به طور خلاصه وب مانی یک سیستم پرداخت آنلاین است که امکاناتی در اختیار مشتریانش قرار می دهد که در نمونه های مشابهی مانند پی پال نیز مشاهده می شود. طبق گفته WebMoney، این سیستم بیش از 36 میلیون کاربر دارد و بیش از 100,000 فروشگاه پرداخت های وب مانی را می پذیرند. وب مانی یکی از بزرگترین پردازنده های پرداخت الکترونیک در روسیه است. این پلتفرم معاملاتی توسط شرکت WM Transfer Ltd مدیریت می شود. سیستم پرداخت وب مانی جذابیت زیادی برای مشتریان پرداخت های اینترنتی دارد. از طرفی کاربران ایرانی به دلیل تحریم ها امکان شارژ حساب وب مانی را ندارند و معمولا یکی از ساده ترین روش ها برای این کار استفاده از صرافی های آنلاین است. از این رو در این نوشته به آموزش خرید وب مانی ارزان (دلار) به صورت آنلاین از طریق وبسایت Pay98 می پردازیم.
ارجاع سریع :
آموزش ارسال درخواست خرید با وب مانی
نکات مهم در رابطه با استفاده از خدمات وب مانی
آموزش خرید وب مانی ارزان (ووچر و شارژ به دلار)
پیش از هر چیز برای خرید وب مانی از وبسایت Pay98 می بایست در این وبسایت ثبت نام کنید. به این منظور برای ورود به صفحه پنل کاربری اینجا کلیک کنید. در این صفحه می بایست مطابق تصویر زیر بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید. در صورتی که با گوشی موبایل به این صفحه مراجعه می کنید، گزینه “اگر حساب کاربری ندارید، ثبت نام کنید” را لمس کنید.
پس از آن فرم ثبت نام برای شما باز می شود و می بایست اطلاعات خواسته شده را در هر یک از کادر های مربوطه وارد کنید. نام، نام خانوادگی، ایمیل، کلمه عبور و تکرار کلمه عبور مواردی است که از شما خواسته می شود. همچنین می بایست با نشانه گذاری گزینه پایین کادر ها موافقت خود را با قوانین وبسایت Pay98 اعلام کنید.
در نهایت برای ورود به پنل کاربری بر روی دکمه ثبت نام کلیک کنید.
حالا شما در پنل کاربری هستید و برای خرید وب مانی می بایست از منوی سمت چپ گزینه خدمات وب مانی و سپس شارژ حساب وب مانی را انتخاب کنید.
پس از انتخاب از منوی سمت راست به صفحه مخصوص فرم درخواست شارژ وب مانی هدایت می شوید که مطابق تصویر زیر است.
در این بخش باید اطلاعات خواسته شده را به دقت کامل کنید. در کادر میزان ارز می بایست میزان وب مانی درخواستی برای خرید را به دلار وارد کنید. پس از ورود مبلغ به صورت خودکار مبلغ قابل پرداخت به تومان نمایش داده می شود. در پایین در بخش شناسه کیف پول می بایست، آدرس کیف پول وب مانی خود را وارد کنید. در بخش دارای توضیحات می توانید توضیحی را وارد کنید که در زمان انجام تراکنش توسط Pay98 وارد شود. دارای کد امنیتی تنها زمانی می بایست فعال شود که قبلا این قابلیت را در حساب وب مانی خود فعال کرده باشید که به منظور دریافت تراکنش می بایست کد را به Pay98 ارائه کنید. در بخش توضیحات اضافه هر توضیحی که احساس می کنید نیاز است تا کارشناسان ما در جریان آن باشند را بنویسید. در نهایت پس از بررسی صحت اطلاعات وارد شده، گزینه ثبت درخواست را انتخاب کنید.
نکته : می بایست پیش از ثبت درخواست ابتدا اطلاعات هویتی، مالی و تصویر مدارک شناسایی خود را در پنل کاربری ثبت کنید. به این منظور از انتهای منوی سمت راست گزینه پروفایل را انتخاب کنید. مطابق تصویر زیر در بخش اطلاعات هویتی می بایست نام، نام خانوادگی، نام شرکت (در صورت خرید برای یک شرکت)، تلفن همراه، تلفن ثابت، استان، شهر، آدرس و کد پستی محل سکونت خود را وارد کنید. پس از انتخاب ثبت تغییرات می بایست درخواست تایید تلفن همراه و تلفن ثابت را ارسال کنید.
روند تایید تلفن همراه به این صورت است که پس از درخواست تایید شماره، طبق توضیحات یک کد به شماره وارد شده پیامک می شود که می بایست آن کد را در کادر تایید شماره وارد کنید. در مورد تایید شماره تلفن ثابت می بایست پس از درخواست تایید شماره مطمئن شوید که کارشناسان ما می توانند از طریق آن شماره تماس با شما ارتباط برقرار کنند. پس از دریافت تماس از سمت کارشناسان ما شماره تلفن ثابت شما در پنل کاربری تایید می شود. پیشنهاد می شود درخواست تایید شماره تلفن ثابت را در ساعت کاری ارسال نمایید تا کارشناسان ما در کوتاه ترین زمان ممکن با شما تماس بگیرند.
پس از آن به بخش اطلاعات مالی بروید تا اطلاعات حساب بانکی خود را برای افزایش سطح حساب کاربری وارد کنید. در این بخش از شما خواسته می شود تا اطلاعاتی نظیر بانک، نام دارند، شماره حساب، شماره کارت و شماره شبای حساب خود را وارد کنید.
پس از آن بر روی ثبت تغییرات کلیک کنید و به سربرگ ارسال مدارک برای ارسال تصاویر مدارک خود بروید.
طبق توضیحات در این صفحه تصاویر مربوط به کارت ملی، کارت بانکی و درخواست نامه را ارسال و ثبت تغییرات را انتخاب کنید.
ارسال درخواست خرید با وب مانی
وب مانی توسط بسیاری از فروشگاه های اینترنتی و وبسایت ها به عنوان یک روش پرداخت مطمئن پشتیبانی می شود. از این رو می توانید از وب مانی برای پرداخت هزینه خرید کالا یا خدمات مورد نظر استفاده کنید. با بهره مندی از خدمات خرید با وب مانی وبسایت Pay98 حتی بدون داشتن حساب وب مانی می توانید از وبسایت ها خرید کنید و معادل مبلغ خرید را به تومان پرداخت کنید.
به این منظور پس از تکمیل اطلاعات خود در پنل کاربری Pay98 در منوی اصلی از بخش خدمات وب مانی، گزینه خرید با وب مانی را انتخاب کنید.
در صفحه جدید یک سری اطلاعات درباره محصول مورد نظر از شما درخواست می شود که طبق راهنمای زیر می توانید این اطلاعات را ارائه کنید.
مبلغ قابل پرداخت – مبلغ قابل پرداخت به تومان که پس از وارد کردم قیمت محصول برای شما به نمایش در می آید.
قیمت محصول – قیمت محصول به دلار، یورو یا پوند را می توانید در این بخش وارد کنید. توجه داشته باشید که ملاک، قیمت نهایی محصول است که می تواند شامل مالیات، هزینه های ارسال و… نیز باشد.
واحد ارز – در این بخش می توانید ارز مورد استفاده در وبسایت فروشگاهی را انتخاب کنید.
لینک محصول – آدرس اینترنتی محصول مورد نظر که قصد خرید آن را دارید.
حساب کاربری – در صورتی که نیاز است تا فرآیند خرید محصول از طریق یک حساب کاربری خاص در وبسایت مورد نظر صورت بگیرد، این گزینه را فعال و فیلد های نام کاربری و رمز عبور را پر کنید.
توضیحات اضافه – هر توضیحی که کارشناسان Pay98 لازم است در انجام خرید در جریان آن باشند.
فایل پیوست – در صورتی که در رابطه با خرید نیاز است تا فایلی ارسال کنید، می توانید از این طریق فایل را برای کارشناسان Pay98 بفرستید. (فرمت های مورد پذیرش PDF، DOC، JPG و PNG است)
نکات مهم استفاده از خدمات وب مانی
پس از ارائه آموزش خرید وب مانی لازم است یک سری نکات را نیز یادآوری کنیم.
- شماره کیف پول دلاری وب مانی با حرف Z آغاز می شود.
- شماره کیف پول با ارز پایه روبل با حرف R آغاز می شود.
- توصیه می کنیم پیش از ثبت سفارش، از اعتبار وبسایت مورد نظر اطمینان حاصل نمایید چرا که در صورت بروز نارضایتی یا عدم دریافت خدمات مطلوب از آن وبسایت، امکان درخواست بازگشت وجه وجود ندارد.
- در صورتی که بنا به هر دلیلی از سوی فروشنده مبلغ سفارش شما بازگشت داده شود، مبلغ به ریال محاسبه و به حساب شما بازگشت داده خواهد شد.
- Pay98 تنها در مورد پرداخت مبلغ سفارش مسئولیت دارد و وظیفه پیگیری های بعدی سفارش، برعهده شماست.
- در صورتی که هزینه سفارش توسط Pay98 به وبسایت مورد نظر پرداخت شود اما بنا به دلایلی آن سفارش توسط فروشنده تایید نشود، بازگشت وجه به حساب شما تنها در صورتی امکان پذیر است که مبلغ سفارش توسط فروشنده به حساب Pay98 بازگشت داده شود.
- در صورتی که قصد دارید از یک وبسایت دو چیز را جداگانه سفارش دهید می بایست برای هر کدام یک درخواست جداگانه در پنل Pay98 خود ایجاد کنید. البته در صورتی که وبسایت مورد نظر امکان پرداخت یک مرحله ای را داشته باشد سفارش چند محصول در یک سبد خرید مشکلی ندارد.
در صورتی که هر گونه سوال در زمینه استفاده از خدمات وب مانی دارید، می توانید از پایان همین صفحه و از بخش ارسال دیدگاه، آن را با ما در میان بگذارید.
برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.
با سلام.دو سوال.۱_برای استفاده از وبمانی خریداری شده ب چ صورت باید اقدام کرد مثلا در پاکت آپشن.رمز و کد ب ما داده میشه؟۲_از کجا میشه مطمعن شد ک سایتی مطمعن هستش؟۳_برداشت سود در پاکت ب چ صورت خواهد بود؟وبمانی؟یا ریال؟
با سلام
واریز به حساب پاکت آپشن از طریق ووچر وب مانی قابل انجام است. ووچر همانند یک کارت شارژ می باشد که به کمک آن می توانید حساب خود را شارژ کنید.
برداشت از حساب پاکت آپشن نیز با وب مانی و پرفکت مانی ممکن است.
تمامی اطلاعات لازم در خصوص پاکت آپشن در این مقاله ذکر شده است.
موفق باشید.
سلام.من وب مانی ساختم.یک روز میتونم وارد شدم.گاها میگه رمز اشتباهه.در ضمن کلا میره رو زبان روسی.ایا مشکل از من هستش؟ممنون میشم کمک کنید
با سلام. تغییر زبان از منو سایت امکان پذیر است و ممکن است با تغییر ای پی شما زبان نیز تغییر کند. در خصوص اشتباه بودن رمز عبور، دلیلی به جز صحیح وارد نکردن رمز وجود ندارد.
سلام..برای شارژ حساب وبمانی زیر ۳۰۰هزار تومن لازم به اهراز هویت است آیا؟؟؟؟
درود، برای شارژ به هر میزانی نیاز به احراز هویت هست.
سلام در حال حاضر کسی هست که من و راهنمایی کنه ؟
درود، پرسش تون رو بفرمایید.
باسلام ،در توضیحات داخل سایت نوشته شده بود
بدون احراز هویت میشود به مقدار کم خرید کرد ،
لطفا روش انجام این کار را توضیح دهید.
درود، به دلیل تخلفات کاربران در خصوص خرید با کارت های غیر مجاز ، فعلا این طرح غیر فعال شده است.
پشتیبانی چرا پاسخگو نیست؟
پشتیبانی از ساعت 9 بامداد تا 5 بعدازظهر به صورت تلفنی، آنلاین و تیکت پاسخگوی شماست و بعد از این ساعت هم پاسخگوی شما از طریق تیکت هستیم. دقیقا از چه طریقی اقدام کردید که پاسخگوی شما نبودند؟ لطفا اطلاعات بیشتری بفرمایید.