18 فروردین، پی پال اعلام کرد که تغییراتی را درباره توافقنامه با مشتریانش داده است که فروشندگانی که از حساب بیزینس پی پال برای فروش کالا های خود به صورت اینترنتی استفاده می کنند، باید در جریان آن باشند.
پیش از این، اگر شخصی قصد فروش کالا یا خدمات خود از طریق پی پال را داشت، می بایست کارمزد تراکنش ثابت و مقداری درصدی بر اساس مبلغ فروش پرداخت کند.
اگر مشتری در این بین درخواست ریفاند مبلغ تراکنش را بدهد، همه مبلغ به جز کارمزد کمی که توسط پی پال دریافت شده است بازگردانده می شد.
اما از تاریخ 17 اردیبهشت، اگر خریدار محصول یا کالا درخواست ریفاند دهد، پی پال کارمزد های کم شده از فروشنده را به او باز نمی گرداند.
این به این معناست که فروشنده کمیسیون 2.9 درصدی را همچنان با وجود ریفاند مبلغ باید به پی پال بپردازد. این تغییراتی هیچ تاثیری روی خریداران محصول ندارد چرا که در خرید معمولا خریداران کارمزدی پرداخت نمی کنند، مگر این که فروشنده کارمزد های مربوط به تراکنش را به مبلغ قابل پرداخت برای مشتری اضافه کند.
علاوه بر این، پی پال اعلام کرده است که برای انتقال پول به دوستان و اعضای خانواده در کشور های غیر ایالات متحده کارمزدی دریافت نخواهد کرد و انتقال وجه رایگان انجام خواهد شد.
به جای آن از این به بعد کارمزدی 5 درصدی بر اساس مبلغ ارسال که می تواند بین 0.99 تا 4.99 دلار باشد، محاسبه می شود.
این کمپانی همچنین هرگونه متغیر بودن در هزینه ها را بر اساس کشور دریافت کننده پول را حذف می کند.
در نهایت پی پال گفته است که اگر شما به عنوان مشتری این کمپانی با این تغییرات موافق نیستید، پیش از 17 اردیبهشت حساب پی پال خود را ببندید تا این تغییرات شامل حال شما نشود.
این تغییرات عموما فروشندگان کالا را که از پی پال برای دریافت مبالغ استفاده می کنند را تحت تاثیر قرار داده است.
برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.