حال حاضر حجم کل بازار (مارکت کپ) برابر 256.2 میلیارد دلار است و نرخ تسلط بیت کوین برایر 66.3 درصد است. در میان آلت کوین ها، کاردانو با 9.9 درصد سود؛ اتریوم کلاسیک با 10.18 درصد و IOTA با 15.92 درصد، سود قابل توجهی بدست آورده اند.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
بی عدالتی
بی عدالتی
4 سال قبل

شما مردم ایران چقدر ساده هستید رفتید این ارزهای بدون پشتیبانه را می خرید و روش سرمایه گذاری می کنید که یک زمان صد برابر یا هزار برابر بشه آخه این ها یک مقدار عدد و شماره است که هیچ گونه پشتیبانه مالی ندارد مثل پول های دیگر کشورها از نظر امنیتی قبول دارم قابل هک و… نیست و خیلی امتیازات ویژه داره ولی مهمترین ایرادش نداشتن پشتیبانه مالی یا چیز با ارزش دیگر است که این ارزها ندارند