کاربرد گوگل ادوردز

گوگل ادوردز (Google AdWords) : آموزش خرید اکانت با کارت بانکی ایران برای تبلیغات در گوگل

اگر شما صاحب یک کسب و کار اینترنتی هستید که خیلی هم از بحث سئو و مباحث مربوط به افزایش بازدید از طریق ورودی های گوگل چیزی نمی دانید، جای درست آمده اید! گوگل ادوردز (Google AdWords) یکی دیگر از چندین خدمات کمپانی گوگل است که به صاحبان مشاغل گوناگون این امکان را می دهد تا بدون نیاز به داشتن دانش فنی در مورد مباحث مربوط به بهینه سازی وبسایت برای موتور جستجوگر بتوانند به تبلیغات در گوگل بپردازند و از این طریق ورودی جذب کنند. در این مقاله آموزشی سعی داریم تا ابتدا شما را به صورت کامل با مفهوم خدمات گوگل ادوردز آشنا و سپس آموزش خرید اکانت گوگل ادوردز و درج تبلیغات در سایت گوگل را ارائه کنیم.

گوگل ادوردز (Google AdWords) چیست؟

تقریبا همه ما می دانیم که در بین موتور های جستجوگر مطرح، گوگل بیشترین میزان پذیرش حداقل در ایران را داراست. اگر شما صاحب کسب و کار اینترنتی باشید، بی شک یکی از منابع  مهم از نظر جذب بازدیدکننده برای شما موتور جستجوگر گوگل خواهد بود. از طریق این موتور جستجوگر است که می توانید محصولات و خدمات خود را به جمعیت عظیمی از کاربران معرفی کنید.

یکی از روش های دیده شدن در موتور جستجوگر گوگل آشنایی با مفهومی به نام SEO است. SEO به معنای بهینه سازی وبسایت برای موتور جستجوگر است و به یک سری تکنیک ها و استاندارد هایی گفته می شود که با رعایت آن در اداره وبسایت خود می توانید در موتور جستجوگری مانند گوگل جایگاه خوبی کسب و کنید و از این طریق درآمد خود را افزایش دهید.

اما همان طور که در ابتدا هم گفتیم، پیشروی به کمک مفهوم SEO کار هر کسی نیست و معمولا هم برای این که بتوانید نتیجه مطلوبی بگیرید باید زمان زیادی را در این روش صرف کنید. روش جایگزین برای نتیجه هر چه سریع تر و البته در بسیاری از مواقع موثر تر استفاده از خدمات تبلیغات گوگل ادوردز است.

نتایج جستجوی پولی

حتما تا به حال زمانی که به دنبال یک کالای خاص در گوگل بودید، با نتایجی مانند تصویر زیر روبرو شدید. یک سری از نتایج که با نماد Ad در کنارشان به شما نمایش داده می شوند از طریق خدمات ادوردز گوگل به شما نمایش داده می شوند.

نتایج معمولی جستجو در گوگل
نتایج معمولی جستجو در گوگل

معمولا در گوگل به ازای هر عبارتی که در آن جستجو می کنید، 10 مورد در هر صفحه به شما نمایش داده می شود اما در صورتی که تبلیغی متناسب با عبارت مورد نظر توسط شخصی خریداری شده باشد علاوه بر 10 مورد، تبلیغات نیز در بالای نتایج معمولی یا در انتهای آن ها (بسته به پکیج خریداری شده) نیز نمایش داده خواهد شد.

البته تنها گوگل نیست که چنین خدماتی را ارئه می کنید و به روش مشابه می توانید در موتور های جستجوگر دیگری مانند یاهو، بینگ و… نیز دیده شوید.

آموزش استفاده از خدمات گوگل ادوردز

بی شک پیش از استفاده از این خدمات می بایست کمی درباره شیوه کاری آن اطلاعات داشته باشید.

اساس روش کار به این شکل است که شما یک سری کلیدواژه ها که برای شما مهم است و می خواهید کاربران با جستجو این کلیدواژه ها با کسب و کار شما آشنا شوند، انتخاب می کنید و برای این کلیدواژه ها صفحه ای اینترنتی آماده می کنید تا کاربران پس از کلیک بر روی تبلیغ شما به آن هدایت شوند. مانند چیزی که در تصویر بالا دیدید؛ صفحه مخصوص یک محصول خاص که قصد دارید در گوگل آن را تبلیغ کنید.

ادوردز کار خود را به خوبی انجام می دهد به طوری که در یک مطالعه مشخص شده که 40 درصد از مشتریان اصلا متوجه نمی شوند که با یک تبلیغ گوگل روبرو هستند و با توجه به این که این تبلیغات بالای نتایج معمولی جستجو نمایش داده می شود، بسیاری با دیدن اولین تبلیغ، نتایج دیگر را نگاه نمی کنند.

البته که شما تنها کسی نخواهید بود که قصد دارید تا در یک کلیدواژه مشخص در صفحه اول گوگل باشید. شرکت ها و کسب کار های دیگر هم مایل هستند تا جایگاه دلخواه شما را داشته باشند. چیزی که نتیجه آن مشابه تصویر می شود.

نمونه ای از دو تبلیغ پشت سر هم
نمونه ای از دو تبلیغ پشت سر هم

اگر می خواهید که کسب و کار شما بالاتر از هر کسب و کار دیگری در گوگل نمایش داده شود، باید برای آن کلیدواژه خاص در اکانت گوگل ادوردز خود مبلغ بیشتری را به ازای هر بار که بر روی تبلیغ شما کلیک می شود به گوگل پیشنهاد دهید.

البته پول تنها ملاکی نیست که گوگل برای تمایز قائل شدن بین کسب و کار های مختلف در نمایش تبلیغات مورد توجه می دهد؛ مفهوم دیگری به نام Quality Score هم در این موضوع دست دارد.

امتیاز کیفیت (Quality Score)

گوگل به این موضوع که تبلیغ شما چقدر به چیزی که کاربر می خواهد، مرتبط و برای آن کاربردی است نیز توجه می کند و بر همین اساس نتایج را به او نشان می دهد. از طرفی دیگر تعداد کلیک هایی که روی تبلیغ شما می شود و صفحه ای که برای تبلیغ شما نمایش می شود نیز مهم است. بنابراین انتخاب یک صفحه جذاب و شفاف برای کاربران باعث جذب بیشتر کاربر می شود.

جذب مخاطب بیشتر از طریق خدمات تبلیغات گوگل
جذب مخاطب بیشتر از طریق خدمات تبلیغات گوگل

برای مثال اگر یک کاربر، عبارت “لباس ورزشی نایک” را جستجو کند و تبلیغ شما عنوانی مانند “از این جا لباس ورزشی نایک بخرید” را داشته باشید، به محز این که روی این تبلیغ کلیک شود، باید کاربر به صفحه ای هدایت شود که فهرستی از لباس های ورزشی نایک را داشته باشد. اگر به جای این کار شما کاربر را به صفحه اصلی وبسایت خود هدایت کنید کار درستی نیست و بر روی جذابیت تبلیغ شما تاثیر می گذارد.

در واقع حتی اگر به ازای هر کلیک به گوگل مبلغ بیشتری نسبت به دیگر رقیبان پرداخت کنید، اگر امتیاز کیفی تبلیغ شما کم باشد، برتری نخواهید داشت.

پیشنهاد قیمت (Bidding)

هر بار که روی تبلیغ شما کلیک می شود به گوگل ادوردز پول پرداخت می کنید. هزینه ای که به ازای هر کلیک پرداخت می کنید Cost-Per-Click (CPC) نام دارد.

زمانی که مبلغ حداکثری را پیشنهاد می دهید یا گزینه محاسبه خودکار را انتخاب می کنید، گوگل نسبت به بودجه شما بیشترین میزان کلیک قابل دریافت را ارائه می دهد.

البته یک گزینه غیر معمول دیگر هم وجود دارد که به آن Cost-Per-Impression (CPM) گفته می شود و به ازای هر 1,000 باری که تبلیغ شما در نتایج جستجو دیده می شود، پول پرداخت می کنید. به تفاوت “دیده شدن” و “کلیک کردن” توجه داشته باشید.

آموزش خرید اکانت گوگل ادوردز

برای استفاده از خدمات گوگل ادوردز پیش از هر چیز می بایست به یک روش پرداخت مورد پذیرش گوگل دسترسی داشته باشید. با توجه به این که به دلیل تحریم ها گوگل به کاربران ایرانی خدمات ارائه نمی کند به این ترتیب امکان پرداخت هزینه تبلیغات از طریق کارت های عضو شتا شبکه بانکی ایران نیز امکان پذیر نیست. اما با استفاده از خدمات پرداخت بین المللی وبسایت Pay98 می توانید هزینه مربوط به تبلیغات گوگل را با کارت بانکی ایرانی خود پرداخت کنید. به این منظور  در ادامه ابتدا آموزش ثبت نام و ساخت اکانت در گوگل ادوردز و سپس خرید تبلیغات را ارائه خواهیم کرد.

ثبت نام در گوگل ادوردز

برای استفاده از این خدمات شما نیاز به یک نام کاربری در گوگل دارید. اگر قبلا از GMail استفاده کرده اید، می توانید بدون نیاز به انجام ثبت نام اولیه برای کاربران تازه وارد، با همان اطلاعات ایمیل خود وارد شوید. در غیر این صورت ابتدا پیشنهاد می کنیم یک حساب جیمیل ایجاد کنید و سپس وارد آن شوید.

حالا وارد صفحه اصلی Google AdWords شوید.

به محز این که وارد این صفحه شوید، در صورتی که در حساب کاربری خود لاگین باشید، از شما خواسته می شود تا اولین کمپین خود را ایجاد کنید.

فرم ساخت کمپین تبلیغاتی
فرم ساخت کمپین تبلیغاتی

در این صفحه می توانید تنظیمات مربوط به کمپین خود را از جمله نام کمپین، زبان مخاطبان، موقعیت مکانی، تنظیمات شبکه، گزینه های مربوط به به بودجه و پیشنهاد قیمت مانند تصویر به شما نمیاش داده می شود.

می بایست برای ساخت کمپین خود یک سری اطلاعات ضروری و پایه را وارد کنید و در نهایت با کلیک بر روی گزینه Save و Continue در انتهای صفحه مراحل را ادامه دهید.

Budget (بودجه) – مقدار هزینه ای که قصد دارید هر روز به طور متوسط روی این کمپین تبلیغاتی هزینه کنید را وارد نمایید.

Locations (موقعیت ها) – موقعیت های مکانی که می خواهید تبلیغات شما برای آن موقعیت ها نمایش داده شود را مشخص کنید. (موقعیت مکانی مخاطبین تبلیغات شما)

Networks (شبکه ها ) – مشخص کنید که می خواهید تبلیغات شما در کجا نمایش داده شود. گزینه اول Search Network یا همان موتور جستجوگر و گزینه دوم Display Network یعنی هر کجایی که گوگل جایگاه تبلیغات (مانند برنامه های کاربردی تلفن همراه، وبسایت ها و…) دارد.

Keywords (کلیدواژه ها) – کلیدواژه هایی که می خواهید در پی جستجوی آن ها توسط کاربران تبلیغات شما نمایش داده شود را وارد کنید.

Bid (پیشنهاد قیمت) – بیشترین مقداری که حاضر هستید برای تبلیغ خود بپردازید را وارد کنید. می توانید آن را بدون تغییر بگذارید تا خود گوگل به شما پیشنهاد دهد.

Text Ad (تبلیغات متنی) – می توانید تبلیغات خود را متنی نمایش دهید.

از این جا به بعد مرحله ای است که نیاز به وارد کردن مشخصات محل سکونت و اطلاعات پرداخت برای خرید اکانت گوگل ادوردز است. به این منظور برای خرید اکانت گوگل ادوردز از طریق وبسایت Pay98 مراحل زیر را دنبال کنید.

پیش از هر چیز برای خرید اکانت گوگل ادوردز از طریق وبسایت Pay98 می بایست در این وبسایت ثبت نام کنید. به این منظور برای ورود به صفحه پنل کاربری اینجا کلیک کنید. در این صفحه می بایست مطابق تصویر زیر بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید. در صورتی که با گوشی موبایل به این صفحه مراجعه می کنید، گزینه “اگر حساب کاربری ندارید، ثبت نام کنید” را لمس کنید.

 

ثبت نام در وبسایت
ثبت نام در وبسایت

پس از آن فرم ثبت نام برای شما باز می شود و می بایست اطلاعات خواسته شده را در هر یک از کادر های مربوطه وارد کنید. نام، نام خانوادگی، ایمیل، کلمه عبور و تکرار کلمه عبور مواردی است که از شما خواسته می شود. همچنین می بایست با نشانه گذاری گزینه پایین کادر ها موافقت خود را با قوانین وبسایت Pay98 اعلام کنید.

وارد کردن اطلاعات خواسته شده در فرم ثبت نام
وارد کردن اطلاعات خواسته شده در فرم ثبت نام

در نهایت برای ورود به پنل کاربری بر روی دکمه ثبت نام کلیک کنید.

حالا شما در پنل کاربری هستید و برای خرید اکانت گوگل ادوردز می بایست از منوی سمت چپ گزینه خدمات پی پال و سپس خرید با پی پال را انتخاب کنید.

پی پال توسط بسیاری از فروشگاه های اینترنتی و وبسایت ها به عنوان یک روش پرداخت مطمئن پشتیبانی می شود. از این رو می توانید از پی پال برای پرداخت هزینه خرید اکانت گوگل ادوردز استفاده کنید. با بهره مندی از خدمات خرید با پی پال وبسایت Pay98 حتی بدون داشتن حساب پی پال می توانید از وبسایت ها خرید کنید و معادل مبلغ خرید را به تومان پرداخت کنید.

خرید بلیط هواپیما ایر آسیا با پی پال
خرید بلیط هواپیما ایر آسیا با پی پال

در صفحه جدید یک سری اطلاعات درباره سفارش مورد نظر از شما درخواست می شود که طبق راهنمای زیر می توانید این اطلاعات را ارائه کنید.

مبلغ قابل پرداخت – مبلغ قابل پرداخت به تومان که پس از وارد کردن قیمت سفارش برای شما به نمایش در می آید.

قیمت محصول – قیمت نمایش داده شده در وبسایت گوگل ادوردز به دلار، یورو یا پوند را می توانید در این بخش وارد کنید. توجه داشته باشید که ملاک، قیمت نهایی سفارش است که می تواند شامل مالیات، هزینه های ارسال و… نیز باشد.

واحد ارز – در این بخش می توانید ارز مورد استفاده در این وبسایت را انتخاب کنید.

لینک محصول – آدرس اینترنتی صفحه گوگل ادوردز را وارد کنید تا مشخص شود که درخواست شارژ حساب خود را دارید.

حساب کاربری – گزینه “دارم” را تیک بزنید و سپس نام کاربری و رمز عبور خود (همان آدرس جیمیل و پسورد آن) را در کارد های پایین وارد کنید.

توضیحات اضافه – هر توضیحی که کارشناسان Pay98 لازم است درباره شارژ اکانت در جریان آن باشند.

مشخصات خارج از کشور – این گزینه را دست نخورده، رها کنید.

فایل پیوست – در صورتی که در رابطه با خرید نیاز است تا فایلی ارسال کنید، می توانید از این طریق فایل را برای کارشناسان Pay98 بفرستید. (فرمت های مورد پذیرش PDF، DOC، JPG و PNG است)

پس از ثبت سفارش در وبسایت Pay98 و انجام خرید، اطلاعات خرید برای شما ارسال می گردد.

نکته : در صورتی که مبلغ قابل پرداخت سفارش شما بیشتر از 300 هزارتومان باشد می بایست پیش از ثبت درخواست ابتدا اطلاعات هویتی، مالی و تصویر مدارک شناسایی خود را در پنل کاربری ثبت کنید. به این منظور از انتهای منوی سمت راست گزینه پروفایل را انتخاب کنید. مطابق تصویر زیر در بخش اطلاعات هویتی می بایست نام، نام خانوادگی، نام شرکت (در صورت خرید برای یک شرکت)، تلفن همراه، تلفن ثابت، استان، شهر، آدرس و کد پستی محل سکونت خود را وارد کنید. پس از انتخاب ثبت تغییرات می بایست درخواست تایید تلفن همراه و تلفن ثابت را ارسال کنید.

تکمیل اطلاعات فردی
تکمیل اطلاعات فردی

روند تایید تلفن همراه به این صورت است که پس از درخواست تایید شماره، طبق توضیحات یک کد به شماره وارد شده پیامک می شود که می بایست آن کد را در کادر تایید شماره وارد کنید. در مورد تایید شماره تلفن ثابت می بایست پس از درخواست تایید شماره مطمئن شوید که کارشناسان ما می توانند از طریق آن شماره تماس با شما ارتباط برقرار کنند. پس از دریافت تماس از سمت کارشناسان ما شماره تلفن ثابت شما در پنل کاربری تایید می شود. پیشنهاد می شود درخواست تایید شماره تلفن ثابت را در ساعت کاری ارسال نمایید تا کارشناسان ما در کوتاه ترین زمان ممکن با شما تماس بگیرند.

پس از آن به بخش اطلاعات مالی بروید تا اطلاعات حساب بانکی خود را برای افزایش سطح حساب کاربری وارد کنید. در این بخش از شما خواسته می شود تا اطلاعاتی نظیر بانک، نام دارند، شماره حساب، شماره کارت و شماره شبای حساب خود را وارد کنید.

تکمیل اطلاعات مالی
تکمیل اطلاعات مالی

پس از آن بر روی ثبت تغییرات کلیک کنید و به سربرگ ارسال مدارک برای ارسال تصاویر مدارک خود بروید.

سربرگ ارسال تصویر مدارک
سربرگ ارسال تصویر مدارک

طبق توضیحات در این صفحه تصاویر مربوط به کارت ملی، کارت بانکی و درخواست نامه را ارسال و ثبت تغییرات را انتخاب کنید.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments