ریفاند پی پال

ریفاند پی پال چیست و چگونه می توان از آن برای بازگشت وجه استفاده کرد؟

یکی از مزایای استفاده از پی پال، قابلیت ریفاند کردن کردن یک تراکنش است. در صورتی که از انجام یک تراکنش با پی پل رضایت نداشته باشید، می توانید مبلغ تراکنش را برگردانید و در ادامه این نوشته قصد داریم روش ریفاند پی پال و نکاتی که باید در جریان آن باشید را آموزش دهیم.

ریفاند پی پال چگونه انجام می شود؟

شما می توانید با ارسال ایمیل به فروشنده برای یک تراکنش کامل شده درخواست ریفاند دهید.

از فروشنده بخواهید که به صفحه Transaction Details حساب پی پال خود برود و بر روی گزینه Issue a refund کلیک کند. شما می توانید تا 180 روز پس از پرداختی که برای خرید چیزی انجام دادید، درخواست ریفاند دهید.

اگر شما پرداختی را انجام داده اید ولی هنوز در حالت معلق (Pending) است، می توانید با رفتن به صفحه Activity بر روی گزینه Cancel کلیک کنید.

چگونه اطلاعات تماس با فروشنده را پیدا کنیم؟

  1. در صفحه Summary حساب خود روی تراکنشی که می خواهید کنسل کنید، کلیک کنید
  2. از اطلاعات تماس فروشنده برای تماس با آن و درخواست ریفاند استفاده کنید.

در صورتی که با فروشنده برای بازگشت وجه به توافق نرسیدید و فروشنده موافق این کار نبود می توانید به پی پال درخواست حل اختلاف (Dispute) دهید.

البته در صورتی درخواست شما موجه است که بنا به یکی از شرایط زیر این درخواست را ثبت کنید:

  • کالا یا سرویس به دست شما نرسیده است – اگر چیزی خریداری کرده اید که به دست شما نرسیده است، حداقل پس از 3 روز می توانید درخواست حل اختلاف دهید.
  • کالا با توضیحات مغایرت دارد – اگر چیزی که دریافت کرده اید تفاوت قابل ملاحظه ای با توضیحاتی که فروشنده داده است، دارد می توانید با پرداخت هزینه حمل و نقل آن درخواست بازگردانی دهید.

البته توجه داشته باشید که در طی روند حل اختلاف یا Dispute پی پال باز هم مداخله ای نمی کند و در واقع شما با خریدار درر پنل کاربری پی پال خود مذاکره می کنید.

هر حل اختلاف پس از گذشت 20 روز از طرف پی پال بسته می شود که در صورتی که همچنان اختلاف شما پابرجاست می توانید حل اختلاف خود را به ادعا (Claim) تبدیل کنید تا پی پال خود به عنوان میانجی وارد روند حل اختلاف شما شود.

برای تبدیل یک Dispute به Claim می بایتس مراحل زیر را پیش از گذشت 20 روز از ایجاد Dispute طی کنید.

  1. وارد قسمت Resolution Center شوید.
  2. در کنار Dispute که ایجاد کرده اید، گزینه View را انتخاب کنید.
  3. پایین صفحه گزینه Escalate to PayPal را انتخاب کنید.
  4. هر اطلاعاتی که فکر می کنید باید کارشناسان پی پال در جریان آن باشند را وارد و سپس گزینه Submit را انتخاب کنید.

حالا باید منتظر پاسخ پی پال باشید که می تواند تا 30 روز زمان ببرد.

بازگشت وجه چگونه صورت می پذیرد؟

وابسته به این که از چه روشی پرداخت را انجام داده اید، بازگشت وجه می تواند متفاوت باشه که در جدول زیر حالت های مختلف آن را بررسی کرده ایم.

روش پرداخت هزینهوجه به کجا می رود؟چه زمانی آن را دریافت می کنید؟
کردیت کارت (شامل کردیت کارت پی پال)کردیت کارتتا 30 روز
حساب بانکیحساب بانکی3 تا 5 روز کاری
موجودی PayPal Cash یا PayPal Cash Plus موجودی PayPal Cash یا PayPal Cash Plus همان روزی که درخواست ریفاند داده اید

موجودی PayPal Cash یا PayPal Cash Plus و کردیت کارت
به کارت شما بر می گرددکارت تا 30 روز / موجودی همان روزی که درخواست ریفاند داده اید
دبیت کارتدبیت کارتتا 30 روز

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments